تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820103048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي دبيركل اوپك درتهران ارائه شد راهكارهاي سه گانه كشورهاي توليد كننده نفت براي كنترل بازار


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: از سوي دبيركل اوپك درتهران ارائه شد راهكارهاي سه گانه كشورهاي توليد كننده نفت براي كنترل بازار
قيمت هاي امروز نفت غيرواقعي و ناعادلانه است
دبير كل اوپك با تاكيد بر اينكه اعضاي سازمان اوپك به شدت به درآمدهاي نفتي براي تامين نيازهاي توسعه اي خود وابسته هستند گفت : طبيعي است كه قيمت نفت بايد به اندازه اي باشد كه درآمد كافي در مسير توسعه اين كشورها را تضمين كند.
به گزارش مهر « عبدالله سالم البدري » در دومين روز برگزاري سيزدهمين همايش بين المللي نفت و گاز در تهران اظهار داشت : سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك ) به شرايط بحراني وارد شده است و اين سازمان بايد به حمايت از ثبات بازار در كوتاه مدت و بلند مدت بپردازد.
وي ادامه داد : اوپك همواره صادقانه عمل كرده است و هر گاه كه نياز بوده در چنين شرايط بحراني وارد عمل شده است هر چند كه بايد تامين نفت خام كافي براي بازار تضمن شده باشد.
دبير كل اوپك افزود : اعضاي اوپك كه از كشورهاي در حال توسعه هستند به شدت به درآمدهاي نفتي براي تامين نيازهاي توسعه اي خود وابسته اند; بنابراين طبيعي است كه قيمت نفت بايد به اندازه كافي افزايش داشته باشد تا به توسعه اين كشورها كمك كند.
البدري در خصوص شايعات مبني بر به تعويق افتادن و حتي لغو پروژه هاي نفتي كشورهاي توليد كننده نفت تاكيد كرد : اين امر نتيجه كاهش اخير قيمت نفت است ضمن اينكه اين نگراني وجود دارد كه قيمتهاي فعلي در كوتاه مدت با افزايش مواجه نشوند.
وي ادامه داد : در شرايط كنوني همه اعضاي اوپك از كاهش قيمت نفت تاثير پذيرفته اند و نياز است تصميمات جدي براي مقابله با سقوط قيمت نفت گرفته شود.
دبير كل اوپك با اشاره به اينكه در حال حاضر بيشتر كشورهاي عضو در تنظيم بودجه خود با مشكل مواجه شده اند خاطر نشان كرد : برخي تصميمات اعضاي اوپك در اين شرايط مي تواند مديريت شرايط كنوني را تسهيل كند.
« البدري » همچنين با بيان اينكه چشم انداز كوتاه مدت بازار نفت همچنان تيره است تصريح كرد : اقتصاد جهان عميق تر از حد انتظار در حال ركود است و احتمال مي رود تقاضاي نفت سال آينده بازهم با سقوط مواجه شود كه اين مسئله ضرورت وارد شدن اوپك را بيش از پيش آشكار مي كند.
وي اضافه كرد : كاهش شديد قيمت نفت در كوتاه مدت باعث نگراني توليد كنندگان و مصرف كنندگان شده است و در چنين شرايطي اوپك وارد عمل شده است و به حمايت از ثبات بازار در كوتاه و بلند مدت مي پردازد.
دبير كل اوپك همچنين براي مديريت بحران كنوني توصيه كرد : در ابتدا بايد تمركز توليد كنندگان حفظ شود و با ديد روشن نسبت به برنامه هاي توليدي خود در اولويت بندي تصميمات دچار مشكل نشوند.
« البدري » دومين راهكار در اين خصوص را دقت نظر در آخرين تحولات بازار عنوان كرد و افزود : نظارت اعضاي اوپك بايد از بازار انرژي فراتر رفته و تازه ترين نشانه ها را در همه مراحل اقتصاد جهان زير نظر داشته باشند.
وي تصريح كرد : سومين راهكار نيز اين است كه اعضاي اوپك آمادگي داشته باشند كه در مدت كوتاه به اين نشانه ها پاسخ گفته و تصميمات مناسبي اتخاذ كنند ضمن اينكه توليد كنندگان اوپك نبايد خونسردي خود را در هيچ شرايطي از دست دهند.
به گفته دبير كل اوپك اعضاي اوپك بايد تصميمات منطقي خود را از مسير بحران زده فعلي ادامه دهند و در اين راه تعامل و گفتگوي اعضاي اوپك بسيار راهگشا است .
دبير كل اوپك با بيان اينكه قيمتهاي امروز نفت بسيار غير واقعي و ناعادلانه است گفت : اين سازمان قطعا در اجلاس الجزاير تصميمات سختي براي ثبات بازار نفت اتخاذ خواهد كرد.
« البدري » اظهار داشت : معتقديم قيمتهاي 140 دلاري كه در ماههاي گذشته به ثبت رسيد نيز چندان واقعي نبوده و بايد بازار به ثبات و تعادل برسد.
وي ادامه داد : سطح قيمتهاي پايين نفت به طور قطع بر سرمايه گذاريهاي فعلي و آينده اوپك تاثير خواهد گذاشت و اين موضوع امنيت عرضه بلند مدت نفت را با مشكل مواجه خواهد كرد.
« البدري » با تاكيد بر اينكه كاهش قيمت نفت بر درآمدهاي مورد انتظار اعضاي اوپك در سال 2008 ميلادي تاثير گذاشته و اين درآمد را به شدت كاهش داده است خاطرنشان كرد : آنچه كه در اجلاس مشورتي اوپك در قاهره اتفاق افتاد نشان مي دهد وزراي عضو اوپك بر ايجاد ثبات و توازن در بازار نفت در نشست الجزاير تاكيد خواهند كرد.
دبير كل اوپك اضافه كرد : ذخاير موجود در شرايط كنوني پاسخگوي 56 روز از تقاضاي مصرف كنندگان است كه اين رقم بسيار بالاست و از اين جهت اوپك سعي دارد با پايين آوردن سطح ذخاير جهان تصميمات سختي را براي بازار اتخاذ كند.
وي ادامه داد : شرايط فعلي بازار با سال 1990 كاملا متفاوت است و در حال حاضر كشورهايي همچون چين هند و برخي كشورهاي خاورميانه به جرگه مصرف كنندگان عمده نفت اضافه شده اند اما اين در حالي است كه بايد گفت اضافه شدن متقاضيان نتوانسته كاهش تقاضاي كشورهاي توسعه يافته را جبران كند.
« البدري » در پاسخ به اين سئوال كه چرا در اجلاس قاهره تصميمي براي كاهش سطح توليد گرفته نشده است توضيح داد : توليد كنندگان نفت در اين اجلاس اعداد و ارقام پايبندي اعضا به تعهدات اجلاس گذشته را در اختيار نداشت و در همين راستا با اعلام اين ارقام تا اواخر آذرماه مي توان تصميم قطعي را در اجلاس الجزاير اتخاذ كرد.
دبير كل اوپك در خصوص تمهيدات اين سازمان براي همراه كردن غير اوپك با تصميمات اوپك خاطر نشان كرد : من در مهرماه به مسكو سفر كرده ام و در آنجا با رئيس جمهور روسيه معاون نخست وزير و وزير انرژي اين كشور ديدار داشتم ضمن اينكه آنها در اجلاس قبلي اوپك در وين نيز به عنوان عضو ناظر شركت كرده بودند.
به گفته وي روسيه اعلام كرده است برنامه هايي براي كاهش توليد نفت دارد.
البدري ادامه داد : پس از اجلاس الجزاير نيز مقامات اوپك رايزنيهايي را با روسيه براي همسو شدن با تصميمات اوپك انجام خواهند داد.
دبير كل اوپك اظهار داشت : كشورهايي همچون نروژ و مكزيك هم از جمله توليد كنندگان عمده هستند كه البته اين دسته از كشورها به دليل افت طبيعي توليد ميادين نفتي دچار كاهش توليدشده اند.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن