تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820608986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان پزشكي قانوني خبرداد؛ افزايش 19 درصدي مرگ وميرها طي 9 ماهه گذشته//افزايش بي سابقه مرگ ومير ناشي از مصرف مواد مخدر صنعتي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس سازمان پزشكي قانوني خبرداد؛ افزايش 19 درصدي مرگ وميرها طي 9 ماهه گذشته//افزايش بي سابقه مرگ ومير ناشي از مصرف مواد مخدر صنعتي
تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: رييس سازمان پزشكي قانوني از افزايش 19 درصدي مرگ و مير‌ها طي 9 ماه گذشته خبرداد وگفت:در چند ماه اخير رشد مثبت در مرگ و ميرها كمتر از پنج درصد نسبت به سال گذشته بوده و تاكنون با وضعيت بحراني مواجه نبوديم.
به گزارش روز يكشنبه خبرنگار حقوقي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"، دكتر عابدي در حاشيه هم‌انديشي مديران روابط عمومي‌هاي قوه قضاييه و سازمان‌هاي تابعه در جمع خبرنگاران افزود: روند مرگ ومير طي نه ماهه اول سال گذشته سير نزولي داشته كه اين موضوع به دليل انجام تبليغات و جلسات متعدد و پيشگيري از آبگرفتي‌ها در سرما رخ داد.
وي با بيان اين‌كه در دي ماه سال گذشته به علت تغيير آب و هوا به طور طبيعي ميزان مرگ و ميرها رشدكرد، گفـت: در نه ماهه اول با رشد منفي 12 درصد با كاهش مرگ و مير مواجه بوديم كه در دي ماه به شدت اين مرگ و مير افزايش پيدا كرد.
رييس سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به اينكه در نه ماهه سال گذشته نسبت به سال قبل 19 درصد با افزايش مرگ و مير‌ها مواجه بوديم، افزود: در چند ماه اخير رشد مثبت در مرگ و ميرها كمتر از پنج درصد نسبت به سال گذشته بوده و بحراني تاكنون نداشتيم و اين موضوع در اثر اطلاع‌رساني‌هايي بود كه صورت گرفته است.
عابدي در مورد مرگ‌هاي ناشي از گاز co گفت: اين گاز بي‌رنگ و بي‌بو است و اگر فرد اطلاعات كافي براي پيشگيري نداشته باشد باعث عوارض خطرناك مي‌شود.
وي در مورد استفاده از بخاري‌هاي بدون دودكش گفت: سيستمي كه با گاز فسيلي فعاليت مي‌كند با بهترين استاندارد براي محل‌هاي سرپوشيده، غير علمي و اشتباه است و براي كارگاه‌ها و محيط‌هاي بزرگ توجيه‌كننده است اما براي خانه‌ها و اتاق‌هاي دربسته هيچ سيستمي آن را از نظر علمي توجيه نكرده و نمي‌كند اما مردم اين را نمي‌دانند.
رييس پزشكي قانوني بر اجراي موارد ايمني در نصب بخاري و انجام ساخت و سازهاي كارشناسي براي نصب لوله‌ها تاكيد كرد و افزود: گاز co يكي از عوامل بسيار مهم در بروز سردردهاي مزمن در بين تمام اعضاي خانواده است كه به صورت تدريجي از مجاري به مكان‌هاي بسته نشت مي‌كند.
عابدي در مورد افزايش استعمال موادمخدر صنعتي و تاثير در مرگ‌و ميرها گفت: سوءمصرف مواد و عوارض آن معضل جهاني است متاسفانه كشور ما نيز دچار اين معضل است و طيف اين مواد گسترده شده و به خاطر غيرقانوني بودن آن تركيبات غيراصولي و غيرمعمول متعدد نيز به آن به لحاظ سود بيشتر افزوده مي‌شود.
وي گفت: اين موادمخدر از داروهاي معمولي ساده، مواد بي‌اثر تا مواد بسيار خطرناك حتي سيانور ساخته مي‌شود و تركيبات ثابت در آن وجود ندارد. تزريق اين مواد باعث واكنش‌هاي سريع و مرگ ناگهاني مي‌شود و استنشاق اين مواد به صورت مزمن عوارضي در سيستم عصبي دارد كه در دراز مدت باعث مرگ مي‌شود.
رييس سازمان پزشكي قانوني در مورد حادثه اخير در بندرعباس و مسموميت تعدادي از افراد گفت: در اين مراسم 40 نفر با استعمال الكل متانول دچار مسموميت شدند و در حال حاضر در بيمارستان بستري هستند كه جسد 12 نفر از فوت‌شدگان نيز به پزشكي قانوني منتقل شده است.
وي گفت: در ايام فروردين ماه به خاطر سوانح جاده‌اي كه موجب مرگ دسته‌جمعي شده بود مقداري مرگ‌وميرهاي ناگهاني افزايش يافته بود.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن