تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805524204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر /صدور يك پروانه ساخت و درگذشت يك بازيگر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر /صدور يك پروانه ساخت و درگذشت يك بازيگر
گزارش توليد سينماي ايران، صدور يك پروانه ساخت، اكران خصوصي، تغيير اكران، حضور جهاني سينماي ايران، درگذشت بازيگر برجسته تئاتر و سينما و تلويزيون و ... مهمترين سايه روشن فرهنگ و هنر هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدي عسگرپور، سعيد قائني نجفي و رضا زندي در نخستين جلسه شوراي اجرايي همكاري‌هاي سينمايي ايران و آسيا به ترتيب به عنوان رئيس، نايب رئيس و دبير شورا انتخاب شدند.

اعضاي شورا شامل سعيد رجبي فروتن، بهمن حبشي و مهدي گلجان مشاوران و مديران دفاتر ستاد معاونت سينمايي است كه همراه قائني‌نجفي كارشناس امور بين‌الملل از سوي معاونت تعيين و سيدرضا ميركريمي و عليرضا شجاع‌نوري نيز همراه عسگرپور و زندي از سوي دبير كل مجمع مجالس آسيايي معرفي شده‌اند.

نشست دانشگاهي "سي سال سي نما"

* 119 فيلم سينمايي تا اول آذرماه 87 از اداره ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي معاونت سينمايي وزارت ارشاد پروانه ساخت گرفته و در مراحل توليد قرار دارند. از ميان آثار امسال 19 فيلم آماده نمايش، 17 فيلم در مرحله صداگذاري، هشت فيلم در مرحله تدوين، 12 فيلم در مرحله فيلمبرداري و 59 فيلم در مرحله پيش از توليد هستند و چهار فيلم نيز اكران شده است.

* هفته گذشته شوراي صدور پروانه ساخت يك خروجي داشت و يك فيلم دفاع مقدسي مجوز ساخت گرفت. فيلم سينمايي "چوب خط" به كارگرداني عباس مراديان و تهيه‌كنندگي محمدرضا شرف‌الدين با كسب پروانه ساخت از سوي اداره كل نظارت و ارزشيابي وارد مرحله پيش‌توليد مي‌شود.

داستان فيلم در يك شهر مي‌گذرد و مسائل و مضامين پس از جنگ را مورد بررسي قرار مي‌دهد. مراديان نگارش فيلمنامه را از دو سال قبل آغاز كرده و اين روزها پس از مشاوره با شرف‌الدين، مرتضي سرهنگي و مهدي عظيمي مشغول بازنويسي آن است.

* اكران خصوصي فيلم "چارچنگولي" ساخته سعيد سهيلي كه از چهارشنبه گذشته در گروه سينمايي عصر جديد اكران شده، در اريكه ايرانيان برگزار شد. در اين مراسم عوامل فيلم و جمعي از اهالي سينما و مطبوعات حضور داشتند و بازيگران و عوامل اصلي از سوي مرتضي شايسته تهيه‌كننده و كارگردان تقدير شدند.

* هفته گذشته سينماهاي تهران با سه تغيير در اكران مواجه بودند. "دلداده" علي‌اكبر ثقفي هر چند از چهارشنبه بدون سرگروه به نمايش درآمد، اين هفته سينماي سرگروه آفريقا را نيز در اختيار گرفت. همچنين فيلم‌هاي "خواستگار محترم" ساخته داود موثقي از چهارشنبه ششم آذر در گروه سينمايي قدس و "آتش سبز" ساخته محمدرضا اصلاني نيز در گروه فرهنگي آغاز به كار كردند.

* "آژانس شيشه‌اي" ابراهيم حاتمي‌كيا هفته گذشته در دومين برنامه "سي سال سي نما" در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد. اين برنامه به بررسي سينماي دهه 70 ايران اختصاص يافت و حاتمي‌كيا و حسين معززي‌نيا سينماي دهه 70 را مورد بررسي قرار دادند.

حاتمي‌كيا در مورد بازگشت به سينماي جنگ گفت: زماني كه در بحبوحه جنگ بودم به آقاي نوريزاد در مجله سوره گفتم كه اگر از طرف من فيلمي غير جنگي به لابراتوار ارشاد تحويل شد آن را بسوزانيد. اين حرف را 20 سال به سر من زدند و زماني هم كه "موج مرده" را ساختم، عصباني بودم و گفتم ديگر فيلم جنگي نمي‌سازم. اين هم از سوي ديگر بارها در مقابل من مطرح شد.

* نمايش فيلم "به همين سادگي" در جشنواره فيلم‌هاي آسيايي در رم با استقبال تماشاگران روبرو شد. اين فيلم در بخش مسابقه جشنواره حضور داشت كه با حضور بيش از 50 فيلم از كشورهاي آسيايي برپا شده است. "به همين سادگي" موفق شد جايزه بهترين فيلم جشنوار را از آن خود كند.

* هفته فيلم رضا ميركريمي اواسط آذرماه در فيليپين برگزار مي‌شود. قرار است در اين هفته فيلم‌هاي "به همين سادگي"، "خيلي دور، خيلي نزديك"، "اينجا چراغي روشن است"، "زير نور ماه" و "كودك و سرباز" به نمايش دربيايند.

* "سبز كوچك" غلامرضا رمضاني به بخش مسابقه پانزدهمين جشنواره فيلم‌هاي كودكان اشتوتگارت آلمان راه پيدا كرد. اين فيلم قرار است در دو نوبت پنجم و ششم آذر در اين جشنواره به نمايش دربيايد.

* "چراغي در مه" پناه‌برخدا رضايي به بخش مسابقه فيلم‌هاي اول جشنواره بين‌المللي فيلم گوته‌بورگ سوئد راه پيدا كرد. اين فيلم به تهيه‌كنندگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در سي و دومين دوره جشنواره حضور دارد كه از چهارم تا 14 بهمن در سوئد برگزار مي‌شود.

* "هر شب تنهايي" رسول صدرعاملي جايزه تماشاگران نوزدهمين جشنواره فيلم‌هاي ايراني شيكاگو را دريافت كرد. اين فيلم به تهيه‌كنندگي سيدكمال طباطبايي محصول شبكه اول سيماست و حامد بهداد و ليلا حاتمي بازيگران اصلي آن هستند.

* مستندهاي "شهر من، پيتزا"، "شمارش معكوس" و "سيانوزه" در بخش مسابقه جشنواره بين‌المللي فيلم آمستردام (ايدفا) به نمايش درمي‌آيند. اين آثار به ترتيب ساخته علا محسني، خاطره حناچي و رخساره قائم‌مقامي هستند كه در بخش‌هاي مسابقه بزرگترين جشنواره فيلم مستند دنيا از 30 آبان تا دهم آذر در آمستردامن به نمايش درمي‌آيند.

* سي و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم هند بخشي ويژه را به فيلم‌هاي ايراني اختصاص داده است. در اين بخش ويژه 6 فيلم ايراني با حضور كارگردانان آنها و برخي از بازيگران ايراني به نمايش درمي‌آيند. "خون بازي"، "به آهستگي"، "ايستگاه متروك"،‌ "كافه ستاره"، "گاو" و "ماهي‌ها عاشق مي‌شوند" از جمله اين آثار هستند.

نيكي كريمي و هانيه توسلي از بازيگران حاضر در اين جشنواره هستند كه كريمي عضو هيئت داوران نيز هست. اين جشنواره به مدت 10 روز از دوم آذرماه در شهر پاناجي مركز ايالت گوآ در جنوب هند در حال برگزاري است و فيلم‌هايي از آسيا، آمريكاي لاتين و آفريقا در بخش مسابقه آن حضور دارند.

* منتقدان مجله معتبر فرانسوي كايه دو سينما فهرست 100 فيلم برتر تاريخ سينما را از نگاه خود منتشر كردند كه شاهكار سال 1941 اورسن ولز در صدر آن قرار دارد. "شب شكارچي" و "قاعده بازي"، "طلوع" و "آتالانت" به ترتيب رده‌هاي دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

فهرست مجله كايه دو سينما اين ماه در قالب يك كتاب مصور و توصيفي منتشر شد و فيلم‌هاي اين فهرست را 76 كارگردان، منتقدان و دست اندركاران سينماي فرانسه انتخاب كرده‌اند. تمام 100 فيلم انتخاب شده تا ژوئيه سال آينده در پاريس نمايش داده مي‌شود.

* احمد آقالو احمد آقالو، بازيگر برجسته عرصه راديو، تلويزيون، سينما و تئاتر ايران هفته گذشته به دليل بيماري از دنيا رفت. آقالو كه در سال‌هاي اخير به دليل شدت يافتن بيماري سرطان استخوان كمتر در كارهاي تصويري ظاهر مي‌شد، فعاليت خود را به نمايش‌هاي راديويي محدود كرده بود.

مراسم تشييع پيكر مرحوم احمد آقالو

بيشترين حضور آقالو در تئاتر در نمايش‌هايي بود كه توسط محمد رحمانيان نوشته و كارگرداني شده بود. وي در "مجلس‌نامه"، "مصاحبه"، "شهادتخواني قدمشاد مطرب"، "خروس"، "پل"، "غروب روزهاي پاييز" و "مرغ دريايي" به كارگرداني رحمانيان به صحنه رفت و نقش‌‌آفريني وي در "خروس" و "پل" در خاطر اهالي تئاتر باقي خواهد ماند.

مشهورترين نقش‌آفريني او در عرصه تصويري نقش كاتب در مجموعه تلويزيوني "افسانه سلطان و شبان" به كارگرداني داريوش فرهنگ بود كه در اوايل دهه 60 پخش شد و مخاطبان فراوان يافت. "پاداش"، "گاهي به آسمان نگاه كن" و "يك تكه نان" كمال تبريزي از آخرين بازي‌هاي زنده‌ياد آقالو در سينما بود.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن