تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820349715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر به سرزمين وحي تاكيد نماينده ولي فقيه بر مسووليت زنان در احيا و ارزشهاي اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفر به سرزمين وحي تاكيد نماينده ولي فقيه بر مسووليت زنان در احيا و ارزشهاي اسلامي
اجتماعي. حج ‪. ۸۷‬مدينه
مدينه منوره -سرپرست حجاج ايراني در همايش بين‌المللي منزلت زن درمدينه منوره ، زنان مسلمان را به بهره‌گيري ازنورانيت حج در جهت انجام مسووليت هاي خود براي احياء ارزش‌هاي اسلامي فراخواند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اعزامي ايرنا ، آيت الله محمد محمدي ري شهري دراين همايش دربعثه مقام معظم رهبري گفت:زنان مسلمان بايستي با پيروي از آموزه‌هاي اسلام و شناخت هرچه بيشتر قدر و منزلت انساني خويش ، تلاش همه جانبه‌اي براي رشد و ارتقا ء حيات فردي ، خانوادگي و اجتماعي خود داشته باشند.

وي افزود: زنان بايد با رفع عوامل عقب ماندگي ، فقر ، بي‌سوادي ، بيماري و بي‌عدالتي ، زندگي شايسته و درخور يك انسان مسلمان همراه با آرامش ، رفاه سرافرازي و رشد و بالندگي در ابعاد مادي و معنوي براي خود و خانواده خود رقم بزنند.

دراين همايش كه با حضور دهها تن از شخصيت‌هاي زن مسلمان برگزار شد نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با تاكيد بر لزوم بها دادن به جايگاه مهم و حساس نهاد خانواده به جاي وارد كردن زن ومرد در عرصه رقابت ها و كشمكش‌هاي خود خواهانه جنسيتي افزود،:امروزه شعار برابري كور و بدون قيد و شرط زن و مرد نه تنها موجب رفع نابرابري‌ها به طور كامل نشده است بلكه موجب اختلاط نقش‌ها وتشديد رقابت‌ها و كشمكش‌هاي خود خواهانه جنسيتي واگذاري وظايف و مسووليت‌ها ، تقويت روحيه فرد محوري زن مرد و فرزند در عرصه خانواده ، افزايش انواع فشارها و اضطراب‌ها ي حاصل از تحمل نقش‌هاي غير فطري و غير طبيعي ، بي‌پناهي و سردرگمي فرزندان ، اضمحلال خانواده و دريك كلام در مخاطره قرار گرفتن نسل انسان شده است.

آيت الله ري شهري پيشنهاد كرد: جوامع اسلامي فارغ از هياهوها و جنجال‌هاي مادي گرايانه و برابري طلبي‌ها ي جنس گرايانه با برخورداري از آموزه‌هاي غني اسلامي مبتني بر منزلت و كرامت واقعي انسان شعار عدالتخواهي و كمال خواهي را سرلوحه همه برنامه‌ها و حركت‌هاي خود قرار دهند و تمام تلاش وهمت خود را صرف شكوفايي و بالندگي همه اقشار جامعه كنند.

وي با اشاره به ديدگاههاي امام راحل ور هبر معظم انقلاب درباره جايگاه والاي زن ياد آوري كرد: نوآوري انقلاب اسلامي در رابطه با حقوق زن ، چيزي جز بازگشت به اصول و ارزش‌هاي راستين اسلامي نبود و درست همين امر زمينه را براي شكوفايي جامعه و استعدادهاي زنان مسلمان ايراني در زمينه‌هاي گوناگون فراهم كرد .
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن