تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805564916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا نبايد در ماه رمضان كله. پاچه بخوريم؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



خانم.هاي جوان هويج بخوريد

از آن.جايي كه دخترخانم.هايي كه دفعه اول روزه.داري آن.هاست كمي از لحاظ بدني مقاومت كمتري نسبت به خانم.هاي ديگر در سنين بالاتر دارند پس بهتر است تا پزشك خانواده در مورد اين افراد اجازه روزه.داري را بدهد. به هرحال با توجه به شرايط زندگي امروز دختراني كه در سن پايين.تر قرار دارند و البته به سن تكليف رسيده.اند بايد بررسي لازم در توان جسمي آن.ها صورت بگيرد و از نظر پزشك مربوطه چنين فردي مي.تواند روزه بگيرد يا خير. در صورتي كه فرد بتواند روزه بگيرد از آن.جايي كه در سنين رشد است بايد حتما از پروتئين كافي در برنامه غذايي.اش استفاده كند. مصرف غذاهاي گوشتي و خوراكي.هايي مثل هويج در وعده سحري به آن.ها توصيه مي.شود و مصرف پروتئين و حبوبات باعث مي.شود در رشد افراد جوان اختلال ايجاد نشود و مواد مغذي لازم حتما به بدن.شان برسد. مواد انرژي.زا و ديرهضم مثل خرما را هم حتما به آن.ها توصيه مي.كنيم. افراد جوان بايد به شير و لبنيات توجه كافي داشته باشند و از مصرف آن.ها به هيچ عنوان غفلت نكنند. به خانم.هاي جوان و نوجوان پيشنهاد مي.كنيم كه به دليل اين.كه در سن رشد و باروري هستند به رعايت برنامه غذايي.شان دقت كافي داشته باشند.






در سحري سالاد سبزي بخوريد

درماه رمضان هم مثل بقيه ماه.هاي سال همان گروه.هاي غذايي كه مصرف مي.كرديم بايد خورده شود. فقط اين موادغذايي بايد در وعده.هاي مختلف اولويت.بندي شوند. البته تقسيم موادغذايي در اين مورد نياز به تكنيكي دارد كه شما را با آن آشنا مي.كنيم: سحر وعده.اي است كه بعد از مصرف آن، در طول روز و در حالي كه مشغول فعاليت.هاي روزانه خود هستيم به مواد و انرژي كه در اين وعده دريافت كرده.ايم وابسته هستيم. حتما به روزه.داران عزيز توصيه مي.كنيم، اين وعده مهم را از برنامه غذايي.شان در ماه رمضان حذف نكنند. ما معمولا شاهد اين هستيم كه افراد به دلايل مختلف مثل بدخوابي يا سنگين شدن سحري نمي.خورند اما حتما بايد روي اين مسئله تجديدنظر كنند و حتما سحري را در برنامه غذايي خود داشته باشند. لازم نيست تا قبل يا هنگام خوردن سحري آب زياد خورده شود. خوب است تا در وعده سحري غذاهايي را انتخاب كنيم كه نسبت به ديگر مواد خوراكي ديرهضم باشند، اين باعث مي.شود تا در طول روز هضم غذا بيشتر طول بكشد و انرژي به.تدريج وارد بدن روزه.دار شود؛ حتما از مواد فيبردار در سحري استفاده كنيد، چنين موادي مثل سالاد و سبزي.ها علاوه براين.كه هضم غذا را به تاخير مي.اندازد، مقداري آب نيز وارد دستگاه گوارش و سيستم جذبي و گردش خون مي.كند. اين مسئله با كم.آبي و بي.آبي طولاني مدت بدن در ماه رمضان در فصل گرم سال مقابله مي.كند.






كله.پاچه و شيريني نخوريد

برخلاف تصورعامه كه فكر مي.كنند غذاهاي پرچرب باعث توليد انرژي بيشتر در طول روز مي.شود، به هيچ عنوان براي سحري چنين غذاهايي توصيه نمي.شود. غذاهايي مثل كله.پاچه يا سيرابي كه معمولا در وعده سحري استفاده مي.شود، باعث بروز مشكلات گوارش و افزايش تشنگي در طول روز مي.شود. قندهاي ساده و غذاهاي خيلي شيرين هم براي وعده سحري توصيه نمي.شود. مصرف چنين موادي باعث مي.شود تا در يك فاصله كوتاه قندخون بالا برود، سپس بنابراين انسولين ترشح مي.شود و درنتيجه پس از مدتي با افت قندخون مواجه مي.شويم. بنابراين چنين غذاهايي انتخاب مناسب براي سحر نيستند. حبوبات و غلات گزينه.هاي خوبي براي وعده.هاي سحري هستند، زيرا اين مواد كمي ديرهضم.تر از مواد غذايي ديگر هستند. برنج به.خصوص برنج.هاي قهوه.اي به دليل داشتن سبوس ديرتر هضم مي.شوند و انرژي فرد را براي مدت طولاني.تري نگهداري مي.كنند. همچنين خوردن آبميوه البته نه مقدار زياد را در سحر توصيه مي.كنيم.


فستيوال خوراكي.هاي سنگين

متاسفانه در بسياري از خانواده.ها ديده مي.شود كه فواصلي كه از لحاظ شرعي مجاز به خوردن خوراكي در ماه رمضان هستند در سفره.هاي.شان تنوع بسياري از غذاهاي مختلف را مي.گذارند و حتي غذاهايي را انتخاب مي.كنند كه در طول سال آن.ها را نخوردند، اين موضوع علاوه بر اين.كه عوارضي براي دستگاه گوارش دارد روح پرهيزگاري كه اساس موضوع روزه.داري است را نيز زير سوال مي.برد و فرد بعد از گذشت ماه رمضان به.طور قطع دچار چاقي و اضافه وزن مي.شود. يكي از خوراكي.هايي كه معمولا در اين فصل خورده مي.شود، هندوانه و خربزه است كه بايد مصرف چنين ميوه.هايي محدودتر باشد. به طور كلي توصيه مي.كنيم، حدود 3 تا 5 واحد ميوه در طول روز خورده شود كه البته ايام روزه.داري هم از اين امر جدا نيست. اگر هر قاچ از هندوانه يا خربزه را يك واحد حساب كنيم مي.توانيم از آن مقدار ميوه.اي كه در طول روز بايد مصرف كنيم، مقداري را نيز هندوانه و خربزه بخوريم. البته اين ميوه.ها باعث اضافه وزن در حد كم مي.شوند اما به دليل اين.كه جزو ميوه.هاي پرآب هستند مصرف مقداري از آن.ها در ماه مبارك رمضان توصيه مي.شود.


اول افطار، دوم شام

توصيه اكيد مي.كنيم كه حتما بين شام و افطار فاصله.اي باشد. اين تصميم درستي نيست كه بخواهيد شام خود را دروعده افطار بخوريد. در ماه رمضان امسال به دليل بودن در فصل تابستان ساعت افطار به تاخير مي.افتد و به وقت خواب نزديك مي.شود اما پيشنهاد ما اين است كه حدود نيم تا يك ساعت بين افطار تا شام فاصله بيفتد و سعي كنيد غذاي سنگين در وعده شام نخوريد. به.طور كل خوردن غذاهاي سنگين در ماه رمضان توصيه نمي.شود. مي.توانيم انواع ميوه.ها را در فاصله شام تا سحر مصرف كنيم. از آن.جايي كه ميوه.ها موادمعدني و ويتامين دارند نياز بدن را به اين مواد تامين مي.كنند و مقداري از آب از دست رفته در روزهاي گرم تابستان را نيز جبران مي.كنند.






افطار را با آب شروع كنيم يا چاي؟

در وعده. افطاري ما مي.خواهيم پس از ساعات طولاني نخوردن و نياشاميدن درفصل گرم تابستان شروع به مصرف موادغذايي و نوشيدني.ها بكنيم. در اين صورت بايد اولويت.بندي كنيم و ببينيم در اين حالت چه چيزي موردنياز بدن ماست. البته آنچه كه در وهله اول به نظر مي.آيد آب است اما بايد به اين نكته اشاره كنيم كه نوشيدن مقدار زياد آب در وعده.هاي افطار به هيچ.عنوان توصيه نمي.شود به دليل اين.كه شيره.هاي گوارش بدن رقيق شده و به دنبال آن دچار سوء.هاضمه مي.شويم. توصيه مي.كنيم تا افطار را با يك نوشيدني با قند ساده شروع كنيد چون زودتر هضم مي.شود و قندخون را نيز افزايش مي.دهد و از اين طريق مي.توانيم انرژي موردنيازمان را تامين كنيم. خرما و كشمش هم گزينه.هاي مناسبي براي وعده افطار هستند. براي رفع عطش مي.توانيم از آب ولرم، چاي يا شيرگرم استفاده كنيم، خوردن اين مايعات باعث آمادگي دستگاه گوارش پس از يك استراحت طولاني و شروع فعاليت مجدد مي.شود و به رفع كم.آبي بدن نيز كمك مي.كند. سوپ و آش در وعده افطار از غذاهاي توصيه شده هستند اين غذاها علاوه بر اين.كه مي.تواند كالري موردنياز بدن را تامين كند، كمبود مقداري از آب بدن را نيز تامين مي.كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن