تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814234749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:150 هزار تراكتور بخش كشاورزي فرسوده هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:150 هزار تراكتور بخش كشاورزي فرسوده هستند
كرج - خبرگزاري مهر: رئيس مركز توسعه مكانيزاسيون معاونت آب، خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي گفت: در حال حاضر 300 هزار دستگاه انواع تراكتور در بخش كشاورزي كشور فعاليت مي كنند كه 150 هزار دستگاه از تراكتورها عمر بالاي 13 سال دارند و فرسوده هستند.

عباسعلي پاك نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در كرج اظهار داشت: 300 هزار دستگاه تراكتور در بخش كشاورزي تنها به اندازه 10 درصد خودروهاي موجود در شهر تهران است كه در اين راستا بايد دستگاه هاي نو جايگزين تراكتورهاي فرسوده شوند.

وي افزود: همچنين هم اكنون در كشور حدود 10 هزار دستگاه كمباين فعال است كه از اين تعداد چهار هزار دستگاه عمر بالاي 13 سال دارند و بايد در يك پروسه زماني جايگزين شوند.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در طول برنامه چهارم مقرر بوده كه در افق برنامه به 1/18 اسب بخار بر هكتار برسيم كه سهم عمده اي از اين ضريب در اثر تامين مناسب دستگاه هاي تراكتور و كمباين صورت مي گيرد.

پاك نژاد بيان داشت: در برنامه مذكور مقرر بود كه سالانه بيش از 28 هزار دستگاه تراكتور و بيش از هزار و 300 دستگاه كمباين به صورت سالانه در كشور توزيع شود تا به كمك آنها هم موجبات توسعه كمي بخش و هم جايگزيني تراكتورهاي فرسوده محيا شود.

رئيس مركز توسعه مكانيزاسيون معاونت آب، خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي عنوان كرد: خوشبختانه با وضعيت سالهاي اخير به ركورد سالانه بيش از 20 هزار دستگاه تراكتور و هزار دستگاه كمباين رسيديم.

وي يادآور شد: اگرچه اين عدد به لحاظ كمي نيازهاي 70 درصدي سالانه را مطابق برنامه فراهم مي كند اما به دليل افزايش بهره وري توانسته ايم فراتر از برنامه درجات مكانيزاسيون را ارتقا دهيم.

اين مسئول متذكر شد: در شرايط فعلي 80 درصد از 300 هزار دستگاه تراكتور كشور تراكتورهاي متوسط هستند كه در اين راستا كارخانه هاي توليد كننده تراكتور بايد نسبت به توليد تراكتورهاي رنجهاي ديگر اقدام كنند.

پاك نژاد گفت: هم اكنون تنها يك درصد از تراكتورهاي كشور يعني حدود سه هزار دستگاه تراكتورهاي سنگين هستند و بيش از 80 درصد تراكتورها متوسط بوده كه نياز رو به رشد كشاورزان را برطرف نمي كند.

وي اعلام كرد: در كشور تنها كمتر از 800 دستگاه تراكتور ويژه برنج وجود دارد.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن