تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820700101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح كنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات،‌دستاوردها و پيشرفت‌ها» با سخنان معاون وزير ارتباطات


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: افتتاح كنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات،‌دستاوردها و پيشرفت‌ها» با سخنان معاون وزير ارتباطات
ايتنا - نخستين كنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پيشرفت‌ها» امروز به همت انجمن مهندسين برق و الكترونيك و دانشكده پست و مخابرات و با حضور دكتر محامد پور، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در سالن همايش‌هاي نمايشگاه بين‌المللي آغاز به كار كرد.

محامدپور، ضمن ابراز خشنودي از برگزاري همزمان اين كنفرانس با نمايشگاه الكامپ و تلكام گفت: «نقش انجمن‌هاي NGO به جز برگزاري نشست‌ها و كنفرانس‌هايي از اين دست، بايد ارزيابي و آسيب‌شناسي فناوري اطلاعات( IT) و ICT و همچنين ارائه راهكارهاي مناسب براي تصميم‌سازان و تصميم‌گيران جامعه باشد.

وي با تاكيد بر آن كه انجمن‌ها بايد به عنوان پشتوانه فكري مجموعه‌هاي ICT عمل كنند گفت: NGO ها بايد در باره سياست‌هاي تكنولوژي در كشور، راهكار ارائه كنند و در اينگونه جلسات، با استفاده از تجارب مهندسين و كارشناسان در باره سياست‌هاي فناوري بحث كنند.

معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: اكنون وقت آن رسيده كه نگاه‌ها به مقوله برنامه‌ريزي‌هاي فناوري و توسعه عوض شود و اين انجمن‌ها به عنوان اتاق فكر در مورد سياست‌هاي تكنولوژي ايده و فكر بدهند.
وي تاكيد كرد: برنامه‌ريزي توسعه بايد بر مبناي شاخص‌هاي جهاني ICT جلو رود. ما بايد ببينيم كه سهم IT و ICT در GDP كشور چقدر بايد باشد و اكنون در كجاي شاخص‌هاي جهاني قرار داريم و با توجه به سند چشم‌انداز در چه مسيري بايد حركت كنيم.

محامدپور در باره شكاف موجود بين سند چشم‌انداز( سياست‌هاي كلان) و فعاليت‌هاي در حال اجرا گفت: «ما بايد در جهت كاهش شكاف موجود تلاش كنيم. اتصال جامعه به شبكه در هر زمان و هر مكان و ايجاد يك فضاي مجازي در كشور با توجه به فناوري اطلاعات و اتصال دنياي مجازي و دنياي حقيقي بايد جزو اهداف پيش روي ما تلقي شوند. بايد ديد كه نتيجه آمارها، اقدامات و اثرات فضاي الكترونيكي و دولت الكترونيكي در كشور چيست.»

محامدپور با اشاره به Ranking جهاني ايران كه هر ساله توسط موسسه DOI منتشر مي‌شود، افزود: «ما در بخش زيرساخت‌هاي ارتباطي از عدد 1 به 0.45 دست يافته‌ايم ولي در بخش بهره‌برداري كه نيازمند زيرساخت‌هاي غيرفني است همچون بحث‌هاي فرهنگي، قانونگذاري و ... بايد بيشتر تلاش كنيم. ما بايد در بخش زيرساخت، با ارايه سرويس‌هاي ارزش افزوده و پهن باند در ارتقاء اهداف مد نظر بكوشيم.»

وي با تاكيد بر سه حوزه تحقيق ، توليد و بازار گفت : در بخش ICT كشور ما بايد بحث تحقيق ، توليد و بازار را جدي بگيريم. در وزارتخانه تلاش‌هاي زيادي در جهت تقويت ارتباط صنعت با دانشگاه كرده‌ايم به طوريكه از ابتداي سال 86 تا شهريور 87 ، 16 آزمايشگاه تحقيقاتي با هزينه 21 ميليارد تومان تاسيس كرده‌ايم.
محامدپور ضمن اعلام مطلب گفت: «طي همين مدت 13 پروژه تحقيقاتي با دانشگاه‌ها به امضاء رسيده همچنين از 38 پروژه تحقيقاتي دانشجويان دكترا و كارشناسي ارشد حمايت شده است. بعلاوه در 970 پروژه كارشناسي ارشد و دكترا همكاري فعال داشته ايم. در بخش توليد هم ، از سال 86 تا شهريور 87 ، 112 ميليارد تومان از وجوه اداره شده براي دادن تسهيلات به بخش خصوصي از شركت‌هاي مخابراتي جذب كرده‌ايم و 77% تقاضاها را تصويب كرده‌ايم.

وي تاكيد كرد : بخش توسعه بدون توجه به توليد داخل ممكن نيست و توليدي هم كه در داخل انجام مي‌شود بايد در بازارهاي مختلف به فروش برسد.

شايان ذكر است كه دكتر صنعتي، رئيس كنفرانس فناوري ارتباطات و اطلاعات، دستاوردها و پيشرفت‌ها، در ابتداي برنامه طي سخناني به تشريح برنامه‌هاي كنفرانس پرداخت.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن