تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814219185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
شهرداري با رأي اعضاي شوراي شهر موظف شد؛ تصرف اراضي بلاتكليف محدوده شهر مشهد

خراسان امروز - خجسته نيا: با تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد در خصوص ساختار نوين براي برنامه ريزي، اجرا و كنترل پروژه هاي عمراني، يكي از مصوبات به تعويق افتاده شورا مجدداً به جريان افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مصوبه در راستاي اجرايي شدن مصوبه سال 85 شوراي اسلامي شهر به تصويب اعضا رسيد.
طبق اين مصوبه، شهرداري مشهد موظف شد نرم افزارهاي سازگار با بودجه ريزي عملياتي را به منظور كنترل پروژه هاي عمراني حداكثر تا پايان سال 87 طراحي و اجرا نمايد.
همچنين معاونتهاي شهرداري نيز مكلف شدند كنترلهاي لازم را معمول داشته و ارتباط داده هاي اطلاعات را با معاونت برنامه ريزي و توسعه برقرار كنند.
رئيس كميسيون برنامه، بودجه و امور اداري شوراي اسلامي شهر در دفاع از اين طرح گفت: اين مصوبه كه در سال 85 و در دومين دوره شوراي اسلامي شهر به تصويب اعضا رسيد، نه تنها در زمان شهردار وقت اجرا نشد، بلكه تاكنون نيز اقدامي جدي از سوي شهرداري صورت نگرفته است.
مهندس مفيدي با اشاره به اينكه تاكنون بارها مكاتبات براي پيگيري اين مصوبه انجام شده، اما هنوز نتيجه نداشته است، از شهردار خواست براي آخرين بار طبق برنامه زمانبندي شده اين مصوبه را به مرحله اجرا درآورد.
خادمي يكي از اعضاي شورا نيز با انتقاد از رويه فعلي پيگيري مصوبات شورا پيشنهاد داد، در ارايه گزارش پيگيري مصوبات، به سالهاي قبل و حتي شوراهاي قبل نيز پرداخته شود تا مشخص گردد چقدر از مصوبات هنوز اجرايي نشده است.
* تصميم جديد شوراي شهر
به گزارش خبرنگار ما، در اين جلسه همچنين طبق طرح جمعي از اعضاي شورا، شهرداري موظف شد براساس تبصره پنج ماده 96 قانون شهرداري نسبت به تصرف تمامي اراضي بلاتكليف باقي مانده در محدوده شهر اقدام كند.
در قالب اين مصوبه كه تأكيدي بر ماده 96 قانون شهرداري است، اعضاي شورا تصويب كردند در صورتي كه در مسير اجراي طرحي، ملكي بلاتكليف و يا بلااستفاده قرار دارد به جهت جلوگيري از مشكلات بعدي، شهرداري نسبت به تملك كامل آن اقدام كند.
شيرمحمدي رئيس كميسيون فني، عمراني و طرح ريزي شهري نيز در جريان تصويب اين مصوبه از تعلل شهرداري نسبت به ارايه گزارش درخواستي شورا در مورد وجود چنين املاكي انتقاد كرد.
* واكنش شهردار مشهد نسبت به طرح
شهردار مشهد نيز در واكنش به اين طرح گفت: 70 تا 80 درصد زمينهاي محدوده شهر صاحب دارند و مشمول مصوبه شورا نمي شوند و از ميزان باقي مانده نيز بخش اعظمي از اراضي مجهول المالك زيرنظر ستاد فرامين حضرت امام(ره) قرار گرفته است، بنابراين در اجراي اين ماده قانوني عملاً با مشكل مواجهيم.مهندس پژمان با حمايت از طرح اعضاي شورا در نگاه جامع به پروژه هاي عمراني افزود: اين موضوع از سوي شهرداري نيز مورد تأييد است، اما امكان پذير نيست.
در اين جلسه همچنين طرح ديگري از سوي اعضاي شورا در خصوص الزام شهرداري به حمايت از ترويج فرهنگ قرآني مطرح و مورد تصويب اعضا قرار گرفت.
در قالب اين مصوبه، مقرر گرديد شهرداري ظرف مدت دو ماه لايحه جامع فرهنگ قرآني را به منظور تعريف تعاليم قرآني در زيرساخت تمامي فعاليتهاي فرهنگي شهر ارايه كند تا تمامي تبليغات آموزش شهروندي مبتني بر آيات قرآني و فرهنگ رضوي باشد.رئيس كميسيون برنامه، بودجه و امور اداري شوراي شهر نيز گفت: با تصويب چنين طرحهايي وظيفه اصلي شهرداري را فراموش نكنيد.مفيدي با بيان اينكه در حال حاضر چندين دستگاه اجرايي چون تبليغات اسلامي، ارشاد، حوزه هاي علميه و صدا و سيما مسؤول ارتقاي بحث فرهنگي شهر هستند، افزود: اگر شهرداري را درگير اين مسايل كنيد پس چه سازماني مي خواهد مسؤوليت نظافت و آسفالت معابر را انجام دهد.
* ايجاد معاونت فرهنگي شهرداري در قانون نيست
مهندس مفيدي خواستار رعايت حد و حدود در اجراي فعاليتهاي فرهنگي توسط شهرداري شد و اظهار داشت: حتي ايجاد معاونت فرهنگي در شهرداري در هيچ جاي قانون ذكر نشده است.داودآبادي يكي از اعضا نيز در دفاع از طرح گفت: متأسفانه زمينه فعاليت فعلي شهرداري در شهر نشان دهنده مسايل قرآني و يك شهر مذهبي نيست. وي خواستار طراحي و اختصاص بيلبوردهاي زيبا براي ارتقاي فرهنگ شهروندي شد و اظهار داشت: بايد با بهترين فعاليتها اين حركت را شروع كنيم.
در ادامه اين جلسه طبق طرح جمعي از اعضاي شورا، شهرداري موظف شد در برگزاري تمامي همايشها و جلسات مرتبط با شهرداري از امكانات موجود شهرداري و در صورت لزوم از امكانات ساير دستگاه هاي دولتي استفاده كند.
شهردار مشهد در مخالفت با اين مصوبه، اجراي آن را در برخي موارد غيرممكن خواند و گفت: در خصوص اجلاسهاي بين المللي چون متروپليس و يا همايشهايي كه مدعوين در هتل استقرار دارند، برگزاري جلسات در خارج از سالن هتل مقرون به صرفه اقتصادي نيست.وي وجود محدوديتهاي بسيار در استفاده از سالن ساير دستگاه هاي دولتي را يكي ديگر از مشكلات در اين زمينه عنوان كرد.
* نامگذاري 20 معبر شهر به نام شهدا
نامگذاري 20 معبر شهر به نام شهداي گرانقدر و اهداي 300 ميليون ريال از سوي شوراي شهر براي كمك به برگزاري مانور بسيجيان از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
* در حاشيه
* در نطق پيش از دستور جلسه روز گذشته دكتر كمال سرويها يكي از اعضاي شورا مطالبي در خصوص ايدز ارايه و خواستار بازديد مسؤولان از آسايشگاه مبتلايان ايدز در مشهد و لزوم برنامه ريزي از سوي آنان شد.
به گفته وي، آخرين آمار مبتلايان در ايران 18 هزار و 200 و در خراسان رضوي 380 نفر مي باشد.وي هزينه درمان هر يك از اين افراد را ماهانه 500 دلار اعلام كرد.
* داودآبادي يكي از اعضاي شورا خواستار تسريع در شفاف سازي وضعيت اراضي محدوده شهر شد و گفت: با ساماندهي اين معضل شايد بودجه سه تا چهار سال آينده شهرداري از همين محل تأمين شود.
* وي همچنين بر تشكيل يك واحد حقوقي فعال در شهرداري براي پيگيري اين امر تأكيد كرد و گفت: حتي اراضي كه به عنوان قباله زنان تحت تصرف درآمده، بايد تعيين تكليف شوند.
* دكتر خواجي هم در اين خصوص گفت: قباله زنان سكه طلاست كه اين موضوع باعث خنده حاضران شد.
* دكتر طباطبايي در جريان تصويب طرح الزام شهرداري در استفاده از امكانات سازمان به جاي ريخت و پاش در هتلها گفت: البته ريخت و پاش در شهرداريها امري طبيعي است، همانطور كه ريخت و پاش شهرداري تهران در افتتاح برج ميلاد بسيار زياد بود.

زنگ هشدار به صدا درآمد؛ وجود 25 هزار بيمار ديابتي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: ديابت يا بيماري قند، نوعي اختلال در سوخت و ساز مواد قندي بدن است كه در اثر آن، سوخت و ساز قند به درستي انجام نگرفته و قند خون از حد طبيعي بالاتر مي رود.
اين در حالي است كه طبق آمار، در خراسان جنوبي حدود 25 هزار نفر مبتلا به بيماري ديابت هستند و در حال حاضر 2800 بيمار در كلينيك ديابت بيمارستان ولي عصر(عج) بيرجند پذيرش مي شوند.
مدير گروه مبارزه با بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: بيماران ديابتي به سه نوع ديابت تيپ يك وابسته به انسولين، ديابت تيپ دو غير وابسته به انسولين و ديابت حاملگي طبقه بندي مي شوند.
وي با بيان اينكه ديابت نوع يك در كودكان و نوجوانان 5 تا 15 سال ديده مي شود و اين بيماري مبتلايان را با فقدان كامل انسولين مواجه مي سازد، خاطرنشان كرد: خستگي، ضعف، خارش بدن، زخمهاي پوستي كه به راحتي التيام پيدا نمي كنند، تورم لثه ها و بي حسي دست و پا از ديگر علايم بيماري ديابت است.
وي در رابطه با بيماري ديابت تيپ دو گفت: 90 درصد از بيماران ديابتي به اين نوع بيماري مبتلا مي باشند و اين نوع ديابت بيشتر در افراد بالاي 35 سال ديده مي شود و وراثت در آن نقش بسزايي دارد.
اين مسؤول با اشاره به اينكه عوارض مزمن ديابت بيشتر در سطح عروق تأثير گذار هستند، افزود: سكته هاي قلبي و مغزي، بيماريهاي چشم و كليه از عوارض ناشي از درگيري عروق كوچك است.
وي علت اصلي شيوع ديابت را چاقي يا سنگين وزني، وراثت، بي تحركي و زندگي ماشيني و فشارهاي روحي و رواني دانست.
مدير گروه مبارزه با بيماري هاي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند تنها راه تشخيص بيماري ديابت را اندازه گيري قندخون ناشتا در دو نوبت ذكر كرد.
وي پيشگيري و كنترل ديابت، ارائه خدمات فوق تخصصي براي بيماران ديابتي و راه اندازي كلينيك ديابت مستقر در بيمارستانهاي تابعه استان را از جمله اقدامهاي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند براي مقابله با اين بيماري برشمرد.كارشناس مسؤول تغذيه دانشگاه علوم پزشكي بيرجند نيز گفت: ديابت يكي از شايعترين بيماريهاي متابوليك و مزمن جهان است كه شيوع آن رو به افزايش بوده و معضلات بهداشتي و اقتصادي فراواني را در پي دارد.
سوري راغبي افزود: ميليونها نفر در سراسر جهان به مرض قند مبتلا هستند و بيشتر آنها به زندگي طبيعي و فعال خود ادامه مي دهند و با يك برنامه غذايي مرتب كه شامل سبزيها، ميوه ها، غلات سبوس دار و مقدار تعادلي پروتئين و كمي چربي مي باشد، مي توانند قندخون را كنترل نمايند.
وي به بيماران ديابتي توصيه كرد: تنوع و تعادل رژيم غذايي و تحرك 30 دقيقه پياده روي در روز را مورد توجه قرار دهند.

كشف بيش از 300 كيلوگرم موادمخدر در خراسان جنوبي

بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به كشف و ضبط 32 كيلوگرم ترياك شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، مأموران حين كنترل خودروهاي عبوري از يك دستگاه خودروي نيسان كه از بيرجند به مشهد در حركت بود، 32 كيلوگرم ترياك را كه به طرز ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود، كشف و ضبط كردند.
همچنين در پي گزارشهاي رسيده مبني بر نگهداري موادمخدر توسط شخصي در بخش زيركوه شهرستان قاين در بازرسي از منزل اين فرد مقدار 120 گرم كريستال كشف و ضبط شد.همچنين مأموران پليس اطلاعات و امنيت شهرستان قاين در بازرسي از دو منزل در روستاهاي اين شهرستان موفق به كشف و ضبط دو قبضه سلاح غيرمجاز شدند.
* كشف 1200 ليتر سوخت قاچاق در نهبندان
همچنين مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف و ضبط 1200 ليتر سوخت قاچاق شدند.
مأموران انتظامي شهرستان نهبندان حين گشت زني در محور نهبندان به بيرجند به يك دستگاه خودروي تويوتا وانت مشكوك شدند و در بازرسي از آن مقدار 1200 ليتر سوخت قاچاق را كشف و ضبط كردند.
* كشف محموله 260 كيلوگرمي موادمخدر در نهبندان
خبر ديگري حاكي است، خودروي حامل بيش از 260 كيلوگرم موادمخدر توسط مأموران انتظامي شهرستان نهبندان توقيف شد.
مأموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان نهبندان حين گشت زني در محور اصلي نهبندان به بيرجند به يك دستگاه خودرو وانت مزدا مشكوك شده و پس از بازرسي از آن مقدار 269 كيلو و 500 گرم ترياك كشف و ضبط كردند.
همچنين با رد رشوه توسط مأموران انتظامي شهرستان نهبندان 8 كيلو و 350 گرم ترياك و 50 گرم حشيش كشف و ضبط شد. مأموران انتظامي شهرستان نهبندان حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو پژو مشكوك شده و در بازرسي بدني از راننده 8 بسته ترياك و يك بسته حشيش كشف و ضبط كردند كه در ادامه متهم پيشنهاد يك و نيم ميليون ريال رشوه به مأموران داد كه ضمن رد رشوه از سوي مأموران مراتب صورتجلسه و پرونده اي در اين ارتباط تشكيل شد.

دستگيري قاتل در 10 ساعت

بجنورد - خبرنگار قدس: قاتلي كه جسد قرباني خود را كنار يكي از خيابانهاي بجنورد رها كرده بود در 10 ساعت شناسايي و دستگير شد.
بنابر گزارشي مبني بر اينكه يك مورد قتل در يكي از خيابانهاي بجنورد به وقوع پيوسته بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند و با جسد پسر جواني كه آثار ضربه جسم نوك تيزي بر روي قفسه سينه وي مشهود بود، مواجه گرديدند.
همچنين در ادامه تحقيقات گسترده در خصوص چگونگي به قتل رسيدن اين پسر جوان مشخص شد در نزاع و درگيري بين چند جوان قتل به وقوع پيوسته و سپس قاتل از صحنه متواري شده است.براساس اين خبر بين افراد شناسايي شده فردي كه با شواهد موجود مطابقت داشت شناسايي و دستگير شد كه در بازجوييهاي علمي و فني به عمل آمده و با ارايه مدارك و مستندات موجود قاتل به جرم خود، به همراه ديگر همدستان خود اعتراف كرد.

دستگيري 12 افغاني غيرمجاز در بيرجند

بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر در بيرجند موفق به دستگيري 12 نفر از افاغنه غيرمجاز شدند.مأموران در حين گشت زني در محور بيرجند به مشهد به يك دستگاه خودرو پژو مشكوك شده و در بازرسي از آن تعداد 9 نفر از افاغنه غيرمجاز را دستگير كردند.
همچنين مأموران پليس بيرجند در حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو پژو ديگر مشكوك و در بازرسي از آن سه نفر از افاغنه غيرمجاز را دستگير كردند.خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان و هنگ مرزي گزيك موفق به كشف بيش از 2 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق شدند.

يك مسؤول: رويكرد ما استفاده از جوانان امدادگر در روستاهاست

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون جذب و سازماندهي سازمان جوانان جمعيت هلال احمر كشور گفت: اين سازمان در حال حاضر حدود يك ميليون و 700 هزار نفر عضو داوطلب در شاخه هاي دانش آموزي، دانشجويي، طلاب، كارگري و شاخه آزاد دارد.
منيري خاطر نشان كرد: اين شاخه ها به صورتي است كه در هر جايي كه جوانان حاضر باشند اعم از دانش آموزان، دانشجويان، شغل آزاد و ... كانون تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به اينكه در برنامه پنج ساله افزايش 20 درصدي تعداد اعضاي داوطلب پيش بيني شده است، تصريح كرد: در بحث كانونها و اعضا به دليل استقبال پرشور جوانان هر ساله رقمي بالاتر از 37 درصد از برنامه پيش بيني شده جلوتر هستيم.وي متذكر شد: بنابراين بايد در برنامه ها با سازوكار و امكانات موجود هر جايي كه جوانان وجود دارند، جمعيت وارد عرصه شده و آموزش فعاليتهاي امدادي و عام المنفعه را داشته باشد.وي گفت: رويكرد ما اين است تا در خود روستاها جوانان امدادگر براي خدمت رساني به مردم روستا تشكيل شوند.
وي در خصوص فعاليت كانون غنچه هاي هلال احمر نيز اظهار داشت: اين طرح در تمام استانهاي كشور به صورت آزمايشي در 300 مهدكودك به مدت 6 ماه در حال انجام است. وي در ادامه تصريح كرد: اين طرح ويژه كودكان 5 تا 7 سال بوده و از اول ارديبهشت ماه سال آينده به صورت كلي در تمامي مهدكودكها اجرا مي شود.

فرماندار خواستار شد؛ آمادگي تمام دستگاههاي اجرايي جوين براي رويارويي با حوادث غيرمترقبه

جوين- خبرنگار قدس: فرماندار جوين توجه به حوادث غير مترقبه را مهم ارزيابي نمود و گفت: حادثه هيچ گاه خبر نمي كند و ما بايد هميشه آمادگي داشته باشيم تا چنانچه حادثه اي اتفاق افتاد بتوانيم با سرعت تمام با آن روبرو شويم.
مهندس فروزان اضافه كرد: جمعيت هلال احمر جوين، نيروهاي بسيجي و سپاه و همچنين نيروي انتظامي و جهاد كشاورزي بايد در اين زمينه بيش از ساير دستگاههاي اجرايي آمادگي داشته باشند.
وي افزود: اين دستگاهها امكانات خود را جهت رويارويي با حوادث غير مترقبه به فرمانداري اعلام نمايند تا در اسرع وقت نسبت به رفع كمبودها اقدام نماييم
مدير هلال احمر جوين نيز گفت: جمعيت هلال احمر به دليل مواجهه با حوادث غيرمترقبه 12 كارگروه در جمعيت تشكيل داده و سازماندهي در اين خصوص انجام گرفته است.
اميرياني افزود: بسياري از حوادث قابل پيش بيني نيست و ما بايد هميشه آمادگي لازم را جهت مواجهه با اين گونه حوادث داشته باشيم.
وي آمادگي جمعيت هلال احمر را براي مقابله با حوادث احتمالي خوب ارزيابي كرده و گفت: با كمبودهايي كه از نظر وسيله نقليه داريم ولي آمادگي جمعيت را براي مقابله با هر گونه حادثه اعلام مي نماييم.

انتقاد دو مسؤول از نبود اداره ثبت اسناد و املاك در سربيشه

سربيشه - خبرنگار قدس: معاون رئيس قوه قضاييه و رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح در شوراهاي اداري شهرستان سربيشه با اشاره به جهش عمراني منطقه، از پشتكار و اراده جدي مسؤولان قدرداني كرد.
امام جمعه سربيشه در اين جلسه از جمله مشكلات شهرستان را نبود اداره ثبت اسناد و املاك دانست و افزود: براي اينكه قوانين پيشگيرانه باشند بايد ضمانت اجرايي داشته باشند.
نماينده مردم شهرستانهاي بيرجند و سربيشه در مجلس نيز از راه اندازي نمايندگي اداره ثبت اسناد، تأسيس خوابگاه شبانه روزي كميته امداد، جذب دانشجو براي آموزشكده كشاورزي و راه اندازي آن در سال آينده و اجرايي شدن تأمين اعتبارات سدسازي خبر داد.
همچنين رئيس دادگستري شهرستان سربيشه نيز در اين جلسه نبود ادارات ثبت و اسناد، پليس راه، بازداشتگاه موقت و نيز نبود امكانات كافي براي پزشكي قانوني را از جمله عوامل اطاله دادرسي در سربيشه ناميد.

رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي خبرداد: بهره مندي 85 هزار دانش آموز مناطق محروم روستايي از تغذيه رايگان
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن