تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820105741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مواد مخدر موجب كمبود آنتي اكسيدان در بدن مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مواد مخدر موجب كمبود آنتي اكسيدان در بدن مي شود متخصص تغذيه گفت: كمبود آنتي اكسيدان در بدن از عوارض استفاده از مواد مخدر است. دكتر وفا متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران در خصوص مشكلات تغذيه فرد معتاد گفت: سوء تغذيه مشكلات گوارشي از جمله كاهش اشتها و يبوست مشكلات روحي و رواني، اختلال در تركيب بدن كاهش فعاليت فيزيكي و كمبود ويتامين هاي گروه b از جمله مشكلات تغذيه افراد معتاد است.
وي درادامه افزود: كمبود آنتي اكسيدان ها در بدن از عوارض استفاده از مواد مخدر بوده و از عمده ترين مشكلات فرد معتاد است.
وفا ادامه داد: افزايش تعداد وعده ها و ميان وعده هاي غذايي با حجم كم انتخاب مواد غذايي با كاهش مصرف شكر و كربوهيدارت هاي تصفيه شده، عدم مصرف مواد كنسرو شده و مصرف بيشتر ميوه و سبزيجات تازه از مهم ترين تغذيه هاي غذايي به اين دسته از افراد است.
* يك الگوي صحيح غذايي بايد انرژي لازم بدن را تامين كند
دكتر وفا در ادامه اظهار داشت: يك الگوي صحيح غذايي بايد انرژي ضروري بدن را تامين كرده متعادل و متناوب باشد.
متخصص تغذيه در خصوص مبناي سلامت مواد غذايي گفت: غذاي هر وعده خود را منطقي انتخاب كرده و سعي كنيد چربي متعادل و چربي اشباع و كلسترول كمي داشته باشد.
وي افزود: طبق راهنماي غذايي كه سال 2000 اعلام شده انتخاب غذاها با منشا گياهي مي تواند در سلامت فرد نقش عمده اي داشته باشد و حداقل 20 درصد حجم غذايي را بايد سبزيجات تشكيل دهند.
متخصص تغذيه بااشاره به مطالعات انجام شده در سطح جهان اظهار داشت: اگر همه ما بتوانيم الگوي غذايي سالم داشته و يك برنامه منظم ورزشي داشته باشيم مي توانيم بيش از 70درصد از وقوع سرطان در سطح جامعه جلوگيري كنيم.
* كاهش 80 درصدي بيماري هاي قلبي عروقي با استفاده از الگوي غذايي سالم
وفا در ادامه با اشاره به اهميت داشتن الگوي غذايي سالم عنوان كرد: در صورت داشتن الگوي غذايي سالم مي توانيم بيش از 80درصد بيماري هاي قلبي و عروقي جلوگيري كنيم.
وي عنوان كرد: اگر مي خواهيم به مفهوم كليدي سلامت برسيم شرط اول آن داشتن برنامه ورزشي روزانه و كنترل وزن است.
اين متخصص تغذيه در پايان خاطرنشان كرد: سعي كنيد انواع غلات را در برنامه روزانه خود قرار داده و روزانه حداقل 5 بار از ميوه و سبزيجات تازه استفاده كنيد./ط






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن