تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814289659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
كارخانه توليد داروهاي ضدسرطان در گيلان‌ بهمن به بهره‌برداري مي رسد

سرويس شهرستانها: نخستين كارخانه توليد داروهاي ضدسرطان خاورميانه تا دهه فجر امسال در گيلان به بهره‌برداري مي‌رسد.

رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار ايرنا، گفت: اين كارخانه مجهز به مدرن‌ترين و نوين‌ترين فناوري‌ها در زمينه توليد داروهاي ضدسرطان است كه راه‌اندازي اين واحد در كشور و خاورميانه منحصر به فرد خواهد بود.

اصغريان افزود: ساخت اين كارخانه از سال 82 در شهر صنعتي رشت آغاز شد و اكنون نصب دستگاه‌هاي مورد نظر در حال انجام است.

وي افزود: با راه‌اندازي اين كارخانه، علاوه بر تامين داروي مورد نياز بيماران در كشور و رفع واردات آن از خارج، مي‌توان آن را به كشورهاي منطقه نيز صادر كرد.‌

با راه‌اندازي اين واحد كه براي ساخت آن 420 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري شده است، 150 نفر مشغول به كار خواهند شد.

گازرساني به 40 روستاي كبودرآهنگ تا پايان امسال‌

كبودرآهنگ---- خبرنگار اطلاعات: بخشدار مركزي كبودرآهنگ گفت: 40 روستاي اين بخش تا پايان سال 88 از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.‌

مهندس ابراهيمخاني با بيان اين مطلب در همايش روابط عمومي ادارات گفت: تشكيل 6 تعاوني توليد روستايي در بخش مركزي، ايجاد دو پاسگاه در كوهين و دستجرد، بهسازي 15 روستا و ساخت 9مركز ديني، فرهنگي را از ديگر اقدامهاي اين شهرستان در جهت خدمت‌رساني به مردم برشمرد.وي در ادامه، روابط عمومي‌ها را موجب ارتباط نزديك و در جهت رفع مشكلات مردم دانست و افزود: متأسفانه امروزه به روابط عمومي‌ها توجه نمي‌شود.

او در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توزيع ثروت كشور به صورت عادلانه در راستاي فعاليتهاي مهرورزي تصريح كرد: تاكنون 4300 سهام عدالت در بخش مركزي كبودرآهنگ توزيع شده است كه تا پايان دي ماه امسال تمامي مردم اين بخش سهام خود را دريافت خواهند كرد.

نياز بيماران تالاسمي سيستان و بلوچستان به خون‌

زاهدان---- خبرنگار اطلاعات:رئيس پايگاه انتقال خون سيستان و بلوچستان گفت: هم‌اكنون يكهزار و 900 بيمار تالاسمي اين استان به‌طور مداوم نياز به خون دارند.

دكتر اسماعيل صانعي مقدم، با بيان اينكه ماهانه شش هزار واحد خوني در سيستان و بلوچستان مورد استفاده بيماران خاص قرار مي‌گيرد، افزود: در شرايط حاضر 200 بيمار سرطاني و 300 بيمار هموفيلي در شمار بيماران خاص اين استان قرار دارند.

وي با اشاره به اينكه امسال تاكنون 30 هزار واحد خوني از سوي مردم اين منطقه اهدا شده است، از مردم استان خواست، با اهداي خون بيشتر، بيماران نيازمند را ياري كنند.‌

‌راه‌اندازي مركز اطلاع‌رساني مواد غذايي در زاهدان ‌

* معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان، از راه‌اندازي مركز اطلاع‌رساني مواد غذايي، آشاميدني و لوازم آرايشي و بهداشتي‌ خبر داد.

دكتر عليرضا مباركي با بيان اينكه اين مركز آماده پاسخگويي به سؤال‌هاي مرتبط با اين مسأله است، خاطرنشان كرد: مسائل مربوط به تقلبي بودن مواد غذايي و بهداشتي، نحوه صحيح تهيه، آماده‌سازي، مصرف و نگهداري مواد غذايي و نيز اطلاعات لازم در زمينه صدور پروانه‌هاي تاسيس، بهره‌برداري و ساخت واحدهاي توليدي مواد غذايي، بهداشتي و آرايشي از طريق دو شماره تلفن 3250369 و 09371435460 پاسخ داده مي‌شود.

درمان رايگان دانش‌آموزان بيمار قرچك‌

قرچك ----خبرنگار اطلاعات: طرح سلامت، به منظور ارتقاي سلامت جسمي و رواني دانش‌آموزان، به‌طور رايگان در قرچك برگزار مي‌شود.

رئيس اداره آموزش و پرورش قرچك بااعلام اين خبر گفت: براي اجراي اين طرح از دو پزشك داخلي و روانشناس استفاده مي‌شود.

خليلي گفت: پس از بررسي وضع سلامت دانش‌آموزان توسط مربيان و رابطان بهداشت مدارس، آن دسته از دانش‌آموزاني كه داراي مشكل جسمي يا رواني باشند به پزشكان مستقر در مدرسه صانعي قرچك ارجاع داده مي‌شوند تا تمامي مراحل درمان آنها به‌طور رايگان انجام شود.

وي افزود: در صورتي كه دانش‌آموزان بيمار نياز به استفاده از خدمات درماني بيشتري داشته باشند، به شبكه بهداشت و درمان ورامين معرفي مي‌شوند.

اهداي ساختمان و خودرو به دانشگاه پيام نور شبستر

شبستر---- خبرنگار اطلاعات: يك فرد خير از اهالي آذربايجان شرقي با ساخت ساختمان دو طبقه دانشگاه پيام نور در شبستر و اهداي خودرو به اين دانشگاه اقدام به توسعه علم و كمك به دانشجويان منطقه كرد.

اين فرد خيرانديش به نام حاج‌يوسف كلاهي ساختمان دوطبقه‌اي را با دو هزار متر مربع زيربنا و مساحت 6 هزار مترمربع به دانشگاه پيام نور شبستر اهدا كرد.

تشكيل ستاد بزرگداشت بسيج در شبستر

* ستاد بزرگداشت هفته بسيج در شبستر با شركت مسئولان ادارات و نهادهاي انقلاب اسلامي و امام جمعه اين شهر تشكيل شد.

فرماندار شبستر دراين جلسه گفت: از زمان تولد اين نيروي پايان ناپذير مردمي سه دهه مي‌گذرد و در ميدان‌هاي مختلف توان و كارآيي خود را به اثبات رسانده است.‌

صادقي افزود: رمز موفقيت خادمين به ملت مزين شدن به ارزش‌هاي مكتبي، اخلاق و اخلاص بسيجيان است.

افتتاح مجتمع اصلاح و تربيت لاهيجان‌

لاهيجان---- خبرنگار اطلاعات: مجتمع اصلاح و تربيت ندامتگاههاي لاهيجان مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

ملاحسيني، رئيس دادگستري لاهيجان در مراسم افتتاح اين مجتمع با برشماري نكات مثبت اين مجتمع گفت: بيش از نيمي از جمعيت زندانها در ارتباط با مواد مخدر است. وي اظهار اميدواري كرد كه با كار كارشناسي توسط روانشناسان اين مجتمع ميزان آگاهي افراد افزايش يابد و شاهد كاهش جمعيت كيفري در زندانها باشيم.

در آيين بهره‌برداري از اين مجتمع، مقاره عابد، مديركل فرهنگي، تربيتي سازمان زندانها، الوندي، مديركل سازمان زندانها، پورمحمد معاون اصلاح و تربيت، مسئولان حفاظت و بازرسي زندانهاي گيلان، روساي دادستاني و قضات ناظر زندان حوزه‌هاي قضايي لاهيجان، آستانه اشرفيه، سياهكل و لنگرود، اعضاي شوراي اسلامي شهر و روساي زندانهاي شرق گيلان حضور داشتند.

‌گشايش نمايشگاه محصولات گرمايشي و سرمايشي در يزد

يزد---- خبرنگار اطلاعات: پنجمين نمايشگاه بين‌المللي محصولات گرمايشي و سرمايشي لوازم ساختماني و لوله و اتصالات، در نمايشگاه دائمي استان يزد گشايش يافت.

در اين نمايشگاه، 80 شركت داخلي و خارجي آخرين دستاوردهاي محصولات گرمايشي و سرمايشي و لوازم ساختماني را به نمايش گذاشتند.

شركت‌هاي خارجي در اين نمايشگاه از كشورهاي ايتايا،‌ چين، آلمان، فرانسه و تركيه حضور دارند.

قزوين، بيشترين بيماران ديابتي بالاي 30 سال دارد

قزوين---- خبرنگار اطلاعات: استان قزوين بالاترين آمار بيماران مبتلا به ديابت بالاي 30 سال را در كشور دارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين با بيان اين خبر، گفت: بيش از 13 درصد جمعيت بالاي 30 سال استان قزوين به نوعي مبتلا به ديابت هستند كه در 80 درصد موارد بيماري آنان از نوع دوم است.

علي اكبر زينالو، آگاهي نداشتن، بي‌توجهي به رژيم غذايي و كم‌تحركي را از مهمترين عوامل ابتلا به ديابت نوع دو اعلام كرد و افزود: 8 درصد از جمعيت كشور ديابت دارند كه سالانه 16 ميليون دلار، معادل 8 درصد كل هزينه‌هاي درماني و مراقبت‌هاي بهداشتي را به خود اختصاص مي‌دهند.‌

تأسيس شركت تعاوني پايانه صادراتي در اردبيل‌

اردبيل---- خبرنگار اطلاعات: شركت تعاوني پايانه صادراتي بزودي در اردبيل ايجاد مي‌شود.

مديركل تعاون استان اردبيل گفت: اين شركت در زمينه صدور كالا به كشورهاي ديگر فعاليت خواهد كرد.

اژدر محمدي‌دوست با بيان اينكه در استان اردبيل 3هزار و 980 شركت تعاوني فعال است، افزود: از اين تعداد 391 تعاوني در بخش مسكن فعاليت دارند كه زمينه‌ساز توسعه مسكن در استان هستند.‌

وي در خصوص ميزان توزيع برگ سهام عدالت در استان اردبيل گفت:‌ بيش از 440 هزار نفر از جمعيت اين استان در شركت‌هاي تعاوني عدالت عضو شده‌اند كه واجد شرايط براي دريافت سهام عدالت هستند.

آغاز به كار 3 كميته تخصصي مبارزه با مواد مخدر در ساوجبلاغ ‌

‌كرج----- خبرنگار اطلاعات: سه كميته تخصصي مبارزه با مواد مخدر در ساوجبلاغ آغازبه كار كرد.‌

زارعي‌نژاد، معاون فرماندارساوجبلاغ با بيان اين خبر گفت: اين كميته‌ها با هدف مبارزه با عاملان تهيه و فروش مواد مخدر، درمان معتادان و پيشگيري از گسترش اين معضل اجتماعي در سطح مناطق روستايي و شهري اين شهرستان فعال شده‌اند. ‌

‌ وي ، تقويت مراكز بازپروري معتادان و اجراي برنامه‌هاي حمايتي براي اين افراد و خانواده‌هاي آنان را از ديگر وظايف اين كميته‌ها برشمردوگفت: عملكرد اين كميته‌هاي تخصصي به صورت ماهانه مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد تا با شناسايي نقاط ضعف و قوت زمينه خدمات رساني بيشتر فراهم شود.‌




 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن