تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820300168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير ستاد ثبت بازار تبريز در فهرست آثار جهاني: مظفريه شاهكار معماري ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير ستاد ثبت بازار تبريز در فهرست آثار جهاني: مظفريه شاهكار معماري ايراني است
خبرگزاري فارس: دبير ستاد ثبت بازار تبريز گفت: تيمچه مظفريه از مهم‌ترين و زيباترين بخش‌هاي بازار تاريخي تبريز بوده و ارتقاي وضعيت فعلي آن از اولويت‌هاي كاري اين سازمان در حوزه آماده سازي بازار تبريز براي ثبت در فهرست آثار جهاني است.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، تراب محمدي ظهر امروز در ادامه بازديد از كارگاه‌هاي فعال و داير در بازار تاريخي تبريز، در گفتگو با خبرنگاران افزود: تاثير تيمچه مظفريه در تجارت فرش ايران بر هيچ كس پوشيده نيست و اين مهم در كنار جايگاه تاريخي و معماري اين تيمچه بر ابهت آن افزوده است.
وي اضافه كرد: اين بخش از بازار بسيار زيبا و منحصر به فرد است، تمام حجره‌ها در طبقه همكف و اول از منظر تزيينات و معماري مشابه هم ساخته شده‌اند و اين قرينگي و مشابهت كه در ديگر نقاط بازار كمتر به چشم مي‌خورد بر منحصر به فرد بودن آن افزوده است.
محمدي همچنين اظهار داشت: بازار مظفريه از حجم بالايي در معاملات فرش برخوردار است و بسياري از تجار كشورهاي ديگر براي خريد و فروش به اين بازار مي‌آيند و همچنين تمام گردشگراني كه براي بازديد از بازار به تبريز مي‌آيند، براي تماشاي زيبايي هاي معماري بازار تبريز و تابلوهاي زيبا و بي نظير و تابلو فرش‌هاي هنري، از مظفريه ديدن مي‌كنند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي افزود: به خاطر اهميتي كه اين بازار دارد، بايد در راستاي حفظ و مرمت اين زيبايي‌ها تلاش كرد و يكي ديگر از محاسن اين بازار ديدار همزمان هنر آفريني مردم تبريز هم در عرصه معماري و هم در عرصه قالي بافي و طراحي فرش است.
محمدي گفت: اجزاي بازار در ارزش گذاري كل بازار نقش دارد و توجه كارشناسان سازمان‌هاي جهاني به ويژه يونسكو به تك تك اجزاي اين اثر عظيم تاريخي است كه بازار تبريز را به عنوان بزرگ‌ترين بازار مسقف جهان در آستانه ثبت در فهرست جهاني قرار مي‌دهد.
وي ياد آور شد: تيمچه مظفريه در سال 1305 هجري قمري توسط حاج شيخ محمد جعفر قزويني تاجر و سرمايه دار نيكنام آن دوره دردو طبقه و 52 حجره ساخته شده است و پس از بازديد مظفرالدين ميرزا ولي عهد وقت قاجار «مظفريه» نام گرفته است.
انتهاي پيام/ش30
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن