تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805601060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محبت كردن به ديگران، بدون بهانه


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: محبت كردن به ديگران، بدون بهانه
حيدرزاده يكي از نيازهاي اساسي و فطري افراد مورد مهر و محبت قرار گرفتن و محبت كردن است كه خوشحالي، رضايت و اميدواري را در پي دارد.

مي توان گفت محبت كردن يك ارزش اجتماعي است كه به وسيله آن ارتباطات دوستانه و صميمانه ايجاد مي شود و در نتيجه بسياري از مشكلات و ناهنجاري هاي اجتماعي از بين مي رود.

قرآن كريم يكي از صفات اهل ايمان را مهر و محبت ورزيدن برشمرده و هم چنين در آيات متعددي مسلمانان را به صبر، رحمت و مهرورزي سفارش كرده است.

يك شهروند در اين باره مي گويد: در دنياي پر زرق و برق امروزي بعضي از افراد آن قدر غرق در تجملات مادي دنيوي شده اند كه كمتر به فكر مهرباني و محبت كردن هستند.

آدينه زاده مي افزايد: اين در حالي است كه هر چه فرد با محبت تر باشد داراي اعتماد به نفس بالاتر و همچنين اجتماعي تر است و به جاي پرداختن به ظواهر دنيوي بيشتر به محبت كردن و مهرورزي فكر مي كند.

شهروند ديگري اظهار مي دارد: فردي كه محبت مي كند انسان دوست، خير خواه و بخشنده است و هميشه براي محبت به ديگران تلاش مي كند.

شهسواري مي افزايد: افراد با محبت كردن دشمني ها را كم مي كنند و در زندگي موفق تر خواهند بود از اين رو بايد رسانه ها و صدا و سيما با برنامه هاي مختلف روش هاي متعدد محبت كردن را آموزش دهند.

يكي ديگر از شهروندان مي گويد: محبت كردن بدون صرف هزينه است و حتي با لبخند مي توان محبت كرد.

غلامپور ادامه مي دهد: خانواده هايي كه با محبت ترند و ديگران را بيشتر مورد الطاف خود قرار مي دهند، از كانون گرمي برخوردارند و رشد تحصيلي بالاتري دارند.

يك دكتراي روان شناسي در اين باره مي گويد: محبت يك نياز رواني اساسي است و كسي كه در مهرورزي پيش قدم مي شود مي تواند رفتارهاي مثبت زيادي را در ارتباط با خود جذب كند.

دكتر جلايي مي افزايد: محبت كردن رابطه ها را تسهيل مي كند و موجب اعتماد افراد به يكديگر مي شود.

وي با بيان اين كه محبت كردن موجب تأمين نيازهاي رواني مي شود، اظهار مي دارد: با محبت كردن مي توان مشكلات بزرگ تر را پشت سر گذاشت و به انرژي هاي مناسب دست يافت.

وي ادامه مي دهد: فردي كه محبت دريافت مي كند نيز با انرژي بسيار زيادي مواجه مي شود و تلاش مي كند موانع را از سر راه بردارد.

وي خاطر نشان مي كند: افرادي كه از نظر عاطفي غني تر باشند با محبت ترند و اين عامل موجب دوستي، تفاهم و جذب رفتارهاي خوب مي شود.

همچنين به اعتقاد يك جامعه شناس، هنگامي كه در محبت به ديگران پيش قدم مي شويم، به همان نسبت ديگران را مقيد مي كنيم همان رفتار را با ما داشته باشند، در نتيجه رفتار خوب و تقويت آن در جامعه رواج مي يابد.

محمدزاده مي گويد: محبت به يكديگر موجب تقويت روابط اجتماعي سالم مي شود، در نتيجه جرم و بزهكاري در جامعه كاهش مي يابد.

وي با بيان اين كه محبت كردن از بروز ناهنجاري ها جلوگيري مي كند، اظهار مي دارد: در اين صورت ارزش ها و رفتارهاي پسنديده رواج خواهد يافت و ارتباط افراد با يكديگر لذت بخش خواهد بود.

وي مي افزايد: پيشي گرفتن در محبت كردن به ديگران، موجب فرهنگ سازي مي شود و ارزش هاي اجتماعي را در جامعه رواج مي دهد.

وي اضافه مي كند: با توجه به فوايد محبت كردن بايد آن را به عنوان يك وظيفه، انجام داد تا جامعه اي سالم داشته باشيم.

يك كارشناس امور تربيتي هم مي گويد: محبت كردن در تربيت پذيري كودكان تأثير به سزايي دارد به طوري كه اگر كودكي با بي مهري مواجه شود، داراي اختلالات رفتاري و تربيتي خواهد شد.

وحداني مي افزايد: والدين بايد با محبت كردن به فرزند و كشيدن دست نوازش بر سر او، توجه كردن به ديگران را به او آموزش دهند به گونه اي كه مهرورزي جزئي از زندگي كودك شود.

وي خاطر نشان مي كند: اگر كودكي از سوي والدين مورد محبت قرار نگيرد، درك درستي از اين واژه نخواهد داشت و ممكن است در آينده براي جبران كمبود محبت در معرض آسيب هاي مختلف اجتماعي قرار گيرد.

وي اضافه مي كند: كساني كه در دوران كودكي محبت نديده اند، در دوران بزرگسالي غرق نيازهاي سيراب نشده خود مي شوند و به نيازهاي ديگران بي اعتنا خواهند بود.

وي اظهار مي دارد: آموزش محبت به كودكان موجب افزايش حس نوع دوستي، كمك و ياري رساندن به ديگران مي شود و بزرگ منشي در جامعه رشد مي يابد.

وي مي افزايد: خواندن قصه هاي آموزنده براي كودكان، مهرورزي والدين به يكديگر و به فرزندان، توجه كردن به ديگران و عشق ورزيدن به خانواده موجب نهادينه شدن مهرباني و محبت مي شود و آرامش خاطر و تلطيف روح را به افراد هديه مي كند.

وي با بيان اين كه تمام افراد به محبت نياز دارند، مي گويد: محبت كردن موجب خشنودي و رضايت و شادماني و احساس خوشبختي مي شود و اميد به زندگي را افزايش مي دهد.

وي مي افزايد: افرادي كه خودشان را دوست دارند به ديگران ابراز محبت مي كنند تا ارزش هاي انساني را ارج نهند و به رواني شاد و با نشاط دست يابند.

به گفته يك كارشناس مشاوره هم محبت به دل ها جان مي بخشد و با مهر ورزيدن درهاي اميد بر روي افراد باز مي شود.

محمدي اظهار مي دارد: محبت كردن موجب نرم شدن دل ها و به وجود آمدن محيطي امن، صميمي و يكرنگ مي شود و روان را سالم و بانشاط و عزت نفس را تقويت مي كند.

وي ادامه مي دهد: كودك در سنين پايين بيشتر دوست دارد به او محبت كنند اما به تدريج با بزرگ تر شدن در پي محبت كردن به ديگران نيز هست.

وي تأكيد مي كند: والدين بايد نسبت به فرزندان خود مهربان باشند. كودكاني كه از محبت و امنيت عاطفي بيشتري برخوردارند، بهتر مي توانند با ديگران ارتباط برقرار كنند.

وي اضافه مي كند: افرادي كه در سال هاي اوليه زندگي، محبت كافي نبينند، در آينده دچار ناراحتي و اختلالات شديد عاطفي و در اجتماع با مشكل مواجه مي شوند.

به گفته وي زمينه انحرافات اخلاقي و بروز انواع اختلالات رفتاري در افرادي كه در سنين كودكي محبت كافي نديده اند، نسبت به ديگران بيشتر است.

وي بيان مي كند: نياز به محبت كردن و محبت ديدن يك نياز فطري و روحي است كه در تمام سنين ديده مي شود.

وي مي افزايد: افراد با دريافت محبت از ديگران شاد و مسرور مي شوند و آن را با ديگران تقسيم مي كنند اين امر موجب آرامش خاطر افراد مي شود.

وي مي گويد: بين فردي كه محبت مي كند و كسي كه محبت مي بيند، رابطه عاطفي به وجود مي آيد و تكرار اين عمل موجب ابراز رضايت و تداوم دوستي ها و يكرنگي ها مي شود.

وي ادامه مي دهد: افراد با محبت كساني هستند كه به ارزش هاي انساني احترام مي گذارند و تنها براي خشنودي و رضاي خدا مهرورزي مي كنند و منتظر محبت كردن ديگران نمي مانند و هميشه در اين راه پيش قدم مي شوند.

به گفته وي فردي كه جواب بدي را با خوبي مي دهد و هميشه به فكر محبت كردن است، دشمنان كمتري خواهد داشت.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن