تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820440997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيم ‌پورازغدي: قيام مسجد گوهرشاد مشهد در مورد كشف حجاب امروز ثمر داده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رحيم ‌پورازغدي: قيام مسجد گوهرشاد مشهد در مورد كشف حجاب امروز ثمر داده است
خبرگزاري فارس: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بااشاره به گسترش استفاده از حجاب در ميان زنان غربي گفت: پس از گذشت 70 سال از قيام مردم مشهد عليه كشف حجاب در مسجد گوهرشاد، خون شهداي گمنام اين نهضت ثمر داده و جرياني كه روزي با هدف برهنگي زنان وارد ايران شد امروز با سرعت و به صورت معكوس در غرب رشد مي‌كند.


‌به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حسن رحيم‌پور ازغدي پنجشنبه شب در همايش بزرگداشت قيام مسجد گوهرشاد تصريح‌كرد: جوامع اروپايي و غربي كه ادعاي آزادي‌شان گوش همه را كر كرده بود و مدام از آزادي بيان، پوشش، لباس، زن و... دم مي‌زدند امروز براي جلوگيري از رشد حجاب قانون منع حجاب تصويب مي‌كنند.
وي با تأكيد بر اينكه به گفته بسياري از كارشناسان دختران ايراني الگوي جوامع مسلمان‌نشين شده‌اند گفت: حجاب به مسئله اول در كشورهايي اروپايي همچون تركيه تبديل شده به نحوي كه اگر رضاشاه ايده كشف حجاب را از اين كشور به ايران آورد امروز حزب اسلام‌گراي تركيه با شعار حجاب رأي مي‌آورد و مردم عليه قوانين منع حجاب تظاهرات مي‌كنند.
اين مدرس دانشگاه تهران افزود: شهداي مسجد گوهرشاد را بايد نخستين شهدايي دانست كه در مقابله با هجومي كه از طرف استكبار عليه هويت ديني ايران و به‌ويژه زن مسلمان با هدف به فساد كشاندن مسلمانان وارد كشور شده بود قيام كردند و مظلومانه و گمنام در حرم مطهر امام رضا(ع) به شهادت رسيدند و اتفاقات امروز نتيجه خون اين شهداست.
وي افزود: بنابر شواهد و مدارك در روز جمعه 20تير 1314 بيش از 150 نفر شهيد و مجروح شدند و دو روز بعد در 22 تير، 56 كاميون پيكر شهدا و مجروحان كه جمعي از پيرمردان، پيرزنان، كودكان و زنان و مردان بي‌گناه بودند را به محله خشت‌مال‌ها و باغ خوني مشهد برده و زنده و مرده آنها را در گودالي به صورت دسته جمعي دفن كردند.
رحيم‌پور ازغدي اضافه كرد: هنوز هم آماري از تعداد دقيق شهدا، مجروحان و حتي مفقودان آن قيام بزرگ در دست نيست و به گفته مردم قديمي مشهد فرياد ياحسين و تكبير متحصنين در مسجد گوهرشاد تا ميدان شهداي اين شهر نيز شنيده مي‌شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين خون‌ها خشك نمي‌شود و گواه آن پيروزي انقلاب اسلامي تنها پس از گذشت 40 سال از اين نهضت و به‌ راه افتادن نهضت روي‌ آوردن به حجاب بعد از 70 سال از اين قيام است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه بي‌حجابي و برهنگي پديده‌اي خودجوش در ايران نبوده‌است اظهار داشت: اين تلاش‌ها بخشي از پروژه سراسري برهنگي زنان كشورهاي اسلامي بود كه با هدف فساد جامعه از طريق فساد زنان در دستور كار كشورهاي استعمارگري همچون انگليس و وابستگانش قرار داشت.
وي اضافه كرد: آنها از طريق تاسيس مدارس دخترانه در كشور كه بيش از 100 سال پيش انجام شده بود سعي داشتند فرهنگ سنتي و ديني مردم را عوض كنند زيرا خانواده‌هاي سنتي و اعتقادات مذهبي مردم را بزرگ‌ترين مانع خود در مسير تسلط بر جوامع مسلمان مي‌دانستند و هم‌اكنون نيز آنها به شدت در اين عرصه فعاليت مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: آنها با تشكيل گروه‌هاي زنانه و فمينيستي زنان مسلمان را امل و عقب‌مانده معرفي مي‌كردند و با بيان عقايد خود سعي داشتند تا زنان را از خانواده جدا و به فساد و فحشا بكشانند.
اين استاد دانشگاه با اشاره به تفكراتي كه در جريان تظاهرات‌هاي انقلاب اسلامي با دست‌مايه قرار دادن شريعت، حضور و شعاردادن زنان در خيابان‌ها را نادرست مي‌دانستند تأكيد كرد: امام راحل با تيزهوشي هم در مقابل اينان و هم در برابر كساني كه عقايد فمنيستي را مطرح مي‌كردند ايستاد و با بيان نظرات اسلام در مورد زنان آنها را عمود خانواده معرفي كرد و نقش‌هاي متفاوت آنان را در جامعه و خانواده برشمرد و باين ترتيب خط بطلاني بر هردو عقيده‌ كشيد.
وي خاطرنشان كرد: همان‌هايي كه ما مسلمانان را خشونت طلب، وحشي و عقب‌مانده توصيف مي‌كنند و ادعاي جامعه مدني، آزادي و حقوق بشر دارند امروز حمل سلاح براي معلمان را در مدارس قانوني اعلام مي‌كنند تا معلمان بتوانند به راحتي و بدون ترس از به خطر افتادن جانشان نمره‌هاي كم دانش‌‌آموزان آمريكايي را اعلام كنند و اين درحالي است كه تنها در نيمه دوم سال گذشته بالغ بر 100هزار سلاح گرم و خودكار از دانش‌آموزان دبيرستاني اين كشور مدعي مهد تمدن به‌دست‌ آمده است.
رحيم‌پور ازغدي اضافه كرد: براساس آماري كه در جوامع غربي منتشر مي‌شود بالغ‌ بر 60 درصد كودكان آمريكايي پدر و مادرشان مشخص نيست و همين كودكان متولد شده از فساد وقتي به سنين بالاتر مي‌رسند به ارتش آمريكا ملحق مي‌شوند و جنايت‌هاي مانند آنچه در عراق، ابوغريب، گوانتانامو و ... روي مي‌دهد را به وجود مي‌آورند و اين تنها بخشي از تاريخ اين كشور است.
وي پيرامون تحولات مربوط به حجاب در سال‌هاي اخير و به‌ويژه از دهه 1370 به بعد در كشور گفت: ورود بي‌محابا به كنوانسيون‌هايي بين‌المللي به نام حقوق بشر سبب فعاليت‌ گروه‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد فمينيستي در كشور شد تا جايي كه آنها آموزش‌هاي خود را به روستاها و شهرهاي دورافتاده كشاندند.
رحيم‌پور ازغدي افزود: يكي از مهم‌ترين آموزش‌هاي اين گروه‌ها به زنان تهيه يك ساك با عنوان «ساك فرار از خانه» بود كه آنها بتوانند در هر زمان كه مي‌خواهند از خانه فرار كنند.
وي ادامه داد: از ديگر عقايد آنها كه به‌طور گسترده‌اي هم مطرح شد آموزش مبارزه با ايدز به كودكان و در مدارس بود و اين درحالي است كه ايرانيان با تكيه بر فرهنگ ناب اسلامي خود هيچ نيازي به اين آموزش‌هاي نوبرانه ندارند زيرا بيماري‌هايي مانند ايدز و امثال آن متعلق به غربي‌ها و تاريخ سراسر كثافت‌بار آنان است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: خوشبختانه طي دوسال اخير اين اقدامات و فعاليت‌ها كاهش يافته، اما اين پايان ماجرا نيست و آنها بازهم فعاليت‌هاي خود را پرشتاب‌تر از سر خواهند گرفت.
وي همچنين با اشاره به دو مقوله اينترنت و ماهواره در كشور خطاب به والدين گفت: بهتر است خود را فريب ندهيم و تكليفمان را با خودمان روشن كنيم، يا اينترنت و ماهواره را بايد برگزيد و يا فرزندان و زندگي پاك را انتخاب خواهيم كرد.
رحيم‌پور ازغدي تأكيد كرد: آمار نگران كننده‌اي از استفاده از اينترنت در كشور وجود دارد كه عزمي جدي‌تر را براي مبارزه با پيامد‌هاي شوم آن طلب مي‌كند.
انتهاي پيام/ب10
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن