تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820124886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در آنكارا با وزير اقتصاد تركيه ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در آنكارا با وزير اقتصاد تركيه ديدار كرد
آنكارا - "بهمن حسين پور" سفير جمهوري اسلامي ايران در آنكارا در آستانه برگزاري بيستمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي و تجاري جمهوري اسلامي ايران و تركيه با "محمد شمشك" وزير اقتصاد تركيه ديدار و گفت وگو كرد.


به گزارش ايرنا، "مجتبي فقيهي" سخنگوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در آنكارا در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: در اين ديدار كه شب گذشته برگزار شد، طرفين ضمن مرور روابط و علايق دو جانبه به بررسي دستور كار بيستمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي تجاري ايران و تركيه كه قرار است پنجم و ششم آذر ماه آينده در تهران برگزار شود، پرداختند.
فقيهي افزود : طرفين در اين ديدار هم چنين با ابراز خرسندي از نتايج سفر اخير "حلمي گولر" وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه به جمهوري اسلامي ايران بر لزوم توسعه همه جانبه روابط دو كشور ايران و تركيه تاكيد كردند .
وي اظهار داشت: شمشك قرار است هفته آينده در راس يك هيات اقتصادي و تجاري عازم تهران شود.
نوزدهمين كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي و تجاري ايران و تركيه آذرماه سال 85 در آنكارا برگزار شده بود.
بر اساس قرارداد تشكيل كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و تركيه، جلسات كميسيون به طور دوره اي و به طور معمول هر دوسال يك بار در پايتخت يكي از دو كشور برگزار مي شود.
محاسبات خبرنگار ايرنا در آنكارا از آخرين آمار موسسه آمار دولتي تركيه پيرامون وضعيت حاكم بر اقتصاد دو كشور حاكيست كه در 9 ماه اول سال جاري ميلادي حجم بازرگاني خارجي ايران و تركيه بالغ بر هشت ميليارد و 324 ميليون و 397 هزار دلار بوده است كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 41 درصد افزايش نشان مي دهد.
در اين دوره صادرات تركيه به ايران با 3/64 درصد افزايش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به يك ميليارد و 517 ميليون دلار و واردات تركيه از ايران با 1/36 درصد افزايش به شش ميليارد و 3/807 ميليون دلار رسيد.
ايران و تركيه مصمم هستند در دوره كوتاه مدت حجم تجارت خود را به 20 ميليارد دلار برسانند.
خاورم **2011**230**1275**1368
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن