تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820642520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در جمع خانواده‌ها‌ي شهدا و ايثارگران استان زنجان: *رمز ماندگاري بشر در جامعه ايثارگري است *انتشار فرهنگ ايثارگري از وظايف ما در اين برهه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور در جمع خانواده‌ها‌ي شهدا و ايثارگران استان زنجان: *رمز ماندگاري بشر در جامعه ايثارگري است *انتشار فرهنگ ايثارگري از وظايف ما در اين برهه است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور با تاكيد بر وجود روحيه‌ي ايثارگري در كشور براي حل مشكلات تصريح كرد: تا روزي كه روحيه‌ي ايثارگري در كشور زنده است كشور رو به جلوست.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به زنجان دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز(پنج‌شنبه) در جمع خانواده‌ها‌ي شهدا و ايثارگران استان زنجان در تشريح جايگاه ايثارگري در حيات انسان و تاريخ بشر تصريح كرد: در زندگي طولاني بشر حوادث و اتفاقات فراواني روي داده است، اما وقتي تاريخ بشر را بيشتر مطالعه مي‌كنيم‌ مي‌بينيم رمز ماندگاري بشر، ارزش‌هاي الهي و اخلاق كريمه در جامعه بشري، ايثارگري است.

وي ادامه داد: ‌اگر در طول تاريخ ايثارگراني نبودند و ايثارگري وجود نداشت ترديد نكنيد كه اثري از حيات بشري باقي نمي‌ماند؛ چراكه ادامه‌ي حيات بشر در ظلم ، شر و تجاوز امكان‌پذير نيست. تمام قله‌هاي برجسته‌ي تاريخ بشر حاصل يك ايثارگري بزرگ است.

به گفته‌ي رييس جمهور موردي كه در طول تاريخ ملت‌ها به آن افتخار كرده و با آن انگيزه‌ي كار ، تلاش و مجاهدت پيدا كرده‌اند، ايثارگري است.

رييس جمهور با يادآوري اينكه اگر ايثار نبود انسانيت و اثري از ارزش‌هاي اخلاقي و الهي در زمين و نيز اثري از شرافت و ‌كرامت انساني باقي نمي‌ماند، گفت: مفاهيمي مانند عشق و عدالت ، لطف و رحمت و جوانمردي و شجاعت باقي نمي‌ماند و خميرمايه‌ي خوبي‌هاي عالم ايثارگري است. هرجا يك زيبايي اتفاق مي‌افتد در متنش ايثارگري بوده است.

رييس جمهور ايثارگري را بالاترين تجلي اسماء‌ الهي در انسان توصيف كرد و بالاترين و زيباترين مراتب ايثارگري را ايثار هرآنچه كه خداوند به يك فرد اعطا كرده است، دانست و گفت: اين ايثار بوده كه انسان ، دين، خداپرستي،‌ پاكي و عزت مردم را تا امروز زنده نگه داشته است. اگر ايثارگري را از زندگي پيامبران حذف كنيم اثري از پيام باقي نمي‌ماند. آن چيزي كه اثرگذار و تعيين‌كننده است ايثارگري است.

وي يادآور شد: چيزي كه اسلام را پيروز كرد ايثارگري مسلمين ، خود پيامبر، حضرت علي(ع) و نيز بعد از پيامبر اسلام بوده است و باعث شده از دين نگهباني شود.

احمدي‌نژاد ايثارگران و ايثار آنها را مانند چلچراغ‌هايي كه راه بشر را روشن كرده و مانند ستون‌هايي كه بناي بشريت را تا امروز حفظ كرده‌اند، توصيف كرد و اظهار داشت: اگر ايثارگري نبود خداوند بشريت را خلق نمي‌كرد. خداوند بشريت را براي امثال بوش براي جنايت نيافريد. اگر ايثارگري‌ها نبود صدها بار عالم ويران شده بود.

احمدي‌نژاد در ادامه ايثارگري را ميراث، فرهنگ و سنت انبيا و اولياي الهي عنوان كرد كه حيات انسان نيز به آن متصل شده است.

وي خداوند را شكر كرد كه در دوران و سرزميني زندگي ‌مي‌كنيم كه سرزمين ايثارگران است و در ايران قطعه‌اي از بهشت را به نام زنجان قرار داده‌اند كه مهد ايثارگري است؛ چرا كه مهد پيوستن به حسين(ع) و آل حسين است.

وي گفت: اگر از يك افق بلند به كره‌ي زمين نگاه شود ديده مي‌شود كه ايران در آسمان بشريت چون ماه مي‌درخشد و در نقشه‌ي ايران پرفروغ‌ترين خطه زنجان است.

رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه بالاتر از ايثار يك شهيد شايد ايثار همسر و فرزند شهيد است، گفت: با چه چيز مي‌توان ايثار را وزن و اندازه كرد مگر مي‌توان آن را با چيزي سنجيد؟ مگر مي شود جز با اميد به پيروزي حق و اميد به لطف خدا و خليفه‌الله دلها را آرام كرد.

رييس جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود مقطع فعلي تاريخ بشريت را مقطعي عنوان كرد كه ايثارگري ايثارگران كشورمان سرنوشت بشريت را رقم زده است.

وي يادآور شد: امروز دنيا در حال دگرگوني و تحول است و به لطف ايثار شما و تبعيت از امر ولي، بساط ظالمين در حال برچيده شدن است. امروز لرزه به اركان استكبار افتاده است.

رييس جمهور با اشاره به مشكلات موجود در رژيم صهيونيستي و آمريكا گفت: بشارت باد بر جانبازان ، شهدا و ايثارگران كه شرايط جهان را به طور كامل عوض كردند. دوران ظلم و خونريزي و تجاوز و اشغالگري به پايان رسيده است و به فضل خدا دوران درخشان تحقق آرزوهاي بشر و جانبازان و شهيدان فرا رسيده است.

رييس جمهور با مورد اشاره قرار دادن علائم ظهور كه عالم‌گير شدن مطالبه‌ي عدالت و خداپرستي از جمله‌ي آنهاست، گفت:‌ امروز حاصل مجاهدت‌هاي شما ايثارگران باعث شده كه سرنوشت بشريت از سمت ذلالت و بدبختي به سمت سعادت برود و عزت ملت ايران به عزتي بي‌نظير در دنيا تبديل شود.

وي اضافه كرد: ياد ايثارگري‌ها و شهيدان شما زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند و هرجا كه بخواهيم اصلاح كنيم و كاري را درست كنيم بايد روحيه‌ي ايثارگري داشته باشيم.

به گفته‌ي رييس جمهور هر كجا كه نقصي وجود دارد در آنجا روحيه‌ي ايثارگري و ايماني حضور ندارد.

احمدي‌نژاد در بخش پاياني اظهارات خود دو ماموريت را براي ملت ايران در شرايط فعلي عنوان كرد و گفت: حفظ روحيه‌ي ايثارگري و انتشار فرهنگ ايثارگري از جمله‌ي وظايف و ماموريت‌هاي ما در اين برهه است.

وي اضافه كرد: بالاترين هديه‌ي خداوند به يك انسان اين است كه همواره آماده ايثار باشد و تا روزي كه روحيه‌اي ايثارگري در كشور زنده است كشور رو به جلو است.

وي با يادآوري اين نكته كه بايد اين فرهنگ در جهان منتشر شود، خاطر نشان كرد: رمز نجات بشريت روحيه‌ي ايثارگري است و از آن طرف مطلب را گرفته‌اند و استقبال مي‌كنند. امروز ملت ايران براساس تمام نظرسنجي‌هاي خودشان(غربي‌ها) عزيزترين ملت‌ها و دولت آمريكا منفورترين دولت‌ها است كه اين مساله ناشي از روحيه‌ي ايثارگري ملت ايران است.

به اعتقاد رييس جمهور در مسير حركت يك ملت اگرچه موانع و مشكلاتي وجود دارد اما در برابر حركت يك ملت چيزي نيست.

وي با انتقاد از كساني كه خارج از دايره‌ي ايثارگري بوده‌اند و ايثارگري شهيدان و جانبازان را با مسائل مادي ارزيابي مي‌كنند، گفت: چه چيزي مي‌تواند ايثار جان ، هستي و فرزند را با مسايل مادي مقايسه كند. اگر همه‌ي كشور را به جانبازان و ايثارگران تقديم كنيم كاري نكرده‌ايم. البته بايد همه در جهت رفع مشكلات ايثارگران گام بردارند.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن