تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820165932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر انقلاب در ديدار با شركت كنندگان در هفدهمين اجلاس سراسري نماز نماز نفس سركش انسان را كنترل مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رهبر انقلاب در ديدار با شركت كنندگان در هفدهمين اجلاس سراسري نماز نماز نفس سركش انسان را كنترل مي كند
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار شركت كنندگان در هفدهمين اجلاس سراسري نماز اقامه صحيح و توجه همزمان به قالب و روح نماز را كليدي ترين عنصر براي اصلاح فرد و جامعه دانستند و تاكيد كردند : نشانه هاي اسلامي به ويژه نماز بايد در بخشهاي مختلف جامعه اسلامي آشكار و عيان باشند و در همه امور نيز رعايت شوند.
ايشان واجبات شرعي و اجتناب از محرمات را مجموعه اي از عناصر تامين كننده سعادت انسان برشمردند و افزودند : در ميان اين عناصر اصلي ترين آنها نماز است كه نفس سركش انسان را كنترل مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي سعادت و هلاكت انسان را در نحوه برخورد با نفس دانستند و خاطرنشان كردند : اگر اين نفس سركش به وسيله ذكر و ياد خدا مهار شود انسان به اوج كمال مي رسد اما اگر اين نفس رها شود نتيجه آن ظلم فحشا فقر و استكبار است .
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه كنترل نفس سركش منوط به ذكر و ياد خدا به همراه احساس نياز به پروردگار و احساس حقارت در برابر عظمت الهي است افزودند : اينگونه نماز و ذكر الهي موجب مي شود كه انسان از گناهان و منكرات به دور بماند زيرا اين ذكر موجب تذكر مستمر دروني انسان به او مي شود و به همين دليل در هر روز نماز چند بار تكرار مي شود.
ايشان گسترش نماز صحيح در جامعه را موجب آرامش فردي و دروني انسان و همچنين امنيت و آرامش جامعه دانستند و تاكيد كردند : نماز صحيح نمازي است كه جسم و روح آن كامل باشد.
رهبر انقلاب اسلامي نماز بدون روح را كم اثر خواندند و خاطرنشان كردند : قالب و شكل نماز در واقع متناسب با روح آن تنظيم شده است و در ترويج نماز در جامعه به ويژه در ميان جوانان حتما بايد كامل بودن شكل و روح نماز مورد توجه قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري تاثير نماز صحيح در دل جوان مسلمان و ايجاد اميد و بهجت معنوي در او افزودند : اگر انسان از سنين جواني به خواندن نماز صحيح و خوب همت كند در سنين بالا نيز نماز با حضور قلب استمرار خواهد داشت .
ايشان همچنين با اشاره به كمبود مسجد و نمازخانه در مراكز پرجمعيت تاكيد كردند : همه كارهاي مهندسي بزرگ بايد يك پيوست مسجد داشته باشند و دولت نيز بايد به طور جدي اين مسئله را در دستور كار خود قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه بايد در ايستگاههاي مترو قطار اتوبوس هاي بين شهري فرودگاهها و شهرك هاي بزرگ مسجد لحاظ شود خاطرنشان كردند : در پروازهاي داخلي و خارجي نيز زمان پروازها به گونه اي تنظيم شوند كه وقت خواندن نماز وجود داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند : در پروازهايي كه اين امكان وجود ندارد بايد در داخل هواپيما محل اقامه نماز فراهم شود.
ايشان رعايت اين مسائل را نشانه اهتمام به نماز دانستند و خاطرنشان كردند : در شهرها به ويژه شهرهاي بزرگ از جمله تهران بايد مساجد آباد و در اوقات نماز نماز جماعت اقامه شود و به هنگام وقت نماز صداي اذان در شهرهاي كشور اسلامي شنيده شود.
ايشان افزودند : در شهرك سازي ها و انبوه سازي ها نيز بايد مسجد به تناسب جمعيت لحاظ شود و نبايد بدون در نظر گرفته شدن مسجد به اين طرحها مجوز داده شود. رهبر انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان كردند : نشانه هاي اسلامي بايد در جامعه به ويژه در مهندسي ها و ساختمان سازي ها مشهود باشند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز در سخناني با اشاره به وضعيت خوب نماز در جامعه به ويژه در دانشگاهها و استقبال بسيار خوب جوانان از نماز گفت : در هفدهمين اجلاس سراسري نماز كه در دانشگاه تهران در حال برگزاري است نهصدمقاله و هفتصد اثرهنري ارائه شده است . در ابتداي اين ديدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن