تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819649482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداران 5 كلانشهر كشور تاكيد كردند حمل و نقل و ترافيك، درد مشترك كلانشهرهاي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: شهرداران 5 كلانشهر كشور تاكيد كردند حمل و نقل و ترافيك، درد مشترك كلانشهرهاي كشور
ابتكار- شهرداران 5 كلانشهر كشور كه به منظور حضور در "نخستين اجلاس شهرداران پايتخت و كلان شهرهاي آسيا" در تهران به سر مي برند، از حمل و نقل و ترافيك به عنوان مشكل مشترك كلان شهرهاي كشور نام بردند و لزوم حل اين مشكل را مورد تاكيد قرار دادند. به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، عليرضا نوين، شهردار تبريز حل مشكل ترافيك و رواني ترافيك را از جمله ويژگي هاي بارز شهرهاي توسعه يافته برشمرد و اظهار داشت: به اين منظور آموزش شهروندان و توجه دادن آن ها به مسائل شهري، ترافيكي و زيست محيطي از جايگاه ويژه اي برخوردار است. نوين حمل و نقل شهري را از طريق راه اندازي خطوط تندروي اتوبوسراني به منظور حركت سريع تر اتوبوس ها را مورد تاكيد قرار داد و افزود: حمل و نقل عمومي پايدار از جمله زمينه هاي نيل به شهري در خور شهروندان است. شهردار تبريز با تاكيد بر ايجاد راه اندازي شهر مجازي در حل بسياري از مشكلات شهري گفت: تحقق ايده شهر الكترونيك در كاهش مشكلات ترافيك و رفع گره هاي ترافيكي كلان شهرها اثر گذاري بالايي خواهد داشت.
بعضي شهر را با گاراژ اتومبيل اشتباه گرفته اند
بر اساس اين گزارش شهردار اصفهان از دو مشكل آلودگي زيست محيطي و حمل و نقل و ترافيك به عنوان مهم ترين مشكلات شهرهاي آسيايي و اسلامي نام برد و تصريح كرد: به منظور تحقق توسعه پايدار بايد مديران پايدار داشته باشيم. مرتضي سقاييان نژاد شهر را مكاني آرامش بخش و برخوردار از تسهيلات و امكانات مناسب دانست و اضافه كردك متاسفانه بعضي شهر را با گاراژ اتومبيل اشتباه گرفته اند. اين گزارش مي افزايد، شهردار كرج نيز استفاده از دانش فني، روش هاي نوين و فن آوري روز دنيا را از جمله پيش شرط هاي توسعه شهري برشمرد و اظهار كرد: در اين ميان سرمايه گذاري مورد نياز و بهره برداري بهينه از منابع موجود از اهميت ويژه اي برخوردار است. مهدي مقدسي با اشاره به جنبه هاي زيست محيطي، زيبا شناختي و عملكردي در توسعه شهرها، ادامه داد: شهر پايدار بايد از سه نظر اقتصادي، اجتماعي و محيط زيست شهري توسعه يافته باشد.
طرح هاي ترافيكي نيازمند اعتبارات ملي
بنابراين گزارش مهران اعتمادي، شهردار شيراز با تاكيد بر اينكه مديريت كلان شهرها نياز به حمايت جدي دارد گفت: پروژه هاي شهري به ويژه طرح هاي ترافيكي و حمل و نقل شهري نيازمند توجه، حمايت و اعتبارات گسترده ملي است.
توسعه شبكه معابر پيش نياز توسعه شهري
اين گزارش مي افزايد، همچنين محمود فريدوني شهردار رشت از توسعه شبكه معابر و دسترسي هاي شهري به عنوان پيش نياز توسعه شهري نام برد و خاطر نشان كرد: گفتمان مديران شهرها و تبادل تجربيات ايشان با يكديگر در حل و فصل مشكلات شهري از جمله مشكل ترافيك بسيار موثر است.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن