تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820511083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ممکن است داروهای ضدالتهابی در درمان افسردگی تأثیر داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پژوهشگران و متخصصان روانپزشکی می گویند کسانی که به طور افراطی اثاثیه و منزل خود را تمیز می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند .
پیش از این پزشکان هشدار داده بودند که استریل کردن و پاکسازی بیش از اندازه محیط زندگی می تواند خطر ابتلا به آسم و آلرژی ها را افزایش دهد.
این بار روانپزشکان تأکید کردند که این رفتار افراطی و زیاده روی همچنین می تواند با تولید مواد شیمیایی خاص توانایی مغز را دچار اختلال کرده و در نتیجه منجر به افسردگی شود.
روانپزشکان آتلانتایی در ایالت جورجبایی آمریکا، این رفتار افراطی و در واقع وسواس در شست وشو و تمیزکردن را یک التهاب می دانند و با آزمایش روی ۲۷ بیمار نشان دادند که این التهاب چگونه روی مغز افراد تأثیر می گذارد.
این پزشکان اکنون در تلاش هستند که تأثیر داروهای ضدالتهابی را روی درمان افسردگی بررسی کنند.
سوالب که ابنک مطرح است این است که آیا افسردگی نوعی التهاب است؟

همچنین روانپزشکان در یک مطالعه جدید تایید کردند که تماس با باکتری های مفید موجود در خاک باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن شده و عامل موثر و مفیدی در بهبود روحیه افراد و کاهش علائم افسردگی است.
این متخصصان با قرار دادن گروهی از موش های آزمایشگاهی در معرض میکروب های بی ضرر خاک و مقایسه آن با میزان اثربخشی داروهای ضد افسردگی روی آنها به نتایج فوق دست یافتند.
مجله آنلاین لایوساینس در گزارشی منتشر کرد: محققان دریافتند موش هایی که در معرض باکتری قرار گرفته بودند، روحیه و تلاش بسیار بیشتری نسبت به موش های گروه کنترل داشتند.
جزئیات این آزمایشات در مجله نوروساینس و مجله روانپزشکی مولکولی به چاپ رسیده است .
پژوهشگران می گویند در هر لحظه از زمان حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد بزرگسال جامعه ممکن است عوارض و نشانه های افسردگی شدید را از خود نشان بدهند و میلیونها نفر در هر لحظه در جهان تحت درمان افسردگی قرار گیرند.
Depression که غالباً افسردگی بالینی، اختلالات خلق و خوی یا اختلالات عاطفی نامیده می شود، بیمار را دچار آشفتگی اندیشه، آشفتگی عاطفی، تغییر رفتار و بیماری های جسمانی می کند.
افسردگی بالینی، از دیدگاه عملکردهای اجتماعی بیش از دیگر بیماری های مزمن، بیمار را ناتوان می کند. افسردگی شدید بیش از بیماری های مزمن ششی، التهاب مفصل و دیابت ، ناتوان کننده است.
همچنین پژوهشگران ژاپنی یک مکانیزم مولکولی پیچیده را یافتند که موجب می شود افراد حامل این مکانیزم در شرایط بروز حوادث استرس زا دچار افسردگی شوند.
محققان دانشگاه یاماگوشی ژاپن کشف کردند که استرس می تواند به روشهای مختلفی بر روی مغز اثر بگذارد. این تحقیقات می تواند توضیح دهد که چرا بعضی از افراد برای توسعه افسردگی در شرایط استرس مزمن آمادگی و استعداد دارند.
این دانشمندان مکانیزمهای پیچیده مولکولی مرتبط با استرس مزمن را مورد بررسی قرار دادند.
نتایج این تحقیقات می تواند راههایی را برای ارائه استراتژیهای جدید درمانی در مقابله با این شرایط بگشاید.
این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: “بسیاری از افراد نسبت به حوادث استرس زا هیچ علائمی از افسردگی حاد را نشان نمی دهند درحالی که بعضی دیگر در همان شرایط این علائم را بروز می دهند. تاکنون مکانیزم مولکولی این سازگاری با افسردگی واضح نبود.”
این محققان به منظور جستجوی مکانیزمهای ژنتیکی مرتبط با نفوذپذیری حوادث استرس زا دو نمونه مختلف موش را که پاسخهای مختلفی به استرس مزمن نشان می دادند بررسی کردند.
این دانشمندان مشاهده کردند که برخلاف موشهایی که در مقابل استرس مقاوم بودند، موشهای نفوذپذیر زمانی که در معرض یک استرس مزمن قرار می گرفتند رفتارهای از نوع افسردگی را نشان می دادند.
در این پژوهش مشخص شد که موشهای نفوذپذیر در مقابل استرس یک سطح پایین بیان ژنهایی را داشتند که این ژنها فاکتور نوروتروفیک مشتق از سلولهای گلیایی (Gdnf) را رمزگذاری می کنند.
این فاکتورهای نوروتروفیک برای تنظیم نرمینگی یا انعطاف پذیری نورونی بسیار مهم هستند و در اشکال مختلف افسردگی نقش دارند.
براساس گزارش مجله نورون، کاهش سطوح بیان Gdnf منجر به متیلاسیون DNA می شد. این تغییرات، رفتارهای افسردگی را در موشهای نفوذپذیر بروز می داد.
متیلاسیون فرایندی است که به وسیله آن آنزیم “متیل ترانسفراز” اتصال یک گروه متیلی را به DNA کاتالیزه می کند. این گروه متیلی در حقیقت پروتئینی است که وظیفه تنظیم بیان ژن و یا کنترل عملکرد پروتئین “آنزیمهای دی متیلاز” را به عهده دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن