تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805512098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيماري سل ، همچنان از اولويت هاي نظام سلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خبرگزاري آريا- سل قابل درمان است و نبايد كسي به دليل اين بيماري جان خود را از دست دهد و براي درك بهتر وضعيت بيماري سل در كشور، شناخت وضعيت آن در جهان ضروري است .
به گزارش آريا به نقل از وب دا سرپرست اداره کنترل سل و جذام مرکز مديريت بيماريهاي واگير گفت: هم اكنون حدود 20 ميليون نفر در سراسر جهان مبتلا به سل هستند كه بيش از 80 درصد اين موارد مربوط به تنها 22 كشور در حال توسعه هستند و نكته قابل توجه آن است كه افغانستان و پاكستان در زمره اين كشورها است.
دكتر مهشيد ناصحي، متخصص اپيدميولوژي ادامه داد: تخمين هاي سازمان جهاني بهداشت بيانگر آنست كه درسال 2009 ميلادي در سطح جهان تعداد 9.4 ميليون مورد جديد بيماري سل رخ داده كه حدود 1.2 ميليون نفر از آنها آلوده به ويروس اچ آي وي (ايدز) نيز بوده اند. همچنين تعداد موارد مرگ ناشي از سل در اين سال حدود 1.3 ميليون مورد بوده كه 380 هزار نفر آنها مبتلا به ايدز بوده اند.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران خاطر نشان كرد: سل و ايدز اثرات سوء متقابلي بر يكديگر دارند ؛ از يك طرف بيماران مبتلا به ايدز به دليل ضعف سيستم ايمني بيش از ساير افراد دچار سل شده و بسياري از آنها به دليل ابتلا به سل دار فاني را وداع مي گويند و از طرف ديگر ابتلاء به سل سرعت تضعيف سيستم ايمني را در بيماران آلوده به ويروس ايدز بالا مي برد.
دكتر ناصحي درخصوص در مورد وضعيت بيماري سل در كشور ابراز داشت: درسال 1389 در ايران تعداد 10639 مورد بيماري سل گزارش شده كه 50.7 درصد آنها را زنان و 13.1 درصد را بيماران غير ايراني (که عمدتا افغاني تبار بوده اند) تشكيل مي دادند.
وي اضافه كرد: بيشترين ميزان بروز مربوط به اين جمعيت 65 سال به بالا بوده كه اين شاخص حاكي از موفقيت كشورمان در كنترل بيماري است؛ اما در عين حال به دليل جوان بودن جمعيت كشور هنوز نيمي از موارد سل را جمعيت 15 تا 45 سال تشكيل مي دهند و به همين دليل اين بيماري همچنان يك اولويت بهداشتي براي ما محسوب مي شود و دو استان سيستان و بلوچستان و گلستان بيشترين موارد بروز سل ريوي كشور را دارا هستند .
سرپرست اداره کنترل سل و جذام مرکز مديريت بيماريهاي واگير اظهار داشت: كنترل سل نياز به مداخله اي طولاني دارد، چرا كه اين بيماري به راحتي درمان پذير است و شرط آن شناخت بيماري، كشف موارد جديد و تداوم درمان تحت نظارت پزشك معالج است. داشتن صبر و درست مصرف كردن دارو و به پايان رساندن دوره درمان (كه حدود6 تا 8 ماه بــه طول مي انجامد)، لازمه ي درمان موفق است و درصورت رعايت اين موارد پيروزي بر سل به راحتي ميسر است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن