تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از 8 بار دستگيري در ايران؛شكارچي معروف عرب اين بار هم پريد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پس از 8 بار دستگيري در ايران؛شكارچي معروف عرب اين بار هم پريد
شكارچي سابقه دار كويتي كه 12 روز پيش در حال شكار پرنده در خوزستان دستگير شده بود تنها به يك و نيم سال حبس تعليقي و 56 ميليون تومان(يك و نيم ميليون دينار كويت) جريمه نقدي محكوم شد.

مدير كل سازمان محيط زيست خوزستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر گفت : علاوه بر " سعود عبدالعزيز بابتين " شكارچي معروف عرب، 9 شكارچي متخلف عرب و راهنمايان ايراني آنها چند روز پيش در حال شكار پرندگان مورد حفاظت سازمان توسط نيروهاي ارتش و اعضاي گارد حفاظتي سازمان محيط زيست استان بازداشت شده بودند هر كدام به يك سال و نيم حبس تعليقي و در مجموع به 56 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم و تمام وسايل شكار آنها نيز به نفع دولت ضبط شد.

هرمز محمودي با اشاره به اين كه اين افراد از شيوخ يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس هستند، افزود: از اين شكارچيان متخلف كه تا زمان رسيدگي به پرونده 10 روز در بازداشت به سر مي بردند هنگام دستگيري 8 هوبره و 5 باز شكاري بالابان كه هر دو از جمله پرنده هاي مورد حفاظت سازمان محيط زيست هستند كشف و ضبط شده بود.

اين اتفاق در حالي رخ مي دهد كه "سعود عبدالعزيز بابتين" فرد اصلي اين گروه هشت سال متمادي است كه براي شكار به خوزستان مي آيد و هربار پس از دستگيري آزاد مي شود.

در اين باره مدير كل سازمان محيط زيست خوزستان به خبرنگار مهر مي گويد: در سال گذشته نيز اين فرد در حال شكار پرندگان كمياب ايراني بازداشت و به مقامات قضايي تحويل داده شد بود كه در دادگاه بدوي به 98 ميليون تومان جريمه بابت خسارت رساندن به منابع طبيعي محكوم شد كه متاسفانه دادگاه تجديد نظر با رد حكم دادگاه بدوي براي وي حكم برائت صادر كرد.

منابع آگاه در عرصه محيط زيست در اين باره به خبرنگار مهر مي گويند: ارزش جريمه نقدي اين شكارچي متخلف عرب حتي برابر قيمت يك باز شكاري كه توسط عرب ها براي شكار هوبره مورد استفاده قرار مي گيرد هم نيست و احتمال اينكه اين بار نيز در دادگاه تجديد نظر تبرئه شود وجود دارد.

اين در حاليست كه پيش از اين دكتر دلاور نجفي معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست كشوربه خبرنگار مهر گفته بود: با توجه به اينكه اين فرد چندين سال است كه براي اين كار به استان خوزستان سفر مي كند و هر ساله نيز بازداشت و به مقامات قضايي تحويل داده مي شود نام او براي فعالان عرصه محيط زيست خوزستان و كشور كاملا آشناست ولي متاسفانه به دليل اينكه قوانين حقوقي مربوط به تخلفات اينچنيني فقط جزايي و نقدي است هر ساله بعد از بازداشت با پرداخت جريمه مالي به راحتي آزاد مي شود.

مدير كل سازمان محيط زيست خوزستان در ادامه به خبرنگار مهر مي گويد: متاسفانه اين گروهها كه از كشورهاي حاشيه خليج فارس به كشورمان وارد مي شوند با همكاري و راهنمايي افراد بومي به انجام شكار در منطقه مبادرت مي ورزند كه از هموطنان عزيز و مردم بومي و شريف خوزستان درخواست ميكنيم با اين افراد كه هدفي جز تاراج منابع طبيعي كشور ندارند همكاري نكنند.

محمودي ضمن ابراز تشكر و قدرداني خود از قوه قضائيه و نيروهاي انتظامي و ارتش گفت: علي رغم اتفاقاتي كه در سالهاي گذشته رخ داده بود قوه قضائيه امسال بيشترين همكاري را در برخورد با متخلفان زيست محيطي با سازمان محيط زيست خوزستان انجام داده است و افراد نيروي انتظامي و ارتش نيز در حفاظت از منابع طبيعي استان همكاري بسيار خوبي از خود نشان داده اند، در مهر ماه امسال مرزبانان نيروي انتظامي دشت آزادگان يك فرد بومي كه 37 پرنده دراج كه پرنده اي مورد حمايت است را شكار كرده بود را بازداشت و تحويل مقامات قضايي دادند.

هوبره پرنده اي است تحت حفاظت بين‌المللي كه در ايران هم نوع بومي آن موجود است و هم نوع مهاجر كه مابين تركمنستان تا عربستان رفت و آمد مي‌كنند و توقف‌گاهشان جزيره هرمز و قشم است.

اين پرنده به شدت مورد علاقه شكارچيان بويژه اهالي متمول كشورهاي حاشيه خليج فارس است. بطوريكه يكي از تفريحات شاهزادگان عرب محسوب مي گردد و آنها به شكار هوبره علاقه فراواني دارند. گرچه با توجه به تلخ بودن گوشت اين پرنده جنبه تفريحي اين شكاربيشتر از تغذيه براي آنها اهميت دارد.

مدير كل سازمان محيط زيست خوزستان مي افزايد: سازمان محيط زيست خوزستان نيز به پاس قدرداني از تلاش هاي نيروي انتظامي به 5 نفر از پرسنل اين نيرو كه اين شكارچي متخلف را بازداشت كرده بودند در مراسم صبحگاه مشترك انتظامي تجليل و جوايزي به آنها اهدا كرد.

هرمز محمودي در پايان به خبرنگار مهر گفت : سيد جعفر حجازي استاندار خوزستان در پيگيري پرونده شكارچي متخلف عرب نيز همكاري هاي بسيار مطلوبي با ما داشت و در اين راه حمايت كامل را از ما به عمل آورد به گونه اي كه در تماسي كه با بنده داشت گفت : چرا ما براي بردن يك مفاتيح به مكه و مدينه بايد بيشترين هزينه ها را بپردازيم و مورد سخت ترين برخوردهاي نيروهاي امنيتي كشورهاي عرب قرار گيريم ولي آنها بدون از دغدغه به غارت منابع طبيعي ما بپردازند.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن