تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819610932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه ها: نخبه هاي سياسي گسست ميان نسل‌ها را پر خواهند كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه ها: نخبه هاي سياسي گسست ميان نسل‌ها را پر خواهند كرد
معاون سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، اظهار داشت: نخبه هاي سياسي با تبيين اهداف انقلاب، انديشه هاي امام(ره) و رهبري، گسست ميان نسل هاي انقلاب را پر خواهند كرد.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، از مركز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها ، "حسين شفيعي"، افزود: ما در حال حاضر يك گسست ميان نسل‌هاي اول ، دوم ، سوم و چهارم انقلاب را شاهد هستيم و نخبه‌پروري يعني كساني را تربيت كنيم كه اين گسست را با توجه به فرمايشات رهبري پر كنند.
وي شناسايي نخبگان را از اولويت هاي دستگاه هاي اجرايي آموزش عالي برشمرد و افزود: افراد بسياري را در دانشگاه ها داريم كه عناصر معتقد و آگاه هستند كه بايد دستگاه هاي ذي ربط براي شناسايي آنها اقدام كنند.
شفيعي، نقش تشكل هاي دانشجويي درخصوص نخبه پروري سياسي را مهم ارزيابي كرد و گفت: تشكل ها و اتحاديه هاي دانشجويي در درون دانشگاه ها نيازمند پشتيباني و حمايت هاي قانونمند مي باشند تا از لحاظ مادي و معنوي نقش مناسبي را ايفا كنند.
معاون سياسي نهاد تاكيد كرد: مقدس‌ترين،پاك‌ترين و سالم‌ترين افراد بايد در عرصه سياسي گام بگذارند، طرح نخبگان بايد از سوي خود تشكل هاي دانشجويي پي‌گيري شود تا رنگ و بوي دولتي به خودش نگيرد.
وي در خصوص سكون جنبش دانشجويي در حال حاضر گفت: من اعتقاد دارم كه جنبش دانشجويي هيچ وقت ركود و سكون نداشته است چرا كه قلب تپنده تحولات سياسي جامعه جنبش دانشجويي است و دانشگاه هيچ وقت حالت سكون را تجربه نخواهد كرد.
وي تصريح كرد: يكي از ويژگي‌هاي جنبش دانشجويي اين است كه هميشه معادلات را تغيير داده است و رهبري خيزش‌هاي اجتماعي را به عهده گرفته است و جنبش دانشجويي هيچ وقت نمي‌ميرد چرا كه جنبش پويا و رونده است اما گاهي فراز و نشيب‌هاي داشته است و گاهي حركت پررنگ و پويا و گاهي هم كمرنگ‌تر بوده است.
معاون سياسي نهاد، طمع ورزي احزاب سياسي به مجموعه دانشگاهي را باعث آسيب‌ به فضاي علم و پژوهش دانست و افزود: جريان دانشجويي فراتر از حزب و احزاب مي‌باشد اگر جنبش دانشجويي فراگيري و اتكا به نقش خود را از دست بدهد مطلوبيت و جايگاه واقعي خود را از دست خواهد داد و ديگر نمي‌تواند پيشرو باشد و از جريان آرماني به جريان مصلحت گرايي تبديل مي‌شود.
وي افزود: جنبش دانشجويي هم دوست ندارد محافظه كار باشد و علاقمند است كه هميشه راديكال به معني عقلاني و مثبت باشد و من توصيه مي‌كنم جنبش دانشجويي اصالت و استقلال خود را حفظ كند.
شفيعي درباره فضاي نقادي در دانشگاه ها گفت: برخي با همنوايي دشمنان نظام و مطرح كردن برخي مباحث و سياه نمايي ها اقدام به ايجاد توهمي مي‌كنند كه فضاي دانشگاه هاي ما بسته است، اما فضاي دانشگاهي ما فضاي بسيار مناسبي است و ظرفيت‌هاي بسيار خوبي را در اختيار دانشجويان قرار داده است.
وي افزود: تشكل هاي دانشجويي بايد مراقب باشند كه براي جريانات بيگانه خوراك تبليغاتي ايجاد نكنند، اين استدلالي است كه همه كشورها به آن پايبندند هستند بايد تعريف مناسبي هم از فعاليت هاي سياسي تشكل هاي دانشجويي داشته باشيم و مراقب باشيم كه مصالح ملي ما آسيب نبيند.
شفيعي ياد آور شد: معاونت سياسي نهاد در راستاي رسالت خود، برنامه‌ هاي متنوعي را طرح ريزي و اجرا مي كند كه اساس آنها بر تعميق آموزش‌ها و معرفت دانشجويان نسبت به تحولات و مسايل سياسي- ديني استوار است.
وي اضافه كرد: برگزاري هفتمين اردوي آموزش سياسي، طرح ريزي و برگزاري بيش از 140 كارگاه آموزش سياسي از جمله اين برنامه هاست كه به طور متوسط هر هفته چندين كارگاه آموزشي در حال اجراست و مسايل تشكيلات سياسي و مباحث روز سياسي تحت عنوان جريانات سياسي در آنها تدريس مي‌شود.
وي با بيان اينكه، انتظار مي رود، دانشجوياني كه در برنامه ها شركت مي‌كنند در عرصه فعاليت‌هاي مختلف، نقش آفرين باشند، خاطر نشان كرد: طي سال گذشته، 40 نفر از دانشجويان با شركت در دوره‌هاي آموزش سياسي به مرحله‌اي رسيده‌اند كه هم اكنون مي‌توانند در مباحث جنبش دانشجويي و جريانات سياسي تدريس كنند.
معاون سياسي نهاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما با تعميق فرآيند آموزشي در تلاش هستيم تا كساني كه ما آنها را نخبه مي‌گوييم و يا استعداد نخبه‌ شدن دارند در يك فرايند آموزشي به مرحله‌اي برسند كه بتوانند در عرصه دانشگاهي و دانشجويي بعنوان يك صاحب‌نظر، مطرح شوند.
وي افزود: اگر از دانشجويان در تحليل مسايل و درك مسايل سياسي استفاده شود بازدهي بسيار خوبي براي جامعه به دنبال خواهد داشت چرا كه آنها از بدنه دانشگاه مي باشند و افرادي تشكيلاتي و دلسوزي هستند كه ضرورت سياسي بودن را خوب درك كرده‌ اند.
شفيعي در ادامه سخنان خود يادآور شد: اگر بخواهيم ما يك كشور مستقل سياسي داشته باشيم بايد وجدان دانشجويان را نسبت به اينكه آنان نسبت به آينده كشور مسئوليت دارند حساس بكنيم و اين امر زماني رخ مي‌دهد كه كساني كه دراين زمينه فعاليت مي كنند از نزديك كار تشكيلاتي انجام داده باشند.
وي افزود: كساني كه صرفا دانش سياسي دارند غالبا مدرسان خوبي هم نيستند، اما فردي كه هم نگاه ميداني دارد و هم نگاه تئوريك، راهبردي‌تر و عميق‌تر به مباحث سياسي نگاه مي‌كند و اين افراد براي كشور مي‌توانند مديران خوبي باشند و براي حل معضلات اجتماعي كمك كنند.
شفيعي نقش نهاد نمايندگي و دستگاه هاي مرتبط با حوزه آموزش عالي را، تربيت افرادي براي آينده اين كشور دانست تا در مسايل مديريتي كشور و در مباحث مهم بين‌المللي نقش آفرين باشند.
وي اظهار داشت: بايد با ظرفيت‌سازي،كساني را تربيت كنيم كه انديشه‌هاي امام (ره ) و رهبري را بتوانند براي نسل‌هاي آينده تبيين كنند.
شفيعي اضافه كرد: با توجه به اينكه هر انقلابي مي‌تواند به انحراف كشيده شود، در اين راستا كساني مي‌توانند انقلاب را از انحراف صيانت كنند كه به طور دقيق راه امام(ره) و رهبري را بشناسند.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن