تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820342022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقتي تاكسي هاي پایتخت غيب مي شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: قشر متوسط جامعه که عادت به رفت و آمد با تاکسی داشته یا چاره ای جز آن ندارند، به دردسر افتادند و برایشان تحمل دیدن تاکسی های خالی که تنها کلمه رمزآلود (دربست)! قادر به متوقف کردن آنهاست، کمی دشوار شد.


اينجا تهران است و اواسط بهار در خرداد ماه هستيم و دماي هوا كم كم 37 و38 درجه است كه وسط ظهر داغ تر هم مي شود، وقتي قدم هايت را روي آسفالت داغ خيابان مي گذاري و كنار خيابان مي ايستي تا سوار ماشين هايي شوي كه به آنها در طول تاريخ تاكسي مي گفته اند و از همان زمان ها كارشان جابجا كردن مردماني بود كه هميشه آسفالت خيابان ها را زير پا گذاشته و پياده گز كردن عادتشان شده است. زير آفتاب ايستاده اي و تاكسي هاي سبز و زرد و خطي و آزاد و شخصي همه و همه با شيشه هاي بالا از كنارت مي گذرند و انگار نه انگار كه تو را ديده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تاکسی در شهر تهران وضع بسامانی ندارد و این موضوع را نمی شود از پایتخت.نشینان پنهان کرد. خودروهای ون با نمره تاکسی که روی بدنشان نوشته شده (شرکت واحد اتوبوسرانی)، تاکسی های هزار رنگی که شکل و شمایل متفاوتشان گاهی تهرانی ها را هم در تشخیص تاکسی به اشتباه می اندازد و راننده هایی که مسافران را مجبور به همسفری با خود می کنند، نشانه هایی از این وضعیت است که بعد از سهمیه بندی بنزین بدتر هم شد.

قشر متوسط جامعه که عادت به رفت و آمد با تاکسی داشته یا چاره ای جز آن ندارند، به دردسر افتادند و برایشان تحمل دیدن تاکسی های خالی که تنها کلمه رمزآلود (دربست)! قادر به متوقف کردن آنهاست، کمی دشوار شد.

ترافیک خیلی سنگین شده است. در شهر تهران 2 و نیم میلیون خودرو وجود دارد و تاکسی ها کمتر از دودرصد خودروهای تهران را تشکیل می دهند و سهمیه بندی سوخت هم در کاهش ترافیک بی تاثیر بود. راه بندان در تهران تازگی ندارد اما کم شدن تاکسی اتفاق جدیدی است که بعد از سهمیه بندی بنزین رخ داد. احساس می شود تاکسی هست ولی برای مسافران پول دار که می خواهند دربست به مقصد برسند.

دربستی هم یک نوع سفر است. شما وقتی از بازار تهران، مراکز تجاری دیگر و یا دانشگاه و بیمارستان بیرون می آیید باید خودتان را به محلی برسانید که از آنجا سوار تاکسی شده و به مقصد برسید. در اینجا باید زمینه هایی مهیا شود که تاکسی ها، این خدمات را ارائه دهند. یکی از سفرهایی که مردم نیاز دارند، دربستی است. شهروندی که پول زیادی همراه دارد متقاضی این نوع خدمات است.

پديده جديدي كه از زمان هدفمندي يارانه ها در تهران پيش آمد ناپديد شدن بيش از نيمي از تاكسي هاي روان در سطح شهر بود كه همگان را در خيابان هاي اين شهر حيران كرده است.
در اتفاقاتي جديد رانندگان تاكسي، وسيله خود را به بهانه هايي واهي در خانه يا پارگينگ هاي عمومي پنهان مي كنند و كمتر به مردم خدمت رساني مي كنند و بهانه شان اينست كه با وجود افزايش كرايه تاكسي بازهم درآمدشان كم است و تنها با دربستي آنهم 2 تا 3 ساعت كار در روز بهانه شان به آخر مي رسد.

به گفته سید مهدی هاشمی سخنگوی ستاد تبصره 13 هرگونه استفاده غیرمجاز از تاکسی و عدم اشتغال صاحبان تاکسی در ناوگان حمل و نقل درونشهری باعث برخورد قانونی نیروهای انتظامی با این افراد می.شود با رانندگان 4 هزار تاکسی که از وسیله نقلیه خود استفاده غیرمجاز می.کردند و یا اتومبیل آنها به مدت طولانی در ناوگان حمل و نقل شهری فعال نبوده، برخورد قانونی شده است.

با اين وجود برخي از رانندگان تاكسي در خلاء نظارتي كه وجود دارد تاكسي خود را در اختيار سازمان هاي دولتي و خصوصي قرار مي دهد و پاركينگ اين سازمان ها مدت هاست كه ميزبان خودروهاي حمل و نقل عمومي است.

رانندگان تاكسي با وجود اينكه سهميه 300 ليتري در ماه مي گيرند و دوگانه سوز هم هستند باز هم از وضعيت سوخت خود مي نالند اما پس اين ناله ها سوخت كارت خود را با قيمت هايي بالاتر در بازار هاي سياهي كه خود راه اندازي كرده اند مي فروشند.

وجود تاکسی های متخلف که از جابجایی مسافران سر باز می زنند باعث نوعی بد بینی در بین مردم می شود و این شک و شبه را دامن می زند که شاید مسئولان امر حمل ونقل خود نیز از وجود چنین وضعیتی سود می برند و به همین دلیل جابجایی و رسیدن مردم به مقصد برای آنها بی اهمیت شده و فقط دم از شعارهایی نخ نما می زنند.

در حال حاضر بسیاری از تاکسی ها بدون توجه به مسافران در کنار خیابان، سلیقه ای کار می کنند و این در حالی است که دستگاه های دولتی مرتبط با امر ترافیک هر روز از مردم می خواهند با استفاده از خودروهای عمومی تردد کرده و از آوردن خودروهای شخصی خودداری کنند که با این رونداستفاده از خودروی شخصی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

محمد رویانیان رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در اظهار نظري در خصوص برخورد با اين گونه تاكسي ها گفته بود كه "سازمان تاکسیرانی تهران تا کنون اسامی ۱۰ هزار تاکسی که نسبت به ارائه خدمت عمومی اقدام نکرده.اند را به ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور جهت ابطال کارت سوخت آنها ارائه کرده اما ستاد حمل و نقل منتظر است تا پس از اجرای هدفمندی یارانه.ها ببیند که آیا این تاکسی.ها همچنان خدمات ارائه می.کنند یا خیر و پس از آن نسبت به برخورد با تاکسی.های متخلف اقدام می.شود، اما با وجود گذشت چندين ماه از هدفمندي يارانه ها گويي همگان يادشان رفته در مقابل نگراني مردم چه حرف ها و قول هايي داده بودند.

فضل الله اسلامی مدیرعامل تاکسیرانی نيز از وجود اهرم هاي نظارتي خبر داد كه زمانیکه مسافرت های درون شهری به اوج می رسد. در این ساعات لازم است بازرسان در محل هایی که ممکن است خللی رخ دهد حاضر شوند. بازرسی ناآشکار هم داریم که این بازرسان برخی از راننده تاکسی ها هستند که به صورت افتخاری با ما کار می کنند.

اما بر كسي پنهان نيست كه همين بازرسان هم نياز به بازرس دارند تا بلكه كارشان را انجام دهند و در راس همه سازمان بازرسي كل كشور است كه بايد پاسخگو باشد، پاسخگوي اين سوال كه اين سازمان به عنوانه نهاد نظارتي چرا هيچ وقت در جايي كه دوربين هاي خبري نيستند تا برايشان تبليغ كنند، حضور ندارند، چرا تا زماني كه خون مردم به جوش نيايد كاري در اين مملكت انجام نمي شود؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن