تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819919471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مركز پژوهش‌هاي گردشگري دانشگاه تهران: اشتباه گرفتن ايران با عراق به‌دليل غفلت ما در معرفي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير مركز پژوهش‌هاي گردشگري دانشگاه تهران: اشتباه گرفتن ايران با عراق به‌دليل غفلت ما در معرفي ايران است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

پانل تخصصي بررسي مسايل گردشگري ايران با عنوان «نقش جاذبه‌ها در توسعه‌ي صنعت گردشگري» در مركز پژوهش‌هاي گردشگري دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدير مركز پژوهش‌هاي گردشگري دانشگاه تهران در اين نشست، اظهار داشت: ايران پر از جاذبه‌هاي باستاني، طبيعي، تاريخي و فرهنگي است و در مقايسه با جاذبه‌هاي موجود در جهان، پتانسيل‌هاي غني و مناسبي دارد.

غلام‌حيدر ابراهيمباي سلامي بيان كرد: ما بايد به هويت ايراني كه ما را از هويت‌هاي ديگر متفاوت مي‌كند، بيشتر بپردازيم و تلاش كنيم تا رويكرد جديدي را در بازتعريف ايران داشته باشيم تا از اين طريق صنعت گردشگري را كه مهم و سود‌آور است، توسعه دهيم.

وي گفت: متأسفانه گاه مردم كشورهاي جهان ايران را با عراق اشتباه مي‌گيرند و برخي حتا ايران را يك كشور عربي‌زبان مي‌دانند كه اين‌ها به‌دليل غفلت ما در معرفي ايران است. متأسفانه ما مصاديق فرهنگي ايران را كم معرفي مي‌كنيم. اكنون فرهنگ عربي در ايران بيش از فرهنگ ايراني ترويج مي‌شود. بايد تلاش كنيم براي كودكان، دانش‌آموزان و دانشجويان، عرق ايراني تعريف شود و آن‌ها ايران را در بستر ريشه‌هاي فرهنگي و باستاني خود بشناسند.

ابراهيمباي سلامي اضافه كرد: ايران پتانسيل‌هاي غني به‌لحاظ اكوتوريسم دارد، البته بهتر از ايران هم است؛ اما در ايران به‌جز اكوتوريسم آثار گران‌قدري داريم كه به كمك آن‌ها وجه باشكوه ايران را به زبان علم و هنر مي‌توانيم به دنيا معرفي كنيم.

در ادامه‌ي اين نشست تخصصي، محمدعلي اينانلو اظهار داشت: هويت ملي و علاقه به آن فقط اين نيست كه خود را ايراني معرفي كنيم، بلكه هويت ملي ياد‌گرفتني است و بايد به آن پرداخته شود.

اين كارشناس اكوتوريسم بيان كرد: كاربردي كردن كلاس‌هاي درس در دانشگاه‌ها، يكي از موارد اصلي در رشته‌ي جهانگردي است و دايم نبايد به دانشجويان مسايل آكادميك آموزش داده شوند. كسي درباره‌ي كوير لوت مي‌تواند صحبت كند كه آن را تجربه كرده باشد. در غير اين صورت، معرفي كردن كوير لوت توسط خود گردشگران يك كار طوطي‌وار است.

وي ادامه داد: ما بيش از هر كشوري در دنيا اثر تاريخي داريم و تعداد آن‌ها يك‌ميليون و دويست هزار اثر است. اين تعداد از كل تعداد آثار آمريكاي جنوبي و سراسر اروپا با آن تعريف‌هايي كه از روم، يونان و بيزانس مي‌شود، بيشتر است.

اينانلو افزود: ايران كشوري با اقوام مختلف است كه شاهسون‌ها، ترك‌ها، لك‌ها، ايلامي‌ها، خزري‌ها، بلوچ‌ها، سيستاني‌ها، افشارها، تركمن‌ها، گيل‌ها، تالشي‌ها و ... در كنار يكديگر در آن زندگي مي‌كنند و اين نشان‌دهنده‌ي آن است كه ايران جهاني در يك مرز است.

به گزارش ايسنا در ادامه‌ي اين نشست تخصصي، مدير عامل مؤسسه‌ي توسعه‌ي پايدار مناطق طبيعي بيان كرد: ايران به‌لحاظ وسعت جزو كشورهاي متوسط جهان است؛ اما به‌لحاظ تنوع زيستي جزو كشورهاي نخست جهان به‌شمار مي‌آيد.

ناصر كرمي گفت: در گردشگري دنيا، اساس گردشگري بر پايه‌ي جاذبه نيست و كمپ‌ها، مجموعه‌هاي تفريحي ـ گردشگري و هتل‌ها نيز گاه به‌لحاظ اولويت‌هاي محيطي، اقامتي و فعاليتي، مورد توجه گردشگران قرار مي‌گيرند.

وي اظهار كرد: تعداد گردشگران واقعي در كشور ما كم‌تر از 100 هزار نفر است و به روايتي تعداد واقعي آن‌ها فقط 12 ‌هزار نفر است، چون سال گذشته، فقط براي 12 هزار گردشگر خارجي درخواست جايزه‌ي صادراتي شد.

او ادامه داد: در ايران، شهر اصفهان جاذبه‌ي مورد علاقه‌ي گردشگران است؛ اما به‌دليل آن‌كه در اصفهان كمپ‌ها، هتل‌ها و ديگر امكانات گردشگري جا نگرفته‌اند، گردشگران خارجي تمايل كمتري به ديدن آن دارند.

در بخش پاياني نشست تخصصي مركز پژوهش‌هاي گردشگري دانشگاه تهران، معاون بازرگاني برج ميلاد اظهار داشت: برج ميلاد يك نماد ملي و افتخار واقعي براي ايرانيان است و چهارمين برج بلند جهان به‌شمار مي‌رود.

سيف‌الله جوان يادآوري كرد: ارتفاع اين برج 463 متر است و پرسرعت‌ترين آسانسور جهان را دارد كه در هر ثانيه هفت متر جابه‌جا مي‌شود. اين برج، بزرگ‌ترين رستوران گردان دنيا را نيز با وسعت 850 متر دارد و داراي شش طبقه مركز تجاري و 12 طبقه براي مواردي مانند سالن هم‌انديشي و گنبد آسماني براي نصب تلسكوپ و دوربين نجومي است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن