تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس قوه قضاييه: علما در احياي فرهنگ ديني و مذهبي ايران نقش ارزنده داشته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس قوه قضاييه: علما در احياي فرهنگ ديني و مذهبي ايران نقش ارزنده داشته‌اند
خبرگزاري فارس: رئيس قوه قضائيه گفت: علما و بزرگاني مانند شيخ محمد بهاري در احيا و تقويت فرهنگ ديني و مذهبي ايران و گسترش معارف اسلامي نقش ارزنده داشته‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد برگزاري كنگره آيت‌الله بهاري، آيت‌الله هاشمي شاهرودي در ديدار با اعضاي ستاد اجرايي كنگره آيت‌الله شيخ محمد بهاري خواستار توجه بيشتر آموزش و پرورش، صدا و سيما و رسانه‌ها به معرفي و شناساندن مفاخر و بزرگان ديني فرهنگي و علمي كشور در قالب كتاب‌هاي درسي، فيلم، سريال و تئاتر و ساير روش‌هاي تبليغي شد.
وي افزود: در شرايطي كه بسياري از كشورها به روش‌هاي مختلف سعي دارند تاريخ و فرهنگ و تمدن محدود خود را بزرگ جلوه دهند و به جهان معرفي كنند، تلاش ايران براي معرفي مفاخر و بزرگان خود بايد بيش از پيش باشد.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: گراميداشت ياد بزرگان ديني و ملي كشور، گراميداشت فضيلت‌ها و ارزش‌هايي است كه آنان براي احياي آن تلاش و مجاهدت كردند و ميراث گرانقدري را براي ما به يادگار گذاشتند و برپايي چنين همايش‌هايي مي‌تواند در شناساندن ابعاد مختلف شخصيتي اين بزرگان و احياي ميراث اسلامي، فرهنگي و ملي كشور مؤثر باشد.
وي گفت: در حاليكه كشورهاي ديگر به مسائل كم ارزش و حتي غير واقعي به عنوان ميراث فرهنگي و تاريخي خود بها مي‌دهند و سعي مي‌كنند فرهنگ و تاريخ خود را تبليغ كنند، ما با داشتن فرهنگ غني و شخصيت‌هاي بزرگواري كه در تاريخ بي‌نظير و كم‌نظير هستند بايد تمام تلاش خود را براي معرفي اين بزرگواران به كار گيريم.
هاشمي شاهرودي با تأكيد بر اينكه علما و بزرگاني مانند شيخ محمد بهاري در احيا و تقويت فرهنگ ديني و مذهبي ايران و گسترش معارف اسلامي نقش ارزنده داشته‌اند، افزود: شناساندن اين علما روشي مناسب براي الگو دادن به جامعه است و تأسي به اسوه‌ها در دين اسلام به عنوان يكي از روش‌هاي تربيتي همواره مطرح بوده و مورد تأكيد است.
وي با اشاره به آنكه در كنار نزول قرآن، پيامبر عظيم‌الشأن اسلام به عنوان الگويي عملي و اسوه‌اي تمام عيار در جامعه اسلامي بوده، تأكيد كرد: در طول تاريخ كشورمان علما و فقهاي بزرگي بوده‌اند كه دقت در زندگي و سير و سلوك معنوي آنان مي‌تواند الگويي كامل را به جامعه اسلامي ما معرفي كند و مسئولان ذيربط بايد تلاش كنند از طريق روش‌هاي متنوع اين الگوها را به جامعه معرفي كنند.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: شخصيت بزرگ و تاريخي امام راحل(ره) كه تربيت يافته مكتب اسلام و علما و فقهاي بزرگ اسلام بوده است، يكي از اين نمونه‌هاست كه توانست سلسله معارف و ارزش‌هاي عميق اسلامي را كه هدفش تعالي انسان است و از علما و بزرگان ديني به جاي مانده بود در عمل پياده كند.
انتهاي پيام/ب20
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن