تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819794627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده آمريكايي الگوي اقتصادي آمريكا شكست خورده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نويسنده آمريكايي الگوي اقتصادي آمريكا شكست خورده است
الگوي اقتصادي آمريكا شكست خورده است و تلاش براي آغاز دوباره آن تنها سبب مي شود آمريكايي ها بيشتر در گودال آن فرو بروند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا، چارل موريس ، نويسنده آمريكايي كتاب ذوب تريليارد دلاري كه قبلا بانك دار بود گفت : تمام
توپخانه هاي سياسي و مالي آمريكا مورد استفاده قرار گرفته اند تا از بروز ركود اقتصادي در كشور جلوگيري شود،اما اين راه غلطي است و ركود اقتصادي هراندازه هم كه در كوتاه مدت دردناك باشد، همان چيزي است كه ما به آن نياز داريم.

وي در مقاله اي در روزنامه واشنگتن پست نوشت :تغييرات عظيمي را كه به آن نياز داريم تنها در هنگام خشونت مي توانيم اعمال كنيم هر چند بي رحمانه به نظر مي رسد.

موريس افزوده است : از سال 1979 تا 1981 پائل وولكر رييس بانك مركزي وقت آمريكا طرحي را اجرا كرد كه در آن، قيمت ها افزايش يافت ولي هيچ رشد اقتصادي درآن صورت نگرفت.،وي همچنين صورتحساب هاي خزانه داري را براي مدت سه ماه تا رقم 20 درصد نگاه داشت كه سبب توقف اقتصاد شد و در نتيجه آن ميليون ها نفر شغل خود را از دست دادند.

وي گفت : حسابگري مشكلات كنوني ما نيز بسيار ساده است و از سال 2000 تا 2007 مردم آمريكا 6 تريليارد و 200 ميليارد دلار وام گرفتند كه بسياري از آن براي خريد منازل استفاده شد و حدود دو سوم آن هم صرف مسائل ديگري همچون خريد خودروها، تلويزيون ها و ساير مسائل شد ولي با كاهش قيمت مسكن اين اوضاع تغييركرد و مصرف كنندگان آمريكايي هزينه هاي خود را متوقف كردند كه در نتيجه آن بسياري از شركت هاي خودروسازي با مشكل مواجه شده كارخانه هاي زيادي در سراسر چين تعطيل شد.

موريس افزود : در نتيجه آن وزارت خزانه داري و بانك مركزي صدها ميليارد دلار به بانك ها و ساير بازيگران مالي تزريق كرده است بانك مركزي حتي بيش از يك تريليارد دلار به صورت وام ها و اعتبارات جديد به شركت هاي مختلف مالي و غير مالي اعطا كرد .

اين نويسنده آمريكايي گفت: اكنون نيز شركت هاي خودروسازي به صف ساير توليدكنندگان مورد نياز پيوسته اند و باراك اوباما ، رئيس جمهوري منتخب آمريكا نيز علاقه مند است به آنان كمك كند،البته تاكنون هيچ كدام ازاين مسائل به خوبي اجرا نشده است، تمامي اين تلاش ها براي جلوگيري از وقوع ركود اقتصادي است ولي نياز
اصلي ما طراحي سيستمي متوازن تر است كه كمتر به سرمايه گذاري با نفوذ بالا نياز داشته باشد.

چارل موريس گفت : تزريق پول از بانك مركزي به بانك ها تنها سبب تعويق اين مساله مي شود.

موريس نوشته است : تلاش كنوني بانك مركزي براي فروش تعهدات بي نتيجه است، ژاپني ها در دهه 1990 به هنگام شكست اعتباري اقتصاد خود چنين كاري را انجام دادند ولي پس از گذشت 20 سال از آن زمان، اقتصاد آنها هنوز به حد مطلوب خود نرسيده است.

موريس تصريح كرد :اكنون كنگره و وزارت خزانه داري تلاش و روي افزايش ارائه وام هاي بانكي به مردم و شركت ها متمركز كرده اند اما به علت كاهش شديد قيمت مسكن و ضعيف شدن شركت ها كسي نمي تواند با اين وام ها كاري انجام دهد و اين مساله تنها سبب مي شود تا ما دوباره در همان مشكلي كه اكنون تلاش داريم از آن فرار كنيم قرار گيريم اين تصميم براي دولت جديد اوباما نيز مضر خواهد بود.

وي نوشته است : مردم آمريكا به ملتي با منازل بزرگ، خودروهاي زياد و تجهيزات مجلل تبديل شده اند كه در عين حال همه آنها نگران بيمه درماني ،حقوق بازنشستگي و كاهش مزاياي تامين اجتماعي هستند.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 469]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن