تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819758214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبری شوکه کننده برای هواداران گروه آریان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


جدایی پیام از آریان ...
این خبر را خود پیام صالحی به ما داد: «کنسرت انفرادی و اختصاصی من، ۷ و۸ تیرماه در سالن برج میلاد مجوز.اش صادر شده و برای اولین بار بروی استیج خواهم رفت» خبر شوک آوری بود. طوری که نمی.شد از کنارش به راحتی گذشت و هیچ واکنشی نشان نداد. برنامه.ای که به نوعی می.شود از آن، اعلام استقلال کاری پیام صالحی را دریافت کرد و آن را نقطه پایانی به همکاری او با آریان دانست؛ اتفاقی که قطعا یک حادثه برای موسیقی پاپ ایران تلقی می.شود و البته آینده تنها گروه واقعی موسیقی پاپ داخلی را به حالت ابهام فرو می.برد.

* محض اطلاع:
گروه آریان با گذشت بیش از دوازده سال از شروع به کارش، همواره با تنش.ها و مشکلات عدیده.ای رو به رو بوده که در مقاطع مختلف، جنجال.ها و حاشیه.های مختلفی را در پی داشته است. چه آن زمان که در قالب اولین گروه پاپ، کنسرت.ها و اجراهای زنده.شان به شدت مورد توجه علاقمندان به موسیقی قرار گرفت و موج تازه.ای راه انداخت و روز به روز این موج، گستردگی بیشتری گرفت و با وجود موافقان و مخالفان فراوان، راه.اش را ادامه داد و با اختلافی دست نیافتنی به محبوب.ترین گروه موسیقی کشور تبدیل شد. چه آن زمان که محمد رضا گلزار به عنوان گیتاریست محبوب این گروه، ساز جدایی زد و با حاشیه.های فراوان از این گروه جدا شد. چه آن زمان که کنسرت بزرگ این گروه در سالن بزرگ انقلاب با طوفان وحشتناکی به هم خورد. چه آن زمان که نینف امیر خاص، برای ادامه تحصیل مجبور به کناره گیری از آریان شد و چه حالا که از قرار معلوم باز هم ماجرایی تازه و جنجالی، قرار است آریان را در صدر اخبار قرار دهد.

* قصه از کجا شروع شد؟
مهر ماه سال ۸۹ آلبوم «حس»، با صدای پیام صالحی در بازار موسیقی کشور منتشر شد؛ اولین آلبوم انفرادی و اختصاصی صالحی که همه اهالی موسیقی او را تا آن زمان فقط در قالب «آریان» می.شناختند.
گمانه زنی.ها درباره اختلاف نظر بین اعضای آریان شروع و زمزمه.ها درباره آینده مبهم این گروه و نزدیکی به پایان عمر حرفه.ای آن به گوش رسید. ماجرایی که هم از سوی صالحی، و هم از سوی بقیه اعضای گروه و حتی «محسن رجب.پور» مدیر اجرایی و هنری آریان به شدت تکذیب شد. صالحی در مراسم رونمایی از آلبوم جدید.اش با گفتن این جمله که «آریان مثل بچه من است. کسی مگرمی تواند بچه خود را ترک کند؟» سعی در عادی جلوه دادن شرایط داشت. اما نکته قابل توجه مراسم رونمایی این آلبوم، غیبت تقریبا تمام اعضای آریان و حضور تکی پیام صالحی بود. ماجرایی که چندان از سوی رسانه.ها مورد بحث قرار نگرفت و در بایکوت خبری فرو رفت.
ولی با گذشت چندین ماه از انتشار آلبوم، صالحی نقطه نظرات دیگری در مورد آلبوم.اش دارد. صحبت.هایی که تا قبل از قطعی شدن خبر کنسرت اختصاصی.اش در تهران هرگز از سوی او عنوان نشده بود:
«ماجرای من و آلبوم اختصاصی.ام بیشتر به این دلیل بود که دوست داشتم به نوعی در فعالیت.های موسیقایی.ام به استقلال کاری برسم و به سمت موسیقی و سبکی که به آن علاقه داشته و دارم بروم. دوست داشتم تجربه.ها و علایقی را که سال.ها در من جمع شده بود را عملی کنم و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهم. در آریان به خاطر موسیقی وسبک و پیشینه.ای که همه از آن سراغ دارند، نمی.شود سراغ تجربه.های خاص و فضاهای خاص رفت و به آن.ها پرداخت. به هر حال سبک.های دیگری هم هستند که به آن.ها علاقمندم و می.خواهم آن.ها را هم تجربه کنم. دوست دارم با موزیسینهای جدید، ترانه سراهای جدید و همکاران جدید کار کنم و به روز باشم. دقیقا مثل فعالیت اصلی من در زمینه دکوراسیون که همیشه همین طور بوده. از آنجا که در آریان نمی.توانستم سمت این قبیل فضا.ها بروم، پروژه آلبوم.ام را استارت زدم.»
علی پهلوان هم می.گوید در مورد فعالیت تکی و انفرادی صالحی، در قالب یک آلبوم، از.. همان ابتدا موافق بوده و حتی تا قبل از شنیدن خبر کنسرت انفرادی همگروهی.اش، همیشه پشتیبان و مدافع او بوده است: «از.. همان اول هم در.. همان جلسه.ای که من و پیام و نینف و آقای رجب.پور در مورد آلبوم پیام داشتیم، حامی سرسخت و جدی آلبوم پیام بودم. پیام مدت.ها بود که دوست داشت سبک.های جدیدی را وارد آریان کند. منتها چون آریان یک جور شناسنامه کاری در همه آثارش داشت، ما این اجازه را نمی.دادیم. ولی وقتی بحث آلبوم.اش عنوان شد از این موضوع استقبال کردم. مثل ماجرای آلبوم انفرادی سیامک خواهانی و حتی همکاری علیرضا طباطبایی با گروه ایماژ. این.ها از نظر من مشکل یا مانعی برای آریان به حساب نمی.آمد. ولی آن زمان که با این ماجرا و آلبوم تکی پیام آن طور موافقت کردم و پشت.اش بودم، هیچوقت به کنسرت تکی او حتی فکر هم نمی.کردم. حتی بصورت یک ماجرای گذری هم از ذهن من این موضوع نگذشت.» در واقع ماجرای کنسرت تکی با آلبوم تکی متفاوت است و این را می.توان از نوع صحبت.های علی پهلوان هم فهمید.
* رجب.پور: پیام صالحی راه خودش را انتخاب کرده
در تمام سال.هایی که آریان فعالیت حرفه.ای خود را داشته، نام محسن رجب.پور پشتوانه.ای بزرگ و غنی برای ثبات در فعالیت.ها و نظم و برنامه ریزی.های کلان آریان به شمار رفته است. رجب.پور با متقاعد کردن و هموار کردن همکاری دوجانبه آریان و «کریس دی برگ» یکی از بزرگ.ترین اتفاقات موسیقی همه سالهای حیات پاپ در ایران را به نام خود ثبت کرد تا نام.اش تا همیشه در ذهن مخاطبان موسیقی پر رنگ.تر از اغلب فعالان و حتی خواننده.های موسیقی پاپ حک شود. آریان با مدیریت او مشکلات و اختلافات بزرگ و خبر سازتری را هم از سر گذرانده و از قرار، باز هم نوبت یکی دیگر از همین ماجراهاست که او در آزمونی دیگر خود و توانایی.هایش را بسنجد و بتواند گروهش را باز هم از حاشیه.های مختلف در امان نگه دارد:
«من همیشه در ارتباطات.ام با بچه.های گروه آریان سعی می.کردم به بهترین شکل برخورد کنم تا ماجرا بین خودمان حل شود و به بیرون درز نکند. ولی این ماجرا ازاین نظر برای من ناراحت کننده است که پیام حداقل کاری که می.توانست انجام بدهد، این بود که در مورد این اجرا موافقت ضمنی علی پهلوان را جلب کند. علی این قبیل پیشنهاد.ها را خیلی سال قبل داشت که آلبوم تکی منتشر کند، فیلم بازی کند یا موسیقی فیلم بسازد. ولی فقط به خاطر انسجام آریان این کار را نکرد. از هر لحاظ هم حضور در آن پروژه.ها به نفع علی بود. در مورد آلبوم پیام، علی به شدت از او دفاع کرد وبا احترام به ماجرا نگاه کرد. خود من هم همینطور. ولی بعد از انتشار آلبوم.اش به پیام گفتم که این هم چیزی که دلت می.خواست، چیزی که دوست.اش داشتی. ولی دیگر ادامه نده. آریان با قدرت کارش را ادامه خواهد داد و دوباره آن موفقیت.های گذشته باز خواهد گشت.
علی آن زمان خیلی در مورد آن پیشنهاد.ها محترمانه برخورد کرد. ولی از قرار، پیام راه خودش را انتخاب کرده و ما هم اصلا دوست نداریم که جلویش را بگیریم. به نظرم باید یک جلسه.ای می.گذاشت و این تصمیم را خودش به علی می.گفت تا او این گونه شوکه نشود.»
* پهلوان: با آریان کار را قبول می.کردم، نه برای خودم...
علی پهلوان هم درباره پیشنهادات مشابهی که برای آلبوم انفرادی و حضور در سینما داشته، می.گوید: «حدود یک ماه پیش بود که با من تماس گرفتند که یک قطعه تکی برای یک آلبوم بسازم و بخوانم تا کنار چند قطعه از بقیه خواننده.ها در یک آلبوم وارد بازار شود. من هم طبق معمول جواب منفی دادم و گفتم تکی با هیچ پروژه.ای کار نمی.کنم و اگر فعالیتی در قالب گروه آریان نباشد نمی.توانم در آن شرکت کنم. بعد در کمال تعجب.. همان اقا به من گفت که پیام صالحی قبول کرده که در این آلبوم یک کار تکی داشته باشد و حتی قطعه.اش را هم تحویل داده. اول باور نکردم و واقعا تعجب کردم. چند روزی نگذشته بودم که در مجله.ای خواندم که پیام در یک فیلم بازی کرده. پیش خودم گفتم مثل سیامک است لابد. مشکلی نیست. بعد فهمیدم که ترانه فیلم را هم خوانده. دیگر ماجرا چندان برای من قابل هضم نبود. من هم همیشه از این قبیل پیشنهاد.ها داشتم ولی آن.ها را با آریان قبول می.کردم، نه بصورت انفرادی.»
* کنسرت اسفند ماه آریان و یک غافلگیری عجیب
طبق روال همه ساله، اسفند سال قبل هم آریان کنسرت بزرگ و با شکوهی را تدارک دیده بود که در سالن برج میلاد برگزار شد.
این کنسرت دقیقا در اوج حاشیه سازی رسانه.ها در مورد اختلافات صالحی و گروه و زمزمه.هایی مبنی بر اینکه این خواننده با انتشار آلبوم شخصی خود، قصد کسب استقلال کاری خود را دارد، برگزار شد.
در این برنامه که به نظر می.رسید پایانی باشد بر حاشیه.ها، دو قطعه از کارهای آلبوم حس با صدای صالحی و همخوانی پهلوان اجرا شد تا تقریبا هیچ شبهه.ای در ذهن نماند و آریان با این کار خط قرمزی روی تمام جنجال.های حول و حوش آن روز.هایش بکشد. برخی اعتقاد داشتند که اعضای آریان از فعالیت.های انفرادی صالحی دل خوشی ندارند ولی این کار به نوعی پیوستگی و همکاری آن.ها را در حمایت از او نشان داد. صالحی در مورد آن روز و آن اجرا اعتقاد دارد: «اجرای خوبی بود و من هم از ان لذت بردم. کار جالبی بود و نشان داد اعضای آریان همیشه از هم حمایت می.کنند.»
علی پهلوان اما از مسائلی گفت که منجر به اجرای این دو قطعه در کنسرت آریان شد و از جلسه.ای که قبل از آن اجرا بین او و رجب.پور برگزار شده بود، پرده برداشت: «قبل از برنامه ریزی کنسرت اسفند ماه بود که آقای رجب.پور در جلسه.ای از من خواست که از قطعات آلبوم پیام در کنسرت بزنیم و از آن.ها هم استفاده کنیم. شاید پیام دوست داشته باشد ساخته.های خودش را بصورت زنده اجرا کند و کنسرت بدهد. پس بگذار این اتفاق در قالب آریان بیفتد تا او هم راضی باشد. پرسیدم که مگر قرار است پیام کنسرت برگزار کند؟ که اقای رجب.پور هم جواب دادند: بعید می.دانم ولی باید به طرفدارانمان نشان بدهیم که واقعا ما از او حمایت می.کنیم. به همین دلیل هم بود که وقتی دیروز خبر کنسرت انفرادی او را شنیدم، شوکه شدم. ما هنوز با هم صحبت یا جلسه.ای نداشته.ایم و هنوز نمی.توانم در مورد آن فکر کنم.»
* توافقی در این مورد با هم نداشتیم
با قطعی شدن خبر کنسرت صالحی، پیش بینی می.شود که عکس العمل.ها در مورد این برنامه از سوی سایر اعضای آریان روز به روز به مراحل جدیدی وارد شود.
پیام صالحی ادعا دارد که در مورد برگزاری کنسرت تکی هیچ صحبت یا توافقی با آریانی.ها نداشته و او برای این کار استقلال کاری دارد و می.تواند با آزادی عمل، کنسرت برگزار کند: «من هم شنیده.ام که در رسانه.ها در مورد اینکه من حق ندارم که بعد از انتشار آلبوم.ام کنسرت انفرادی بگذارم، با آریانی.ها توافق کرده.ام ولی من با قدرت همه این اخبار را تکذیب می.کنم. هیچ قرار یا توافقی در این مورد بین ما وجود ندارد و اصلا در این مورد تا به حال با هم صحبت نکرده.ایم. آریان همیشه اولویت اول من بوده ولی برای برنامه.های انفرادی خودم برای خودم تصمیم گیری می.کنم. سبک و سیاق من در آلبوم خودم با سبک استفاده شده در آریان تفاوت دارد و برای همین بهتر می.توانم به علایق خودم نزدیک شوم.» صالحی همچنین ادعا دارد که از طریق شبکه.های اجتماعی در مورد برنامه.اش برنامه کنسرت.اش را با علی پهلوان در میان گذاشته و او هم مشکلی با این کنسرت ندارد ولی در مورد موضع آقای رجب.پور اطلاعی ندارد و نمی.داند!
از سوی دیگر علی پهلوان در برابر صحبت.های صالحی، موضعی از خود نشان نمی.دهد و ترجیح می.دهد پس از جلسه با گروه در مورد این قضیه اظهار نظر کند: «من هنوز به جمع بندی نرسیده.ام. یعنی هنوز نتوانستم با این موضوع کنار بیایم. با پیام هنوز صحبت نکرده.ام. نمی.توانم موضع گیری کنم. یعنی در واقع هیچ موضع خاصی ندارم. ولی قطعا در این مورد بین من و پیام هیچ صحبتی انجام نشده و.. همان طور که گفتم از طریق شما و خبرنگاران دیگر متوجه این ماجرا شدم.»
کنسرت سی دقیقه.ای یا استفاده از قطعات آریان؟
نکته.ای که در این بین بیش از هر چیز دیگری علامت سوال.ها را بیشتر می.کند، چگونگی برگزاری کنسرت صالحی و مدت زمان آن است. صالحی در آلبوم خودش ۸قطعه دارد که مدت زمان استاندارد برای اجرای تمام آن.ها، چیزی در حدود سی دقیقه است. یعنی او اگر بخواهد تمام کارهای انفرادی.اش را هم در این برنامه اجرا کند، با یک کنسرت سی دقیقه.ای طرف.ایم که قطعا زیاد نمی.تواند حرفه.ای و قابل قبول باشد. به این ترتیب استفاده از آثار آریان در برنامه شخصی صالحی، نزدیک.ترین گزینه.ای ست که می.شود به آن فکر کرد. اما آیا او قانونا و عرفا می.تواند این کار را بکند؟ واکنش آریانی.ها در این مورد خاص و حساسیت برانگیز چطور می.تواند باشد؟
خود صالحی در این مورد می.گوید: «نه این طور هم نیست که کنسرت من یک برنامه سی دقیقه.ای باشد. من همه قطعات آلبوم را با یک تنظیم متفاوت و مخصوص کنسرت، آماده کرده.ام که مدت زمان آن.ها با آنچه در آلبوم است، تفاوت دارد. به علاوه تک قطعه.ای که برای آلبوم «خاص» ساخته.ام را نیز در کنسرت اجرا خواهم کردو علاوه برآن دو قطعه جدید و یک قطعه که برای تیتراژ یک فیلم سینمایی تدارک دیده شده، اجرا خواهد شد. علاوه بر همه این.ها من برنامه.ها و سورپرایز.های غافلگیرکننده و جالبی را هم در نظر دارم که قطعا مورد توجه هم قرار خواهد گرفت. اما قطعا از کارهای آریان در این کنسرت استفاده نخواهم کرد.»
صالحی در این مورد کاملا اخلاق را رعایت کرده و همین تا حد زیادی می.تواند برای آریانی.ها قابل توجه باشد. اما محسن رجب.پور موضع جالبی در این مورد دارد: «کلیه حقوق مادی و معنوی تمام قطعات آریان، نام گروه، و تمام اشعار و ملودی.ها در مرکز موسیقی ارشاد تحت امتیاز شرکت ترانه شرقی است و هرگونه استفاده از آن.ها به هر شکل و حتی شبیه سازی از روی آن.ها فقط با اذن واجازه کتبی از ما می.سر است.»
علی پهلوان هم در این مورد به قولی توپ را به زمین حریف می.فرستد: «صاحب امتیاز کارهای پیام خود او بود و من با خود او به توافق رسیدم که کار.هایش را در کنسرت اجرا کنیم. هر چند خود او هم از این موضوع استقبال کرد. اما او اگر بخواهد از آثار آریان در برنامه.اش استفاده کند باید توافقات.اش را با شرکت بکند. چون آثار آریان تحت امتیاز من یا پیام نیست. ما در کنسرت آریان برای این کارهای پیام را اجرا کردیم که به نوعی دوستی و حمایتمان را به او نشان دهیم. ولی هیچوقت به کنسرت انفرادی او فکر نمی.کردیم.»
* صالحی بعد از کنسرت.اش در آریان؟
موضع قاطع رجب.پور در مورد استفاده صالحی از آثار آریان در برنامه.اش در کنار جواب باسیاستی که به سوال «آیا پیام صالحی پس از کنسرت انفرادی.اش جایگاه قبلی خود در آریان را در آلبوم جدید این گروه خواهد داشت؟»، می.دهد، می.تواند اعلان جنگی باشد که قطعا در روزهای اخیر بیشتر و بیشتر بالا خواهد گرفت و به این زودی.ها فروکش نخواهد کرد: «حد اقل چیزی که در این مورد می.توانم در موردش صحبت کنم این است که قطعا پیام پس از این کار، جایگاه قبلی را در آریان نخواهد داشت. هر چند در این مورد من به تنهایی تصمیم گیرنده نیستم و همه بچه.های آریان باید در این مورد به صورت گروهی تصمیم بگیرند.»
* اخراجی.ها ۳ یا جدایی پیام از آریان؟!
بسیاری از اهالی موسیقی اعتقاد دارند که آریان پس از این همه سال حضور در قالب موفق.ترین گروه پاپ در ایران، به یک شوک بزرگ و غافلگیرکننده احتیاج دارد تا به نوعی با یک فرم جدید بتواند فعالیت.هایش را از سر بگیرد و باز هم جریان ساز شود. عده.ای معتقد.اند اعضای جدید می.توانند بهترین گزینه برای این شوک بزرگ باشند و عده.ای هم به تغییرات گسترده در گروه اعتقاد دارند و غافلگیری.های بزرگ مثل آنچه با حضور کریس دبرگ در آریان محقق شد و تنوعی قابل توجه نصیب آریان شد.
علی پهلوان با حضور اعضای جدید موافق نیست و همچنان از تصمیم گروهی برای خروج از این حالت اعتقاد دارد: «نه من واقعا با خواننده جدید اصلا موافق نیستم و نمی.توانم آریان را با اعضای ثابت جدید تصور کنم. باید همه با هم تصمیم گیری کنیم و به یک نتیجه منطقی برسیم. فعلا شوک جدیدرا که همین کنسرت تکی پیام است، باید حل کنیم تا بعد به شوک بزرگ در آریان فکر کنیم! چون هنوز این ماجرا برای من حل نشده. چون واقعا منتظر این اتفاق نبودمو خیلی برای من سخت است که در این مورد تصمیم گیری کنم. توقع چنین کاری را از پیام واقعا نداشتم». خود صالحی اماخیلی راحت و بدون کوچک.ترین استرس و نگرانی.ای در مورد آینده.اش در آریان می.گوید و اینکه فعالیت.های تکی و گروهی.اش، دو سیر کاملا منطقی و مجزا هستند که هیچکدام تحت تاثیر آن یکی کم رنگ نخواهد شد.
رجب.پور هم با تکرار جمله.های قبلی.اش، خیلی واضح در مورد ختم ماجرا را مشخص کرد: «در آریان من به تنهایی تصمیم گیرنده نیستم و باید با همه بچه.ها در این مورد صحبت کنم. ولی.. همان طور که گفتم قطعا پیام بعد از این کنسرت دیگر جایگاه قبلی.اش را در آریان نخواهد داشت.»
----------------------------------
منبع : موزیک ما






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن