تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805608883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب ساواك و دستگاه اطلاعاتي اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معرفي كتاب" ساواك و دستگاه اطلاعاتي اسرائيل
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا)-دفتر پژوهش و بررسيهاي خبري: مجموعه حاضر حول محور اسناد سازمان اطلاعات و امنيت رژيم پهلوي موسوم به ساواك است كه رابطه آن سازمان با اسرائيل را نشان مي‌دهد، توسط موسسه مطالعات و پژوهش هاي سياسي منتشر شده و در اينجا به معرفي اين اثر ارزشمند مي پردازيم:


عنوان: ساواك و دستگاه اطلاعاتي اسرائيل
موضوع: تاريخي
نويسنده: عبدالرحمن احمدي
شمارگان: 3000
تعداد صفحات: 551 صفحه
قيمت: 45000 ريال

معرفي كتاب:

اگر اين اسناد امروز در اختيار ماست تا آن را بررسي و تجزيه و تحليل كنيم بدان دليل است كه سالها قبل، در 22 بهمن 1357 آن رژيم به طور كامل از هم فروپاشيد و تماماً در اختيار نيروهاي انقلاب اسلامي قرار گرفت؛ انقلابي كه با 15 خرداد 1342 اولين شعله فروزنده آن روشن شد و به رهبري نادره مردي از تبار معصومين آتشي به خرمن شاه و آمريكا و اسرائيل زد كه هنوز گرم و سوزان است و ان‌شاءاله از پس نابودي شاه، آن دو ضلع ديگر اين مثلث شوم را هم به خاك و خاكستر نابودي بنشاند.
آن رهبر فقيد، نه تنها انقلاب اسلامي كبير ما را رهبري كرد بلكه خود بهترين رواي و مفسر آن نيز بود و به قول رهبر كنوني و فرزانه انقلاب حضرت آيت‌اله خامنه‌اي حفظ‌اله‌ تعالي:
شخصيت عظيم و قاطعيت بي‌مانند اين رهبر بزرگ، سرانجام يكي از شگفت‌انگيزترين پديده‌هاي تاريخ يعني انقلاب اسلامي را به بار آورد و استقلال و آزادي را در كشوري كه قرنها در هجران آزادي و استقلال گذرانيده بود، مستقر ساخت. بدين ترتيب انقلاب و امام خميني، دو پديده انفكاك‌ناپذيرند. تحليل انقلاب اسلامي ايران بدون شخصيت رهبر بزرگ آن و تحليل شخصيت چندبعدي كم‌نظير اين چهره استثنايي زمان، جدا از شناسايي انقلاب، ممكن نيست.... از 15 خرداد 42 تا 17 شهريور 57، صدها روز سرنوشت‌ساز در شهرها و روستاهاي اين كشور آفريده شد كه در آن رگبار گلوله‌هاي مزدوران شاه، سعي در خاموش كردن فرياد خلق داشت، در همه اين روزها، نفس گرم امام آتش مبارزه را شعله‌ورتر و فرياد خلق را رساتر كرد.
با اين عنايت و توجه كه سخن حضرت امام رحمة‌اله‌عليه از چه جايگاه و اهميتي برخوردار است خوب است ببينيم، آن بزرگوار درباره شاه و اسرائيل و ساواك چه مي‌گويد. همچنين ضروري است كه دقت كنيم، سخنان زير در روز عاشورا، 13 خرداد 1342 بيان شده و همين سخنراني و همين سخنان موجب دستگيري امام و باعث واقعه شورانگيز 15 خرداد گرديد:
اسرائيل نمي‌خواهد در اين مملكت دانشمند باشد؛ اسرائيل نمي‌خواهد در اين مملكت قرآن باشد؛ اسرائيل نمي‌خواهد در اين مملكت علماي دين باشد؛ اسرائيل نمي‌خواهد در اين مملكت احكام اسلام باشد. ... .
امروز به من اطلاع دادند كه بعضي از اهل منبر را برده‌اند در سازمان امنيت و گفته‌اند شما، سه چيز را كار نداشته باشيد، ديگر هر چه مي‌خواهيد بگوييد. يكي شاه را كار نداشته باشيد، يكي هم اسرائيل را كار نداشته باشيد، يكي هم نگوييد دين در خطر است. اين سه تا امر را كار نداشته باشيد، هر چه مي‌خواهيد بگوييد. خوب‌،‌ اگر اين سه تا امر را كنار بگذاريم، ديگر چه بگوييم؟ ... ربط مابين شاه و اسرائيل چي است كه سازمان امنيت مي‌گويد از اسرائيل حرف نزنيد،‌ از شاه هم حرف نزنيد؟ اين دو تا تناسباتشان چي است؟ مگر شاه اسرائيلي است؟ به نظر سازمان امنيت، شاه يهودي است؟ اين طور كه نيست. ايشان كه مي‌گويد مسلمانم. اين كه ادعاي اسلام مي‌كند؛ مفهوم اسلام به حسب ظواهرش است ... اين ممكن است سري در كار باشد.
آيا نمي‌توان حدس زد كه شاه و اسرائيل و ساواك، از اين سخنان به وحشت افتادند و دست به كاري زدند كه خود مي‌دانستند خطرناك است؟ آيا امروز، بعد از گذشت نزديك 40 سال، ما اهميت اين سخنان را دريافته‌ايم؟ به راستي تناسب و رابطه شاه و اسرائيل چه بود، به واقع ساواك، ابزار قدرت شاه بود، يا دستگاهي در اختيار اسرائيل تا حتي شاه را كنترل كند؟
نفوذ اسرائيل در ايران زمان شاه، نفوذي همه جانبه و بلكه سلطه‌اي بي‌بديل بود؛ اما قطعاً هيچ بخشي از اين نفوذ به اندازة نفوذ و سلطه بر تشكيلات ساواك مهم و براي صهيونيست‌ها ارزشمند نبود؛ چرا كه ساواك،‌ يعني ابزار سلطه بر تمامي مملكت؛ و هر گاه كه اسرائيلي‌ها مي‌توانستند بر اين تشكيلات مسلط شوند، قطعاً بر همه اجزا و ابعاد ايران شاه ـ جزيره ثبات و امنيت در خاورميانه و پايگاه اصلي استقرار نظام سلطه در منطقه ـ مي‌توانستند سيطره داشته باشند.
اكنون اسناد به جا مانده از ساواك در دست ماست و مي‌توان تا حدودي از زبان خود آنها، اين رابطه را به عينه مشاهده و سپس تجزيه و تحليل كرد.
با اين اميد كه اين مجموعه بتواند تا حدودي، برخي از وقايع تاريخي را توضيح دهد تا در پرتو آن بتوان حضور اسرائيل را در هر كشور دنيا ـ و خصوصاً در كشورهاي منطقه خاورميانه ـ توضيح داد و معني كرد.
همچنين اين مجموعه ان‌شاءاله بتواند خطر واقعي اسرائيل و صهيونيسم را در مقابل چشمان همگان قرار دهد تا همگي، مثل امام راحل، از صميم دل و از عمق جان باور كنند كه «اسرائيل بايد نابود شود و از صحنه روزگار محو گردد» تا منطقه خاورميانه و جهان اسلام و بلكه سراسر جهان بتواند روي آسايش و آرامش را ببيند.
اطلاع/1863
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن