تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820551105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رییس اداره محیط زیست آستارا:ناكامی سارقان دو توله خرس حیات وحش لوندیل


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: با هوشیاری محیط بانان آستارا سرقت دو توله خرس در حیات وحش لوندیل آستارا ناكام ماند.
ساسان اكبرپور در گفت وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از نجات یافتن دو توله خرس حیات وحش لوندیل از دست سارقان خبر داد و گفت: با هوشیاری محیط بانان آستارا اقدام دو سارق برای سرقت توله خرس هایی كه در حیات وحش لوندیل تحت حفاظت قرار دارند، ناكام ماند.
وی با اشاره به اینكه این دو سارق با اسپری بیهوشی و باتوم برای سرقت دو توله خرس آمده بودند، افزود: البته یكی از دو سارق از دست محیط بانان گریخت اما فرد دیگر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شد.
اكبرپور خاطرنشان كرد: در هنگام گشت زنی شبانه متوجه حضور این دو سارق شدیم و یكی از سارقان دستگیر شده اعتراف كرده است كه به قصد سرقت توله خرس ها در آنجا حضور یافته بود و قصد فروش آنها را داشت.
وی تصریح كرد: این دو توله خرس ۱۱ فروردین ماه توسط یكی از حافظان محیط زیست به اداره كل محیط زیست تحویل داده شده بودند.
به گزارش ایسنا، این دو توله خرس كه قرار بود وعده غذایی سگهای گله باشند توسط اكبر محمدی پور در ازای پرداخت ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از بومیان خریداری شده اند. این دو توله خرس پس از مرگ مادرشان دومین باری است كه مورد طمع افراد سودجو قرار گرفته بودند.
خرس قهوه ای ایران با نام علمی ursus arctos خواب زمستانی دارد و در دوره خواب زمستانی است كه ماده آن بین ۲ تا ۴ و غالبا ۲ توله به دنیا می آورد.
خرس های جوان هنگام تولد در حدود ۵۰ كیلوگرم وزن دارند و رنگ آنها از رنگ پدر و مادر خود تیره تر و به رنگ قهوه ای تیره است. خرس جانوری است همه چیزخوار كه از مواد گیاهی و جانوری و از عسل تغذیه می كند و آن را بسیار دوست دارد و گاهی به لانه زنبور عسل وحشی كه در داخل درختان لانه می سازند، حمله می كند.
خرس ها مانند بقیه حیوانات، برای طبیعت بسیار مفیدند. آنها با خوردن میوه های جنگلی و دفع و پخش هسته های آنها در سطح جنگل، به تجدید حیات درختان جنگلی كمك می كنند.
خرس قهوه ای در مناطق جنگلی خزر، ارسباران و زاگرس، علف زارهای مرتفع كوهستانی و دره های پایین دست جنگلی زندگی می كند. طول بدن این پستاندار ۱۸۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر، طول دمش ۶ تا ۱۴ سانتیمتر، ارتفاع بدنش ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و وزنش ۱۰۰ تا ۳۸۵ كیلوگرم است و بزرگترین گوشتخوار ایران به شمار می رود.
خرس قهروه ای جثه ای بزرگ، گوش هایی كوچك و گرد، دمی بسیار كوچك و نامشخص، سری پهن و پوزه ای كشیده و چشم هایی ریز و نزدیك به هم دارد. گردنش كوتاه و كلفت، دست و پایش بلند و كلفت دارای ۵ ناخن بلند، بدنش پوشیده از موهای انبوه، زبر و بلند و رنگ موهای بدنش بسیار متغیر و از زرد روشن تا قهوه ای تیره است.
جفتگیری خرس های قهوه ای در اواسط تابستان صورت می گیرد و نوزادان در زمستان به دنیا می آیند. این گونه در ایران جمعیت به نسبت مناسبی دارد ولی در برخی از نواحی جمعیت آن رو به كاهش است






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن