تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805491985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلفات ششگانه مربيان تا هفته چهاردهم نيمكت‌هاي داغ قرباني مي‌گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تلفات ششگانه مربيان تا هفته چهاردهم نيمكت‌هاي داغ قرباني مي‌گيرند
جام جم آنلاين: يكي از مشاغل فوتبالي كه در هيچ جاي دنيا امنيت شغلي ندارد، مربيگري است. چند نتيجه ضعيف و دور از انتظار مديران كه كمتر از بضاعت تيم باشد، كافي است تا نسخه سرمربي تيم را در هم بپيچد و سكان هدايت تيم را تحويل نفر بعدي بدهد، اين مورد يكي از قوانين نانوشته فوتبال است كه در همه جا اجرا مي‌شود، ولي كيفيت بررسي عملكرد مربي و نوع نگاه مديران و مسوولان به قضيه تغيير است كه شيوه كار را متفاوت مي‌كند.


iشتمين دوره ليگ برتر در حالي شروع شد كه 15 مربي داخلي و 3 مربي خارجي زمام امور فني 18 تيم حاضر در اين رقابت‌ها را به عهده داشتند. هر چند يكي از آنها يعني رضا احدي (استقلال اهواز)‌ به صورت موقت هدايت تيم را به عهده داشت و از همان ابتدا هم اعلام شده بود كه سرمربي اصلي بزودي معرفي مي‌شود، ولي در حال حاضر از مجموع 18 نفري كه كار را شروع كردند، فقط 12 نفر توانسته‌‌اند مشاغل خود را تا پايان هفته چهاردهم حفظ كنند، آن هم در حالي كه تعداد خارجي‌ها به يك نفر (وينگوبگوويچ)‌ تقليل يافته و در عين حال نسبت به آينده چند نفر ديگر هم نمي‌توان چندان تضميني داشت؛ چون با نتايجي كه در هفته‌هاي گذشته گرفته‌اند، بخش عمده‌اي از كوپن‌هاي ناكامي مجاز خود را خرج كرده‌اند و هيچ بعيد نيست كه با يك يا چند نتيجه ضعيف ديگر غزل خداحافظي را با يك حكم اخراج يا جديدا مرخصي اجباري از دست بدهند.

مربيان بر كنار شده

1 ــ رضا احدي (استقلال اهواز)‌: وقتي سرهنگ سالخورده فوتبال ايران يعني محمود ياوري نتوانست پس از چند مرحله قهر و آشتي با مديران نه چندان با ثبات استقلال اهواز به توافق نهايي برسد، در فاصله چند روز به شروع ليگ هشتم عطاي كار را به لقايش بخشيد تا رضا احدي به عنوان سرمربي موقت كار را شروع كند. يك باخت و يك مساوي در 2 هفته نخست باعث شد شفيعي‌زاده‌ها بسرعت دست به كار شوند و اكبر ميثاقيان را به عنوان سرمربي جديد معرفي كنند. البته احدي تا هفته سيزدهم به عنوان دستيار ميثاقيان در اين تيم ماند، ولي وقتي با پيشنهاد ناصر حجازي براي حضور در كادر فني ابومسلم مواجه شد، تازه يادش آمد كه با اكبر اوتي تفاهم فني نداشته است. البته بايد به اين نكته هم توجه داشت كه خود ميثاقيان هم وضعيت چندان جالبي ندارد و با 3 برد، 4 مساوي و 5 باخت مي‌‌تواند يكي از گزينه‌هاي بركناري باشد، با اين توضيح كه اكبرآقا شانس‌ آورده كه اهوازي‌‌ها در اين فصل خيلي بلند پرواز نيستند و به دليل مشكلات مالي هدفشان را فقط بقا در ليگ برتر قرار داده‌اند و همين مورد مي‌‌تواند فعلا ميثاقيان را در اين تيم ابقا كند.

2 ــ پيرليت بارسكي (سايپا)‌: حضور علي دايي همراه تيم ملي در اردوي اسپانيا باعث شد فوتبالي‌ترين عضو هيات مديره سايپا نتواند در انتخاب سرمربي اين تيم اعمال نظر كند و پيرليت بارسكي كه در جام جهاني 2006 شديدترين منتقد خارجي علي دايي بود به عنوان سرمربي سايپا انتخاب شود. كارنامه نه‌چندان جالب او در زمينه مربيگري كه پر از نمرات مردودي بود، در كنار سابقه خراب مربيان آلماني در ايران باعث شد ليت بارسكي در فضايي نه چندان مثبت كار خود را با مجموعه پر مهره سايپا شروع كند. اما اين مربي آلماني در نوع خود اعجوبه‌اي بود. تغيير مداوم و عجيب و غريب پست بازيكنان، تمرينات سنگين بدني و نتايج وحشتناكي مثل باخت 5 بر يك به كوروفچي ازبكستان در ليگ قهرمانان آسيا، شكست 6 بر 3 به ذوب‌آهن در اصفهان و باخت خانگي 3 بر يك به پاس همدان در ليگ برتر باعث شد طرفين براي قطع همكاري با يكديگر لحظه‌شماري كنند و سرانجام ليت بارسكي رفت و ديگر برنگشت. هرچند مسوولان سايپا مي‌خواستند سرمربي جديد انتخاب كنند، ولي زوج موقت رضا فروزاني و جواد منافي آنقدر خوب كار كردند و چند نتيجه مناسب گرفتند كه فعلا سايپايي‌ها مي‌خواهند با همين نفرات به كار ادامه دهند.

3 ــ داوود مهابادي (راه‌آهن)‌: اردوهاي خوب اروپايي پيش از شروع فصل، يارگيري مناسب و آشنايي داوود مهابادي به فضاي كار مربيگري در راه‌آهن باعث شد عده زيادي از اهالي فوتبال به موفقيت اين مربي جوان اميدوار باشند. كسب 5 امتياز از 3 مسابقه ابتدايي فصل اين باور را تقويت كرد، ولي آسمان روابط مهابادي و راه‌آهن خيلي زود تيره شد. باخت‌هاي متوالي و ازجمله شكست 4 بر يك برابر پيكان در خانه باعث شد راه‌آهن در 6 بازي بعدي فقط يك امتياز بگيرد و همين نتايج ادامه همكاري مهابادي با اين باشگاه را غيرممكن كرد تا محمود ياوري از هفته دهم به عنوان سرمربي سكان هدايت راه‌آهن را به عهده بگيرد. جناب سرهنگ كه همان شروع كار نسبت به بضاعت فني راه‌آهن و بازيكنان اين تيم و امكاناتش ابراز رضايت كرده بود، پس از 2 هفته نتيجه نگرفتن، موفق شد راه‌آهن را از جاده ناكامي خارج و تا حدودي موقعيت خود را در اين باشگاه تثبيت كند.

4 ــ انگين فيرات (سپاهان)‌: به جرات مي‌توان گفت عجيب‌ترين انتخاب بين تمام باشگاه‌هاي حاضر در ليگ هشتم را سپاهاني‌ها داشتند و انگين فيرات، دستيار علي دايي در تيم ملي را به عنوان سرمربي برگزيدند. از همان ابتداي قضيه خيلي‌ها در برابر توانايي‌هاي فيرات در جمع و جور كردن سپاهان ابراز ترديد كردند و در عمل هم مشخص شد اين آلماني‌ تركيه‌اي‌الاصل اصلا در حد و اندازه نايب‌قهرمان آسيا نبوده و نمي‌تواند سپاهان را با اين همه ستاره و بازيكن مطرح به سرمنزل مقصود برساند. 3 برد، 5 مساوي و 3 باخت حاصل عملكرد فيرات در سپاهان بود كه 2 باخت آخري يعني 4 بر 2 خانگي مقابل پيكان و 3 بر 2 برابر پرسپوليس باعث شد اصفهاني‌ها عطاي فيرات را به لقايش ببخشند. هرچند گزينه‌هاي متعددي چون رسول كربكندي، حميد استيلي و حتي لوكا بوناچيچ براي جانشيني فيرات مطرح شده بود، ولي در نهايت سپاهاني‌ها ترجيح دادند حسين چرخابي، مربي قديمي اصفهاني و مربي فصل گذشته سپاهان نوين را به عنوان سرمربي منصوب كنند و چرخابي هم با 7 امتياز در 3 مسابقه فعلا جايگاه خود را در اين تيم تثبيت كند.

5 ــ بيژن ذوالفقارنسب (پگاه سابق و داماش فعلي)‌: وقتي پگاه فصل گذشته با هنرنمايي نادر دست‌نشان توانست خود را در ليگ حفظ كند و به فينال جام حذفي برسد، انتظار مي‌رفت مديران پگاه حداقل دست‌نشان را براي ليگ هشتم در تيم حفظ كنند، ولي اختلافات پنهان و آشكار طرفين باعث شد بيژن ذوالفقارنسب جايگزين دست‌نشان شود. خيلي‌ها به موفقيت دكتر در اين تيم گيلاني اميدوار بودند، ولي پگاه كه ضمن كمترين تغييرات چند بازيكن خوب هم جذب كرده بود، نتوانست در عمل با ذوالفقارنسب موفق باشد. تغيير اسپانسر و نام تيم از پگاه به داماش و حضور امير عابديني در راس تيم هم نتوانست بهبودي در اوضاع نماينده فيروزه‌اي‌پوش رشت در ليگ هشتم ايجاد كند و ذوالفقارنسب كه يك بار استعفاي به قول خودش مصلحت‌گرايانه‌اش از سوي مسوولان داماش رد شده بود، سرانجام در پي هفتمين باخت خود طي 13 مسابقه و كسب تنها 8 امتياز در اين مدت به صورت توافقي از داماش جدا شد.

گفته مي‌شود حسين عبدي، هافبك مياني پرسپوليس در دهه 70 به عنوان سرمربي و استانكو پوكله‌پوويچ به عنوان مدير فني، مسووليت فني تيم داماش را به عهده خواهند گرفت.

6 ــ هادي برگي‌زر (ابومسلم)‌: وقتي مديران ابومسلم نتوانستند در شروع فصل با هيچ‌كس براي سرمربيگري تيم خود به توافق برسند، هادي برگي‌زر، مربي جوان و كم ادعاي مشهدي كه پيام را به ليگ برتر آورده بود، پس از توافق دو باشگاه مشهدي، در نهايت شجاعت در فاصله 4 روز به شروع ليگ هشتم هدايت ابومسلمي را به عهده گرفت كه نه آماده‌سازي مناسبي داشت و نه يارگيري خوبي انجام داده بود و در عين حال تعدادي از ستاره‌هاي خود همچون آتسوي، حسيني، منصوري و پتروويچ را هم از دست داده بود. برگي‌زر نهايت تلاش خود را براي انسجام تيم به كار گرفت و درپاره‌اي مقاطع نتايج جالبي مثل برتري 4 بر صفر بر ذوب آهن و پيروزي 4 بر 3 ‌ مقابل پرسپوليس را گرفت، ولي در نهايت تعداد زياد باخت‌هاي اين تيم مشهدي و صحبت‌هاي برگي‌زر درباره مشكلات شديد مالي در پايان بازي با راه‌آهن در هفته سيزدهم باعث شد مديران ابومسلم او را هم به مرخصي اجباري بفرستند.

فعلا قرار شده ناصر حجازي با كمك رضا احدي هدايت سياه جامگان مشهدي را به عهده بگيرد، ولي آيا مشكلات مالي اجازه خواهد داد كه ناصرخان در اين تيم دوام بياورد؟

مربيان روي لبه تيغ

شايد تا زماني كه اين مطلب به چاپ برسد، با توجه به تعطيلي 14 روزه ليگ و فرصت مناسب براي انجام تغييرات به جمع 6 مربي بركنار شده بالا اضافه شده باشد، ولي اگر هم نشده باشد، شك نكنيد كه برخي مربيان ليگ هشتم بدجوري روي لبه تيغ قرار دارند و هيچ بعيد نيست تا قبل از پايان نيم فصل غزل خداحافظي آنها هم سروده شود.

سردمدار اين گروه افشين قطبي است كه پرسپوليس، قهرمان ليگ هفتم را به رده چهارم جدول نزول داده است. 4 باخت و 21 گل خورده در 14 مسابقه باعث شده مديران پرسپوليس بشدت به امپراتور اولتيماتوم بدهند كه حداكثر تا نيم‌فصل به پاي او مي‌نشينند و اگر در 3 مسابقه آينده روند فني و نتيجه‌گيري پرسپوليس با اين همه بازيكن سرشناس بهبود نيابد، قطبي بايد فكر جاي ديگري غير از شهر قرمزها براي خود باشد.خداداد عزيزي هم وضعيت بغرنجي دارد. مشكلات مالي پيام او را به ستوه آورده و شكست‌هاي متعدد هم حسابي اوضاع را به هم ريخته است. اگر پيامي‌ها پول داشتند، شايد نتايج خداداد هم اين قدر بد نمي‌شد و اگر اوضاع به همين منوال پيش مي‌رفت، عذر خداداد از سوي پيامي‌ها خواسته مي‌شد، ولي حالا كه پول نيست، همه در كوچه بن‌بست گير كرده‌‌اند.

اوضاع وينگوبگوويچ هم اصلا رو‌به‌راه نيست. در پي تغييرات قابل توجه در سطح بازيكنان و رفتن چند مهره كليدي فصل گذشته مثل توميچ، حيدري، آبوچا، علوي و اكبري، اين مربي كروات نتوانسته نفرات جايگزين را با تيم هماهنگ كند و اصلا خبري از تيم خوب و مقتدر فصل گذشته نيست. 4 برد، 5 مساوي و 5 باخت اصلا نمي‌‌‌تواند آمار جالبي براي تيم پنجم فصل گذشته باشد. اگر ديديد كه تنها مربي خارجي باقيمانده ليگ هشتم هم به سرنوشت ليت بارسكي و فيرات دچار شد، تعجب نكنيد.

آرش رستم‌نمدي
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن