تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820157370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محرک نخاع و درمان ميگرن


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: محرک نخاع و درمان ميگرن
به گزارش سلامت نیوز: کاهش حملات ميگرني و کنترل سردرد در بيماران گاه با پرهيز از عوامل آغاز يا تشديدکننده حملات ميگرني مانند بي خوابي ، خستگي ، گرسنگي ، استرس ، بوي سيگار، بوي عطر و غذاهاي خاص ، يا انجام مرتب ورزشهاي سبک روزانه و...

و پرهيز از ورزشهاي سنگين و استفاده از مسکن هاي معمولي و در موارد شديدتر با مصرف داروهاي خاص امکانپذير است ، اما در گروهي از بيماران ، هيچ يک از روشهاي مذکور موثر نبوده يا بيمار نمي تواند عوارض جانبي داروها را تحمل کند.
اين مساله گروهي از محققان دانشکده پزشکي دانشگاه راش و مرکز سنجش علمي محرک عصبي بوستون را برآن داشت تا با انجام تحقيقي در اين زمينه دست به ابداع شيوه درماني جديدي براي بهبود قطعي حملات ميگرني و سردردهاي خوشه اي بزنند. نتايج آزمايش هاي اين روش روي 150 بيمار از کلينيک سردرد دياموند موفقيت آميز بوده و محققان را نسبت به حسن به کارگيري آن درخصوص بيماران ميگرني متقاعد کرده است ، با اين حال ، آنها قصد دارند با انجام آزمايش هاي تکميلي روي 600 بيمار ديگر ، از سطح ايمني و اثربخشي اين روش ، اطمينان قطعي حاصل کنند.
در اين شيوه که پريسم (prism) نام گرفته ، از محرک نخاع موسوم به پريسيسيون براي انتقال تکانه هاي عصبي به اعصاب بستر جمجمه استفاده مي شود.پريسم 3 مرحله را شامل مي شود: در مرحله نخست ، بيمار ميگرني به مدت يک ماه تحت نظر قرار مي گيرد تا سنجش نوسانات درد در مورد وي لحاظ شود.
در مرحله دوم ، بيمار تحت عمل جراحي قرار مي گيرد تا سيمهاي ظريف الکترود زير پوست پشت گردن کار گذاشته شود. در مرحله آخر نيز با يک عمل جراحي 45 دقيقه اي ، محرک پريسيسيون پشت گردن نصب و سيمهاي الکترود به هم متصل و دستگاه فعال مي شود.
سپس با ارجاع بيمار به يک متخصص مغز و اعصاب ، وضعيت سردرد وي مورد بررسي و کنترل قرار مي گيرد تا در صورت نياز ، تنظيمات لازم انجام گيرد. دکتر سنديپ امين ، متخصص هوشبري از دانشگاه راش و سرپرست اجرايي اين تحقيق ، مي گويد: سيستم تحريک کننده پريسيسيون ، کوچکترين سيستم قابل شارژ در بازار است که تاکنون از سوي اداره کل دارو و غذاي امريکا به عنوان يک روش مناسب براي درمان بيماران مبتلا به دردهاي مزمن در ناحيه کمر ، بالاتنه و اندامهاي تحتاني مورد تاييد بوده است که اميدواريم نتايج آزمايش هاي تکميلي آن اداره را قانع کند تا با صدور مجوز ، امکان استفاده از اين شيوه درماني براي بيماران لاعلاج ميگرني فراهم شود.
در حال حاضر ، بيش از 28 ميليون بيمار ميگرني در امريکا وجود دارد که بيش از 10 درصد آنها به روشهاي درماني موجود واکنش نشان نمي دهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن