تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819627005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - مخالفت انگلستان با اعزام نيرو به افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جهان - مخالفت انگلستان با اعزام نيرو به افغانستان
جهان - مخالفت انگلستان با اعزام نيرو به افغانستان

گروه بين‌الملل: حامد كرزاي رئيس‌جمهور افغانستان پنج‌شنبه با گوردون براون نخست‌وزير انگليس در لندن ديدار كرد. در اين ديدار دولت انگليس هرگونه اعزام نيروي جديد به افغانستان را رد كرد. اين ديدار يك روز پس از آن صورت مي‌گيرد كه بيش از دو سرباز انگليسي در اين كشور كشته شدند. اين در حالي است كه در نظرسنجي‌هايي كه در انگليس انجام شده نشان مي‌دهد كه دو سوم (68درصد) پاسخ‌دهندگان خواهان خروج نيروها از افغانستان هستند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي براون به نقل از او حمايت بلندمدت كشورش از كابل را اعلام و تصريح كرد:« انگلستان متعهد به حفظ نيروها در افغانستان است تا زماني كه اين كشور بتواند حاكميت قانون و امنيت را در كشور خود برقرار كند». اما زماني كه از سخنگوي نخست‌وزير در مورد اعزام نيرو پرسيده شد چنين جواب داد:«ما درخواستي براي افزايش نيرو نداشتيم... و هيچ قصدي هم براي افزايش نيرو در حال حاضر نداريم». از سوي ديگر چهارشنبه نيز رنگين دادفر سپنتا وزير خارجه افغانستان با همتاي انگليسي خود ديدار كرد و آشكارا خواستار افزايش نيروهاي بين‌المللي در جنوب افغانستان شد.

در هر حال، انگلستان در حال حاضر بيش از هشت هزار نيرو در افغانستان دارد. عدم‌موافقت براون با اعزام نيروهاي جديد به افغانستان در حالي است كه بي‌بي‌سي گزارشي منتشر كرد كه بر اساس آن انگليس در سال آينده و بر اساس پيش‌بيني درخواست افزايش نيرو از سوي اوباما دو هزار نيروي ديگر اعزام خواهد كرد كه از سوي وزير دفاع انگليس تكذيب شد. ديدار براون - كرزاي در حالي بود كه در همان روز پنج‌شنبه در حمله يك خودروي بمبگذاري شده به كاروان عبوري نظاميان آمريكايي در شرق افغانستان هشت غيرنظامي و يك سرباز آمريكايي كشته و 74 نفر ديگر مجروح شدند. به گزارش آسوشيتدپرس هر چند كسي مسووليت اين حمله را به عهده نگرفته اما بر اساس روال معمول انگشت اتهام به سوي شورشيان طالبان نشانه مي‌رود. دولت افغانستان نيز اين اقدام را از سوي «دشمنان كشور» دانسته است. قاري يوسف سخنگوي طالبان نيز دست داشتن در اين حمله را رد كرده است. خشونت در افغانستان طي سال جاري به بالاترين حد خود رسيد. مقام‌هاي نظامي آمريكا مي‌گويند كه حملات شورشيان از سال 2007 تاكنون بيش از 30 درصد افزايش يافته است. مقام‌هاي آمريكايي اعلام كردند كه تا ژانويه سال آينده نيروهاي تازه نفسي به افغانستان اعزام خواهند كرد. در حال حاضر ايالات متحده به همراه سربازان ناتو، 65 هزار نيرو در اين كشور دارد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن