تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803790814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/آخرين گزارش از سفر به مازندران/‌ رييس‌جمهور در پايان سفر: اخذ تصميمات اساسي از دل مردم يك تئوري جديد در مديريت كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /آخرين گزارش از سفر به مازندران/‌ رييس‌جمهور در پايان سفر: اخذ تصميمات اساسي از دل مردم يك تئوري جديد در مديريت كشور است


خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه " علما بر حسب وظايف خود آسيب‌هاي جامعه را عنوان و براي رفع آن توصيه‌هاي لازم را مدنظر قرار مي‌دهند" گفت: نفوذ رسانه در مردم اثر گذارتر است، زيرا يك نقد عالمانه و يك گزارش زيبا فضاي يك استان را متحول مي‌كند.

اخذ تصميمات اساسي از دل مردم يك تئوري جديد در مديريت كشور است

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد پنجشنبه‌شب پس اتمام جلسه هيات دولت در دور دوم سفر استاني با بيان‌اين‌كه " مصوبات دور اول سفر مقدماتي را فراهم كرد تا حركت اوليه ساخت همه‌جانبه استان صورت بگيرد" افزود: سفر دوم تكميل كننده دور اول شد، تا تصميمات اساسي‌تر گرفته شود.

وي با اشاره به اين‌كه " جلسه هيات دولت در مازندران طي سفر دوم طولاني‌تر از ساير استا‌ ها برگزار شد" خاطرنشان كرد: طولاني شدن اين جلسه به دليل تصميمات زياد و بسيار متنوع و وجود برخي از حساسيت‌هاي خاص بود. وزرا با جديت كار را دنبال مي‌كردند تا مصوبات قوي‌تري را در بخش‌هاي مختلف استان لحاظ كنند؛200 بند مصوبه نتيجه جلسه هيات دولت در سفر دوم استاني به مازندران بوده است.

وي به 35 طرح بزرگ صنعتي در اين مصوبات اشاره كرد و گفت: اين طرح‌ها بر اساس طرح آمايش صنعت كشور انتخاب شده است و بايد با توجه به استعدادهاي استان مكان‌يابي و مقداري از آن براي غرب استان انجام شود.

رييس‌جمهور از معافيت 10 ساله مالياتي براي واحدهاي صنعتي جديد در شهرك‌هاي صنعتي خارج از 30 كيلومتري مركز استان خبر داد و افزود: مطالعه و احداث يك واحد كك‌سازي به ظرفيت 300 هزار تن در سوادكوه با رعايت استانداردهاي زيست محيطي روز از مصوبات مهم در اين جلسه بود.

وي با بيان اين‌كه " مشكل خودورسازي بابل نيز بر طرف شده است" گفت: قرار شد جاده مواصلاتي به اين كارخانه تدارك ديده شود و با در اختيار قراردادن تسهيلات بانكي به ايران خودرو اين شركت هرچه سريعتر وظايف خود را انجام دهد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با اشاره به اين‌كه " سرمايه گذار پالايشگاه در استان مشخص شده است" گفت: در اين جلسه قرار شد سازمان حفاظت از محيط زيست همكاري لازم را براي احداث پالايشگاه در مازندران با قطعي كردن مكان احداث داشته باشد.

وي همچنين به ايجاد يك شهرك صنعتي در محدوده منطقه ويژه انرژي اشاره كرد و افزود: ايجاد اين شهرك در پايين‌دست پتروشيمي، اشتغال و سود بيشتري را فراهم مي‌كند.

وي درباره طرح مسكن مهر در مازندران نيز گفت: ارزش زمين براي ساخت مسكن بسيار بالاست، ولي زمين‌هايي كه در اختيار سازمان‌ها بود شناسايي و در اختيار مسكن مهر قرار گرفت.

رييس‌جمهور از افزايش تراكم پايه مالي 180 درصدي شهرهاي استان به عنوان يكي از مصوبات سفر دوم ياد كرد و افزود: اختصاص مبلغ 30 ميليارد ريال براي كمك به بهسازي و نوسازي در بافت‌هاي فرسوده استان از ديگر مصوبات اين سفر محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به اختصاص بودجه براي خريد 100 دستگاه اتوبوس، 250 دستگاه ميني‌بوس و 250 ون براي بخش حمل و نقل شهري يادآور شد: راهسازي در مازندران هزينه‌بر است و اكثر شهرهاي استان با مشكل نبود كمربندي مواجه‌اند.

وي تكمبل راه آهن ساحلي شرق به غرب و آزاد راه ساحلي را از ديگر مصوبات عنوان كرد كه با اجراي آن بخش عمده‌اي از ترافيك استان كاهش مي‌يابد.

احمدي‌نژاد درباره آزادراه تهران ـ شمال خاطرنشان كرد: اين آزادراه در سه مرحله قرار بود انجام شود كه مرحله اول با چيني‌ها قرار داد بسته شد، ولي دربخش دوم وسوم كاري صورت نگرفت. در اين جلسه مقرر شد اين مراحل عملي شود.

وي با اشاره به بروز تصادفات و ترافيك شديد در اين استان از تصويب 40 پروژه تقاطع همسطح و غيرهمسطح در هيات دولت خبر داد.

وي با بيان اين‌كه " تقريباً همه سدهايي كه مطالعه آن به يك نقطه قابل اطمينان رسيد وارد چرخه اجرا مي‌شوند" از پيش‌بيني مبلغ 4 هزار ميليارد ريال به صورت وجوه اداره شده جهت احداث آب‌بندان‌ها، سدهاي كوچك لاستيكي و زودبازده خبر داد و گفت: طرح‌هاي آبخيزداري، ذخاير آبزيان، حمايت از پرورش خاويار، ايجاد مراكز تحقيقاتي مرتبط با شيلات و كشاورزي از مصوبات مهم اين سفر محسوب مي‌شود.

رييس‌جمهور از به تصويب رسيدن نيروگاه گازي غرب استان خبر داد و افزود: براي ضريب اطمينان بيشتر از عدم قطعي گاز در زمستان امسال قرار شد يك خط تقويتي از دامغان به نكا كشيده شود تا استان در زمستان با قطعي گاز مواجه نشود.

وي اعلام كرد: 320 ميليارد تومان براي توسعه اشتغال در بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي در نظر گرفته شده است.

وي ايجاد 100 ايستگاه ماهواره‌اي براي مناطق فاقد پوشش تصاوير تلويزيوني، تامين و مرمت مساجد و حوزه علميه، ساماندهي گلزار شهدا، كمك به محرومين، احداث دانشكده گردشگري با حمايت يكي از دانشگاه‌هاي تهران، تجهيز مراكز آموزشي و بيمارستاني، ايجاد مراكز امداد جاده‌اي با توجه به بروز تصادفات بين شهري در اين استان را از ديگر مصوبات مهم در اين سفر برشمرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه " 56 منطقه نمونه گرشگري نيز توسط دولت براي استان به تصويب رسيده است" درباره آزادسازي سواحل گفت: 60 كيلومتر آزادسازي شده در مازندران يك كار بزرگ تاريخي بود، ولي هنوز اين فضا براي استفاده مردم مهيا نيست.

وي ادامه داد: قرار شد يك طرح مستقل براي ساماندهي سواحل دريا كه هم از نظر ايمني و هم اخلاقي مناسب باشد، از سال آينده بر روي آن كار شود.

وي از ايجاد بازارچه صنايع دستي، ايجاد دو موزه در غرب استان و ايجاد 52 پروژه ورزشي به عنوان ديگر مصوبات سفر دوم نام برد.

رييس‌جمهور پس از بيان مهمترين مصوبات سفردوم به استقبال مردم مازندران از هيات دولت اشاره كرد و گفت: مردم مازندران در طول تاريخ پرچمدار عزت و ايمان ملت ايران بودند و در دامان خود علما، ادبا، بزرگان وشخصيت‌هاي بزرگي را تربيت كرده‌اند كه امروز نيز از وجود آن‌ها بهره مي‌بريم.

وي با اشاره به فداكاري‌هاي مردم مازندران در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، استقبال مردم استان را حضوري هوشمندانه خواند و گفت: روساي جمهور بسياري از كشورها براي سفر يه ايالات و استان‌هاي محدوده خود از سفرهاي استاني دولت جمهوري اسلامي ايران الگو مي‌گيرند. البته برخي از كشورهاي غربي با اقتباس از ايران به اين سفرها رو آوردند، اما چون فاصله دل‌هاي مردم با مسوولان بسيار زياد است، اين سفرها براي آنان نتيجه بخش نبود و با استقبال مواجه نشدند.

وي تصريح كرد: اين‌كه از دل مردم تصميمات اساسي به وجود بيايد، يك تئوري جديد در مديريت كشور است.

احمدي‌نژاد با تشكر از علما، دانشگاهيان، كارگران، كشاورزان، مديران و كارمندان استاني، نيروهاي نظامي و انتظامي و دستگاه‌هاي دولتي، نمايندگان مجلس خبرگان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم مازندران در اين دو روز به ملت ايران عزت دادند و يكبار ديگر روحيه استكبار جهاني را شكستند.

وي در ادامه نشست خود از همكاري صميمانه اصحاب رسانه تشكر كرد و افزود: اگر استاني بخواهد پيشرفت كند بايد تصويري را كه به بيرون از استان انتقال مي‌دهد بسيار زيبا باشد و در داخل استان نيز تصويري نشاط آفرين، وحدت‌بخش، واميدآفرين ارائه دهد.

وي با بيان اين‌كه " ارائه تصوير زيبا از استان بدان معني نيست كه از مديران استاني انتقادي نشود" خاطرنشان كرد: منظورمن عدم ايجاد تفرقه در استان است.

رييس‌جمهور ادامه داد: رسانه‌ها بايد مصوبات سفر را پيگيري كنند تا پروژه‌ها به يك نتيجه مطلوب برسد.

وي با تاييد اين مطلب كه " بايد ضعف‌ها را به مديران گوشزد كرد" افزود: رسانه‌ها بايد طوري عمل كنند تا همه توان استان در يك جهت قرار بگيرد.

وي با اشاره به اين‌كه " علما بر حسب وظايف خود آسيب‌هاي جامعه را عنوان و براي رفع آن توصيه‌هاي لازم را مدنظر قرار مي‌دهند" گفت: نفوذ رسانه در مردم اثر گذارتر است، زيرا يك نقد عالمانه و يك گزارش زيبا فضاي استان را متحول مي‌كند.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: برخي به هر عنواني چهره استان را مخدوش مي‌كنند و نمي‌گذارند نظر كارشناس بر پروژه‌ها اعمال شود كه نتيجه آن اين است كه يك پروژه 20 سال طول مي‌كشد تا به اتمام برسد.

وي تاكيد كرد: موقعي كه در كل ايران پراكندگي وجود داشت، در مازندران انسجام ريشه‌دار وعميق بود كه امروز هم اين انسجام زبانزد همه است، ولي بايد اين استان را به نقطه‌اي برسانيد تا تمام توان‌ها در يك جهت باشد.

ديدار با علما و طلاب

رييس‌جمهورصبح روز پنج‌شنبه در ديدار علما، طلاب و روحانيون استان مازندران دعوت به امام معصوم و جامعه معنوي را بالاترين كار فرهنگي دانست و گفت: بايد فضاي كشور علوي و مهدوي باشد؛ چراكه محال است بدون عشق به امام معصوم اصلاح واقعي در جامعه صورت گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " كمك به انسان‌ها و جامعه براي حركت به سمت كمال و تعالي اقدامي فرهنگي است" اظهار كرد: انسان محور آفرينش است و خداي متعال همه سنت‌ها و قوانين را قرار داده تا انسان خود را از خاك تا اوج افلاك بالا بكشد؛ بنابراين همه تلاش‌ها در اين‌باره از جمله اصلاح امور اقتصادي، مقدمه كمال و تعالي و اساساً فعاليتي فرهنگي محسوب مي‌شوند.

وي با اشاره به اين‌كه " كمال فردي و اجتماعي لازم و ملزوم يكديگرند" خاطرنشان كرد: تجلي ارزش‌هاي انساني و اسماء الهي در زندگي و ارتباطات اجتماعي انسان‌ها ديده مي‌شود و اگر غير از اين باشد معنا و مفهوم خود را از دست مي‌دهند.

وي در ادامه نقش روحانيت را در انديشه اسلام ناب محمدي(ص) بي‌بديل دانست و گفت: روحانيت در طول تاريخ به خصوص ـ 300 تا 400 سال اخير ـ در ايران پيشتاز همه حركت‌هاي انسان‌ساز و آرماني بوده و پس از اين نيز خواهد بود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " مسجد صرفاً محلي براي اقامه نماز نيست" تاكيد كرد: مسجد پايگاه و شبكه سازماندهي اجتماعي است. مسجد و نماز جز اركان و ستون‌هاي حاكميت اسلامي به شمار مي‌روند و از اين رو دولت از لحاظ ديني و آرماني تكليف خود مي‌داند كه در مسير خدمت به مسجد و علماي اسلام حركت كند.

وي توجه نكردن به هدف عالي آفرينش در جامعه بشري را از مشكلات اساسي فعاليت‌هاي فرهنگي دانست و خاطرنشان كرد: نقطه كمال براي پيروان اهل بيت(ع) روشن است و اعتقادمان اين است كه وجود انسان كامل و معصوم(ع) اوج كمال انساني است و كمال بخشي و باز كردن مسير هدايت، دعوت بشريت به امام است.

وي تاكيد كرد: در مسير تكامل معيار و الگويي جز امام معصوم و جامعه مهدوي وجود ندارد و اگر الگوهاي ديگري مطرح مي‌شود فقط به خاطر اين است كه آن‌ها را مرتبط در مسير امام معصوم مي‌دانيم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: مشكل امروز برخي جوامع بشري اين است كه در كمال فردي و اجتماعي از معيارها و الگوهاي واقعي غفلت شده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه " همه مكاتبي كه در اداره جامعه ارتباط با خدا را نفي كرده‌اند از جمله سوسياليسم و ليبراليسم در بن بست كامل قرار دارند" گفت: به فضل الهي امروز آمريكا هم كه سردمدار ليبرال دموكراسي اصل حاكم است به بن بست رسيده و حتي از رفع مشكلات داخلي مردم كشور خود نيز عاجز مانده است.

وي افزود: قدرت‌هاي زورگو مانند تكه برفي در حال ذوب شدن هستند اما در مقابل نام ايران اسلامي در دنيا طنين‌انداز شده و اميد و نگاه ملت‌هاي جهان به ايران است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: با توجه به چنين نگاهي ماموريت داريم كشورمان را با تلاش همه جانبه بسازيم و با رفع برخي مشكلات اقتصادي، الگوي اقتصاد اسلامي و كمال‌آفرين را به جامعه عرضه كنيم.

وي بر ضرورت اصلاح روابط ناسالم اقتصادي در جامعه تاكيد كرد و گفت: با هماهنگي با مجلس شوراي اسلامي صورت گرفته، دولت براي اين منظور طرح بزرگ تحول اقتصادي را به منظور اصلاح برخي سازوكارهاي ناسالم در بخش اقتصاد تدوين كرده است و به فضل الهي در مقابل فشارها ايستادگي خواهيم كرد تا امور كشور اصلاح شود.

وي وجود اقتصاد ربوي را از جمله دلايل سقوط اقتصاد غرب برشمرد و اظهار كرد: به يك معني اقتصاد ربوي رشد كاذب قيمت‌ها در اقتصاد است؛ يعني بدون توجه به ارزش واقعي كالا در فضايي ساختگي قيمت آن را افزايش مي‌دهند و متاسفانه عده‌اي در داخل اصرار دارند چنين فرمول‌هاي به اصطلاح علمي، اجرا شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه " دو گروه در مقابل اقدامات دولت در عرصه اقتصادي قرار دارند" گفت: يك عده كساني هستند كه قصد و نيتي ندارند و صرفاً فكر مي‌كنند علومي كه تحصيل كرده‌اند غيرقابل ترديد است در حالي كه در جامعه اسلامي بايد احكام و عقود اسلامي به اجرا درآيد. گروه دوم نيز افرادي هستند كه انگيزه‌هاي سياسي و مادي دارند اين عده همواره با همه اقدامات دولت مخالفت مي‌كنند و براي مخالفت‌هاي خود شبكه بسيار قوي و پيچيده‌اي در اختيار دارند؛ اما به فضل الهي خشم و فرياد همه اين‌ها را با لبخند مردم شريف، مومن و فقير عوض نمي‌كنيم و در حد توان براي اصلاح امور در مقابل فشارها ايستادگي خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه " دولت نهم به چشم‌انداز 20 ساله به عنوان چراغ راهنما توجه جدي دارد" گفت: هيچ فعاليتي خارج از اهداف چشم‌انداز در دولت وجود ندارد و تكليفي جز حركت در راستاي آن را براي خود نمي‌دانيم.

وي تصريح كرد: با وجود تحريم‌هاي سنگين تهديدات نظامي و فشارها و مانع تراشي‌هاي بسيار گسترده كه حتي رهبري عزيز از آن به عنوان جنگ احزاب ياد كردند در هر بخشي كه اقدامات و فعاليت‌هاي اين دوره را با گذشته مقايسه مي‌كنيم فعاليت‌هاي اين دولت از شتاب و گستردگي بيش‌تري برخوردار است.

در ديدار خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران

دكتر محمود احمدي‌نژاد در دومين دور از سفر استاني خود به استان مازندران صبح پنج‌شنبه پس از ديدار با طلاب و علماي اين استان در جمع خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران حضور يافت.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " شما خودتان نماد ايثار هستيد" گفت: همه مي‌دانند ايثارگري ارزش‌هاي متعالي الهي و انساني است و در نزد همه اقوام بشر و همه ملت‌ها ايثارگري يك ارزش و كار مقدس است.

وي ادامه داد: ايثار يعني تسليم ديگران بر خود. صرف مال، وقت و جان و آبرو براي منافع و ارزش‌هاي حاكم بر جامعه.

وي افزود: كسي كه از خون خود به نفع جامعه و ديگران گذر كند ايثار كرده است. اگر كسي در راه وطنش فداكاري كند و از وقت و جان و مالش بگذرد ايثار كرده است و بالاترين ايثار آن است كه انسان همه داشته‌هاي خود را، موجودي خود را در راه ارزش‌هاي الهي تقديم كند. به فضل الهي امروز در ايران عزيز صدها هزار انسان شايسته هستند كه موجودي خود را تقديم ارزش‌هاي الهي براي خدا كرده‌اند و اين بالاترين ايثار است. بالاترين ايثار چه كسي است؟ كسي هست كه همه آن چه خدا به او عطا كرده است همه را به خدا برگرداند و در راه تحقق ارزش‌هاي الهي و خدا فدا كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: جامعه ايثارگر ما در دنياي امروز بالاترين ايثارگران هستند و خدا را سپاسگزارم كه در خدمت كساني هستم كه همه چيز خود را در راه خدا فدا كرده‌اند.

وي بالاترين ايثارگر تاريخ را پيامبر اكرم(ص) و اميرالمومنين(ع) خواند و ادامه داد: پيامبر عزيز ما تمام عمر خود را براي خدا و در راه خدا گام برداشت و او و حضرت علي(ع) حتي يك ثانيه براي خود گام برنداشتند و جلوه تمام و كامل ايثارگري اهل بيت(ع) ما كربلاست.

وي ابراز كرد: خداي تعالي همه خوبي‌ها را به واسطه وجود اهل بيت(ع) به بشريت هديه كرد و اگر مي‌بينيد راه و رسم ايثارگري زنده است و در ايران عزيز خانواده ايثارگران در خط مقدم ايثار هستند، ارثيه انبياء و اولياء اهل بيت است. امروز روحيه ايثارگري در ايران بالاتر از همه جهان است و ايثارگري راه و رسم اولياء خداست. امروز پرچم ايثارگري در دست كسي است كه رهبري جلوه اتصال به اوست. در دست حضرت حجه‌ابن الحسن(عج) است. او سال‌ها‌ي متمادي است در حال ايثارگري صبر و خون دل خوردن است. مي‌بيند و مي‌شنود. ظلم‌ها، غرورها‌، خودخواهي‌ها و اوضاع بشر را مي‌بيند. بالاترين ايثارگر عالم مولاي ما حضرت ولي عصر(عج) است و ماموريت او سنگين‌ترين ماموريت تاريخ است. افتخار ايثارگران اين است كه پشت پرچم ايشان حركت كنند و هيچ ايثارگري اين افتخار را با هر منفعت و افتخار ديگري معاوضه نمي‌كند.

احمدي‌نژاد افزود: از روزي كه تصميم گرفتيم از خود بگذريد در صف ياران و موحدان درآمديد و اگر پس از سال‌ها دلهاي‌تان مالامال ارزش‌هاي الهي است به خاطر عنايت و نظر مولاست.

وي خانواده‌ شهدا و ايثارگران را چشم و چراغ ملت ايران خواند و ادامه داد: تك تك شما مدال افتخار ملت ايران هستيد شماها مدال سينه ملت ايران هستيد. ملت ايران به شما و خانواده‌ي شهدا و ايثارگران عرض ارادت مي‌كند. اين نماد ارادت ملت ايران است.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: به فضل الهي مجاهدت‌ها و ايثارگري‌هاي شما امروز در جهان در حال ثمردادن است و كسي فكر نكند كه شوروي همين گونه فرو پاشيد. خداوند كارها را از مسير اسبابش مهيا مي‌كند. مجاهدت‌هاي ملت ايران سبب فروپاشي شوروي بود. امام(ره) عزيز وعده دادند اين خواهد رفت. آن يكي هم خواهد رفت. من به شما بشارت مي‌دهم كه قطب دوم استكبار جهاني هم در حال فروريزي است. كار اين‌ها تمام است. ظاهر خودشان را مي‌خواهند حفظ كنند اما ظاهرشان را هم نمي‌توانند حفظ كنند و خودشان مي‌گويند ما در سراشيبي اضمهلال هستيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: برخي عزا گرفتند كه چرا مستكبران فرو مي‌ريزند. همه دنيا سبب فروريزي استكبار را مقاومت ملت ايران كه پرچم‌دار آن ايثارگران هستند و رهبر ما كه پرچمدار ملت است مي‌دانند. خداوند وعده داده كه اگر بايستيد پيروزيد و شما را خوشحال مي‌كنيم كه كار مستكبران به فضل الهي تمام است و اين سر و صداها و اين كه اين برود و آن بيايد اين‌ها تمام شده است و چه بخواهند و چه نخواهند به لطف خدا متلاشي خواهند شد. آنان عربده مي‌كشيدند كه صداي ملت ايران به گوش كسي نرسد ولي شهيدان شما و ايثارگري‌هاي شما پيام ملت ايران را به گوش و جان همه انسان‌ها رسانده است.

وي افزود: ملت ايران قدر ايثارگري‌ها را مي‌شناسد. مجاهدت‌ها و رشادت‌هاي ايثارگران و شهيدان اين ملت بنيان‌هاي كاخ سفيد را ويران كرده است و دشمن بداند و همه عالم بدانند اين پرچم ايثارگري در ايران برافراشته است و به فضل الهي تا آخر برافراشته خواهد ماند. گذشت آن زماني كه آن‌ها در ذهن‌شان بيايند بگويند ايران را مي‌خواهيم بگيريم و حكومتش را براندازيم. ملت ايران آن‌چنان تودهني به شما خواهد زد كه راه خانه خود را گم كنيد. البته ملت ايران دنبال جنگ نبوده و نيست و منطقي را به جهان نشان داده كه هركس در هر نقطه‌اي باشد آن را مي‌بيند.

وي تصريح كرد: بدبخت‌تر، بي‌آبروتر و جنايتكارتر از صهيونيست‌ها در تاريخ پيدا نمي‌شود. تازگي عقب‌نشيني كرده‌اند. ته دل خودشان هم نمي‌گذارد يك قدم به سمت ملت ايران بردارند. سيلي‌اي خواهند خورد كه در تاريخ به ثبت خواهد رسيد.

پيش از سخنان رييس جمهور، دهقان معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران به ايراد سخنراني پرداخت و در پاسخ به حجت‌الاسلام و المسلمين معلمي ـ پدر دو شهيد ـ كه به اقامه نشدن نماز جماعت در روز گذشته و در ورزشگاه اشاره كرد، گفت: دولت بدون استثنا در برنامه‌هاي خودش به مجرد اين‌كه بانگ اذان بر مي‌خيزد به نماز و نماز جماعت مي‌ايستد ولي وقتي جمعيت زيادي منتظر رييس‌جمهور مانده‌اند خدا هم اين را مي‌پذيرد كه نماز با تاخير برگزار شود.

وي هم‌چنين در سخنانش به برنامه دولت در تجليل از شهدا و ايثارگران اشاره كرد و گفت: دولت توجه و عنايت ويژه‌اي به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران دارد.

در اين مراسم از 15 نفر از پدران و مادران شهيدان تجليل به عمل آمد و توسط رييس‌جمهور به آن‌ها نشان لياقت و ايثار اهدا شد.

جلسه استاني هيات دولت

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " حضور مردم در صحنه، مسووليت دولت نهم را سنگين‌تر مي‌كند، با قدرداني از استقبال پر شور و حماسي مردم استان مازندران از اعضاي هيات دولت، اظهار اميدواري كرد: خداوند توفيق قدرشناسي از مردم و پاسخگوي مناسب به اين بزرگواري‌ها را به دولت عنايت كند.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد عصر روز پنجشنبه در آغاز جلسه استاني هيات دولت، استان مازندران را هديه الهي و رحمت خدا براي ملت ايران توصيف كرد و اظهار كرد: استان مازندران در طول 1100 سال كانون پويا و زنده و سنگر مستحكم صيانت و نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) بوده است و از ابتدا ،اسلام را از سرچشمه حقيقي داوطلبانه و با عشق پذيرفت و تا امروز پاي آن ايستاده است.

وي مازندران را از لحاظ منابع طبيعي و استعدادهاي انساني بي‌نظير دانست و گفت: اين استان خاستگاه علما، مجاهدين و بزرگان است و بخصوص در دوران انقلاب و دفاع مقدس در پيكار با دشمن متجاوز در خط مقدم درخشيدند و نثار بيش از ده هزار شهيد و وجود هزاران جانباز و آزاده، نشان دهنده عمق وجدان و حقيقت پويي مردم اين ديار در طول تاريخ است.

وي با تاكيد بر اين‌كه " مردم استان مازندران در همه صحنه‌ها در خط مقدم حضور دارند" به استقبال مردم استان از اعضاي هيات دولت اشاره كرد و گفت: مردم مازندران به بهانه استقبال از خادمان خود در دولت به ميدان آمدند و حماسه‌هاي كم نظيري را خلق كردند.

وي اضافه كرد: در ساري شور و نشاط و حماسه برپا بود و مردم مومن، آرماني و انقلابي اين ديار به صحنه آمدند تا با نشان دادن چهره‌هاي مصمم و عزم راسخ يكبار ديگر بر پايداري و اتصال ناگسستني خود بر خط امامت و ولايت تاكيد كنند.

رييس‌جمهور با قدرداني از استقبال گرم اقشار مختلف مردم مازندران اظهار كرد: معتقدم وقتي خداوند چنين شور و شوق و مردانگي را مشاهده مي‌كند رحمت و بركت خود را بيش از پيش به سوي ملت ايران و مردم استان سرازير مي كند كه در راس اين رحمت‌ها، زيستن و زندگي با عزت است.

وي در پايان با بيان اين‌كه " حضور مردم در صحنه مسووليت دولت‌مردان را سنگين‌تر مي‌كند، تصريح كرد: وقتي مردم در صحنه‌ها حضور پيدا مي‌كنند مسووليت‌ها مضاعف مي‌شود و بر عزم‌ها، توان‌ها و استعدادها نيز افزوده شده و تدبيرها نافذ مي‌شود.

200 مصوبه براي توسعه و آباداني بيشتر استان مازندران

دومين جلسه استاني هيات دولت به استان سرسبز مازندران براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيش از پيش اين استان با 200 مصوبه همراه شد.

به گزارش ايسنا در اين جلسه كه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد و با حضور اعضاء هيات وزيران در محل استانداري شهر ساري به مدت بيش از 4 ساعت برگزار شد، طرح‌ها و پروژه‌هاي مهمي براي افزايش سطح رفاه، توسعه، امنيت و آباداني استان مازندران به تصويب رسيد

ديدار چهره به چهره رييس‌جمهور با مردم

رييس جمهور در ديدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم استان مازندران به مشكلات و مسايل آنان بصورت حضوري رسيدگي كرد.

به گزارش ايسنا احمدي نژاد روز پنجشنبه در دومين روز سفر به استان مازندران، ميزبان شماري از قشرهاي مختلف مردم استان بود و پس از شنيدن مشكلات و انتظارات مراجعه كنندگان، دستورات لازم را براي رفع مشكلات آنان صادر كرد.

در اين ديدار كشاورزان، باغداران، دانشجويان، ايثارگران، صنعتگران و جوانان به صورت جداگانه با رييس جمهور ديدار و مسائل خود را مطرح كردند.

اعطاي تسهيلات براي توسعه صنايع، حمايت از طرح هاي كشاورزي و دامداري، رفع مشكلات دانشجويي، تأمين هزينه درمان و رسيدگي به خسارات كشاورزي از جمله مواردي بود كه در اين نشست صميمي مطرح شد.

همزمان با اين ملاقات رو در رو شماري از معاونان و مشاوران رئيس جمهور نيز در ديدارهاي جداگانه مسائل و مشكلات برخي از مردم استان مازندران را مورد رسيدگي قرار دادند.

كارگروه‌هاي تخصصي مسكن،آب، كشاورزي و گردشگري

نشست مشترك كارگروه‌هاي تخصصي مسكن، آب، كشاورزي و گردشگري استان مازندران به منظور رسيدگي و بررسي مشكلات و شتاب بخشيدن به پيشرفت اين استان برگزار شد.

به گزارش ايسنا در اين نشست كه شامگاه چهارشنبه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد برگزار شد، شماري از وزيران، معاونان رييس جمهور، نمايندگان استان در مجلس، مديران و نمايندگان اصناف استان حضور داشتند، روند مصوبات دور اول سفر استاني مورد بررسي قرار گرفت و در ادامه براي رفع موانع اجرايي شدن برخي مصوبات، تصميم‌هاي لازم اتخاذ شد.

در اين نشست هم‌چنين پيشنهادهاي اعضاي كارگروه‌ها براي شتاب بخشيدن به رشد استان مازندران در بخش‌هاي مسكن، آب، كشاورزي و گردشگري مورد تبادل نظر قرار گرفت و تعدادي از اين پيشنهادها براي تصميم‌گيري نهايي به جلسه استاني هيات دولت ارايه شد.

رييس جمهور در اين نشست ابتكار عمل مديران و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي برخي پروژه‌ها و طرح‌ها را خواستار شد و گفت: بعضا مي‌توان با روش‌هاي ساده پروژه‌هايي را با هزينه كم‌تر، بازدهي بيش‌تر و سرعت بالاتر به انجام رساند و چه بسا برخي پروژه‌هاي ساده يا طرح‌هاي پيچيده و زمان‌بر تا ده‌ها سال نيز به نتيجه نرسد.

احمدي‌نژاد در جريان كارگروه كشاورزي نيز از كشاورزان مازندران و مسوولان اين حوزه به خاطر همت مضاعف در جبران خسارات ناشي از سرمازدگي و خشكسالي سال گذشته قدرداني كرد.

برگزاري نشست كارگروه تخصصي اشتغال و صنعت و معدن

نشست كارگروه تخصصي اشتغال و صنعت و معدن استان مازندران به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در اين نشست كه چهارشنبه شب تا ساعت 24 به طول انجاميد و در آن وزيران كار و امور اجتماعي و صنايع و معادن، مديران صنايع استان، نمايندگان استان در مجلس و مديران بانك‌ها حضور داشتند، ضمن بررسي مصوبات دور اول سفرهاي استاني پيشنهاداتي براي شتاب دادن به توسعه هر چه بيش‌تر مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتداي اين جلسه، روند اجراي مصوبات قبلي هيات دولت مورد ارزيابي قرار گرفت و دلايل اجرا نشدن تعدادي از پروژه‌ها مطرح شد و در نهايت براي رفع موانع موجود در اين راه تصميم‌هاي لازم گرفته شد.

رييس جمهور در اين نشست بر توزيع مناسب و عادلانه 35 طرح صنعتي در سطح شهرستان‌هاي استان مازندران تاكيد كرد.

اعطاي تسهيلات براي بنگاه‌هاي زودبازده و طرح‌هاي خود اشتغالي، حمايت از طرح پرورش ماهيان خاوياري، ايجاد بازارچه‌هاي مرزي، پيگيري ساخت كارخانه خودروسازي استان و ايجاد شهرك‌هاي صنعتي از جمله پيشنهادها و مواردي بود كه براي افزايش ميزان اشتغال و شتاب دادن به توسعه صنعتي استان مازنداران در كارگروه‌هاي تخصصي اشتغال و صنعت و معدن مورد بررسي قرار گرفت.

انتهاي پيام
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن