تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819816077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخبركميسيون اقتصادي مجلس:پيشنهاد قانونمند شدن زكات داده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مخبركميسيون اقتصادي مجلس:پيشنهاد قانونمند شدن زكات داده شد
مشهد - مخبر كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت:‌پيشنهاد طرح تشكيل ستاد جمع آوري زكات متشكل از وزراو مسئولان كشوري براي قانونمند كردن مصارف زكات براساس دستور قرآن كريم داده شده است.


محمدرضا خباز گفت: دراين طرح كه مفاد آن در كميسيون اقتصادي به تازگي تصويب شده ، برخي از وزرا و مسوولان كشوري و رييس كميته امداد امام خميني (ره) عضويت دارند و استانداران، فرمانداران به همراه ائمه جمعه و نمايندگان نهادها نيز عضو ستادهاي استاني و شهرستاني خواهند بود.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي ، وي با اشاره به اينكه ستاد اخذ زكات پيش از اين نيز در كشور فعال بود، افزود: هدف از تشكيل ستاد جديد، هماهنگي بيشتر براي جمع آوري زكات و نيز قانونمند كردن مصارف زكات براساس دستور قرآن كريم است.
نماينده كاشمر در مجلس شوراي اسلامي گفت: مصارف زكات و صدقه براساس آيات قرآن كريم هشت مورد است كه فقرا و مساكين در اولويت قرار دارند و مصارف عمران و آباداني در مرحله هشتم آن قرار مي گيرد.
وي افزود:براساس طرح گذشته، به ميزان تحويل زكات توسط ائمه جمعه شهرها، دولت نيز به همان مقدار به اين مبلغ اضافه و جمع اين مبلغ براي آباداني و طرحهاي عمراني منطقه يا بند هشتم از موارد استفاده از زكات هزينه مي شد.
خباز گفت: تمام اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از تشكيل ستاد جديد اخذ زكات و عملياتي كردن آن استقبال كردند و بر اين اساس مقرر شد طرح براي تصويب نهايي در صحن علني مجلس مطرح شود.ك/1
7496/1654/589 / 675
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن