تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820549248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نجات دو توله خرس در تالش


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مدير روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان از نجات دو قلاده توله خرس كه قرار بود وعده غذايي سگهاي گله شوند، خبرداد.
مهندس حسين ديده.بان در گفت و گو با خبرنگار«محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره گفت: شامگاه 11 فروردين يكي از دوستداران محيط زيست و حيات وحش دو قلاده توله خرس را كه از دست بوميان محلي و چوپانان منطقه تالش خريداري كرده بود براي تيمار و نگهداري به اداره كل محيط زيست گيلان تحويل داد.
ديده.بان گفت: اين فرد در ازاي پرداخت مبلغ 150 هزار تومان اين توله خرسهاي قهوه.اي را كه كمتر از يك ماه سن داشتند و قرار بود وعده غذايي سگ.هاي گله باشند از بوميان خريداري كرده است.
وي افزود: ظاهرا اين توله خرسها توسط سگهاي نگهبان گله پيدا شده كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد. در حال حاضر اين توله خرسها در اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان نگهداري مي.شوند و مقرر است كه در يك برنامه زمانبندي و با رعايت تغذيه و حفظ شرايط وحش به زيستگاه اصلي بازگردانده شوند.
ديده.بان تصريح كرد: خرس قهوه.اي ايران با نام علمي Ursus arctos خواب زمستاني دارد و در دوره خواب زمستاني است که ماده آن 4-2 و غالباً 2 بچه به دنيا مي.آورد. خرس.هاي جوان هنگام تولد در حدود 50 کيلوگرم وزن دارند و رنگ آنها از رنگ پدر و مادر خود تيره.تر و به رنگ قهوه.اي تيره است.
به گزارش ايسنا، خرس جانوري همه چيز خوار است و از مواد گياهي و جانوري و از عسل تغذيه مي.کند و آن را بسيار دوست دارد و گاهي به لانه زنبور عسل وحشي که در داخل تنه درختان لانه مي.سازند، حمله مي.کند . خرس.ها مانند بقيه حيوانات، براي طبيعت بسيار مفيدند. آنها با خوردن ميوه.هاي جنگلي و دفع و پخش هسته.هاي آنها در سطح جنگل، به تجديد حيات درختان جنگلي کمک مي.کنند.خرس قهوه.اي در مناطق جنگلي خزر، ارسباران و زاگرس، علف زارهاي مرتفع کوهستاني و دره.هاي پايين دست جنگل زندگي مي.کند. طول بدن اين پستاندار 180 تا 250 سانتي متر، طول دمش 6 تا 14 سانتي متر، ارتفاع بدنش 90 تا 120 سانتي متر و وزنش 100 تا 385 کيلوگرم است و بزرگترين گوشت خوار ايران به شمار مي رود.خرس قهوه.اي جثه.اي بزرگ، گوش.هايي کوچک و گرد، دمي بسيار کوچک و نامشخص، سري پهن، پوزه.اي کشيده و چشم.هايي ريز و نزديک به هم دارد.گردنش کوتاه و کلفت، دست و پايش بلند و کلفت داراي 5 ناخن بلند، بدنش پوشيده از موهاي انبوه، زبر و بلند و رنگ موهاي بدنش بسيار متغير و از زرد روشن تا قهوه.اي تيره است. جفت.گيري خرس.هاي قهوه.اي در اواسط تابستان صورت مي.گيرد و نوزادان در زمستان به دنيا مي آيند.اين گونه در ايران جمعيت به نسبت مناسبي دارد؛ اما در برخي نواحي جمعيت آن رو به کاهش است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن