تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820523348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن آرمين: انتظار تغيير در سطح منافع راهبردي آمريكا غيرواقع بينانه است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: محسن آرمين: انتظار تغيير در سطح منافع راهبردي آمريكا غيرواقع بينانه است
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب همچنين در خصوص انتخابات آمريكا نيز گفت: آنچه در جريان انتخابات اخير رياست جمهوري آمريكا اتفاق افتاد كاملا متفاوت با استانداردهاي متعارف در انتخابات دوره هاي گذشته اين كشور است.
وي افزود: اينكه يكي از احزاب قدرتمند آمريكا با معرفي يك نامزد سياه پوست ضرورت يك تحول را در آمريكا پذيرفته است بيانگر وجود مشكل براي آمريكا و تدبير عاقلانه براي حل اين مشكل است. آمريكا با برگزاري اين انتخابات و انتخاب اوباما به عنوان رئيس جمهور اين كشور كوشيده است بدنامي خود را در سطح بين المللي كاهش دهد و مشكل خود را در سطح افكار عمومي جهاني كم كند و در اين هدف موفق عمل كرده است.
آرمين با بيان اينكه اوباما برخلاف بوش علاوه بر پشتوانه افكار عمومي داخلي آمريكا از محبوبيت در افكار عمومي اروپا براي پيگيري سياست ها و منافع ثابت آمريكا نيز برخوردار است،گفت: در اين ميان آنچه براي جمهوري اسلامي ايران اهميت دارد سياست آينده آمريكا در قبال ايران است. بديهي است با توجه به اين كه تفاوت جمهوري خواهان و دموكراتهاي آمريكايي تنها تفاوت در روش پيگيري منافع و مصالح ثابت آمريكا در سطح جهان است، انتظار تغيير اساسي و تحول بنيادين در سطح منافع راهبردي آمريكا در دوره رياست جمهوري اوباما انتظاري غير واقع بينانه خواهد بود.
وي در ادامه تصريح كرد: در مورد ايران بايد به اين نكته توجه داشت كه به طور كلي دوحزب جمهوريخواه و دموكرات در قبال مهمترين مسائل في مابين ايران و آمريكا به ويژه پرونده هسته اي موضعي يكسان دارند و مواضع دموكرات ها در برابر ايران و مسائل في مابين دو كشور منعطف تر از جمهوري خواهان نيست.
اين فعال سياسي با اشاره به دوره اول رياست جمهوري كلينتون، گفت: در اين دوره شاهد يكي از بدترين دوران هاي روابط ميان ايران و آمريكا بوديم.
تحريم هاي امروز آمريكا عليه ايران ريشه درآن دوره دارد و اين تنها انتخاب آقاي خاتمي در دوره دوم رياست جمهوري كلينتون بود كه اين دوره را به يكي از كم مشكل ترين دوره ها در روابط فيمابين تبديل كرد.
آرمين تاكيد كرد:آمريكا با انتخاب آقاي اوباما در شرايط آينده با پشتوانه مشروعيت بيشتر بين المللي نسبت به دوره جمهوري خواهان اهداف و منافع خود را در برابر ايران پي خواهد گرفت و موضوعاتي مانند حقوق بشر با تاكيد بيشتري بر فهرست موضوعات في مابين ايران و آمريكا افزوده خواهد شد.
وي با بيان اينكه تا پيش از اين تغيير روشها و راهبردهاي كنوني ايران در صحنه بين المللي به منظور مديريت بحران و حفظ منافع و مصالح ملي ضروري مي نمود،اظهار داشت: در آينده اين تغيير و اتخاذ روشهاي جديد ضرورتي دوچندان خواهد يافت. در شرايط تحول يافته كنوني تنها ارائه تصويري مثبت و قابل احترام از ايران در صحنه بين المللي و افكار جهاني مي تواند متضمن منافع ملي ايران باشد.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن