تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820577085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير اداره نغمات راديو:كار در حوزه‌ دين نياز‌مند معرفت و شناخت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مدير اداره نغمات راديو:كار در حوزه‌ دين نياز‌مند معرفت و شناخت است
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: مدير اداره نغمات راديو از ارسال چند لوح فشرده حاوي ادعيه، زيارات و گزارش‌هايي حاوي فضاي حسي و عاطفي اين مراسم تا پيش از ماه ذي‌الحجه به شبكه‌هاي رسانه‌ ملي خبر داد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، «مجيد حسيني» از حج به‌عنواني يكي از مناسك مذهبي كه محتوا و شكل آن را خود شرع تعيين مي‌كند ياد كرد و افزود: كار در حوزه‌ي مناسك مذهبي ويژگي خاص خود را دارد. بعضي از جنبه‌هاي دين محتوا را تعيين مي‌كند و مي‌توان شكل را به تناسب تغيير داد، اما براي بعضي از جنبه‌هاي دين علاوه بر محتوا، شكل هم مشخص شده است كه از آن جمله‌ مي‌توان به مناسك حج اشاره كرد.

مديراداره‌ نغمات راديو در پاسخ به پرسشي درباره‌ي لزوم شناخت نغمات فاخر با موضوع حج دراين ايام خاطرنشان كرد: كار در حوزه‌ دين نياز‌مند معرفت و شناخت است؛ در حال حاضر درباره‌ي وجوه دين حرف نويي گفته نمي‌شود و لذا شاهد توليد كارهايي كه داراي محتواي بسيار غني در اين زمينه باشند، نيستيم؟

مجيدي حسيني با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص اهميت حج، موضوعي مانند حج را نيازمند تبيين و توليد معرفت نو دانست و افزود: درحال حاضر براي ساخت‌ برنامه‌هاي نو و فاخر نيازمند آن هستيم كه اساتيد حوزه و دانشگاه درباره‌ي موضوعات مختلف معرفت جديدي تعريف كنند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا سازمان صدا‌وسيما نمي‌تواند از اساتيد حوزه و دانشگاه براي ورود به ورطه‌هاي جديد، دعوت به همكاري كند؟ گفت: سازمان صدا‌وسيما منتشر‌كننده معرفت است، البته اين سازمان مي‌تواند سفارش‌دهنده معرفت هم باشد. اما معرفتي كه سفارشي است، مشخص است چگونه از آب در مي‌آيد.

حسيني به اين پرسش كه آيا نداشتن تصوير در راديو توصيف حال‌وهواي مناسك حج را دشوار‌ نمي‌كند؟ پاسخ منفي داد و گفت: اين كه در راديو تصوير نداريم. پيش از آن كه تهديد باشد، فرصت است؛ چرا كه به تعداد آدم‌هايي كه شنونده برنامه‌هاي راديو هستند مي‌توان تصوير ساخت. ضمن اين‌كه در بسياري از جنبه‌هاي معرفت ديني تصوير‌كردن باعث گرفتن محتوا مي‌شود.

مدير اداره نغمات راديو در پاسخ به پرسشي درباره‌ لزوم ارائه تصويري درست توسط گزارشگران راديو از مكان، آدم‌ها و حال‌وهواي مناسك حج، اظهار كرد: گزارشگران مناسك حج بايد واقعيت را توصيف كنند؛ اما در حال حاضر مي‌بينيم كه آنها به جاي اين‌كار حال‌وهواي اين مراسم را توصيف مي‌كنند. گزارشگر بايد زاويه درستي از اين مناسك به مخاطب ارائه دهد و به اين مساله توجه داشته باشد كه قرار نيست ملكوت عالم را توصيف كند بلكه قرار است ملك عالم را توصيف كند.

مجيد حسيني در پايان اظهار كرد: رييس سازمان صدا‌وسيما با عنايت و بزرگواري خاصي كه نسبت به اين اداره دارند تا به ‌حال از اين اداره تقدير كرده‌اند، اما درحال حاضر مجموعه پشتيباني اداري و مالي از اداره نغمات راديو كه نهادي نوپا محسوب مي‌شود كم است و جوابگوي نياز سازماني نيست. با اين حال اداره نغمات راديو مجموعه پرشتابي است كه ظرف چند سال آينده به موفقيت‌هاي بيشتري دست مي‌يابد و در حال حاضر نيز 70 درصد از نياز سازماني را پاسخ مي‌دهد.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن