تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819877028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دام های تبهكاران برای شب عید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: همزمان با نزدیك شدن به روزهای پایانی سال، یكی از دغدغه های خانواده های ایرانی، نظافت و خانه تكانی شب عید است كه براساس سنتی دیرین هرساله در آخرین ماه های سال در هر خانه ای آغاز می شود و مردم به شست وشوی فرش و قالی و در و دیوار و پنجره و خلاصه نظافت خانه می پردازند.
در این میان همواره توصیه شده مردم نسبت به آگهی های ریز و درشت شركت های خدماتی و قالیشویی كه به شكل های مختلف سعی در جذب مشتری دارند دقت كافی داشته باشند.
از آنجا كه امروزه نحوه زندگی خانواده ها نسبت به دهه های گذشته تغییرات چشمگیری یافته و اغلب خانم ها، شاغل بوده و زمان زیادی برای نظافت و خانه تكانی یا شست وشوی فرش ها در خانه ندارند بازار شركت های خدماتی و قالیشویی نیز رونق بیشتری یافته است.
اما نكته مهم و قابل توجه در این باره اطمینان از صحت و اعتبار این گونه شركت هاست چرا كه برخی افراد سودجو یا تبهكارانی كه به دنبال یافتن فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان هستند، با سوءاستفاده از اعتماد مردم به راحتی وارد خانه مردم شده و دست به سرقت می زنند. نمونه های زیادی از این موارد را می توان در اخبار صفحه حوادث روزنامه ها مشاهده كرد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن هشدار به خانواده ها می گوید: در این ایام رعایت چند نكته بسیار ضروری است تا شیرینی سال نو با یك غفلت و بی توجهی به كام هموطنان تلخ نشود.
نخست این كه مردم برای سپردن فرش و قالی به قالیشویی ها تنها به آگهی و تبلیغات جذاب و رنگارنگ توجه نكنند و قبل از هر اقدامی با اتحادیه قالیشویان تماس گرفته و از نحوه فعالیت این شركت به دقت كسب اطلاع كنند.
نكته دیگر این كه شماره خودروی حمل فرش و مشخصات راننده و كارگران را به خاطر سپرده و در صورت بروز هر گونه اتفاقی بلافاصله با پلیس تماس بگیرند.
همچنین خانواده هایی كه خودشان به شست وشوی فرش و قالی در خانه می پردازند چنانچه فرش ها را روی پشت بام یا دیوار خانه آویزان می كنند مراقب باشند تا هدف سرقت قرار نگیرد.
قاسم میرزایی – رئیس اتحادیه قالیشویان تهران – نیز درباره نحوه فعالیت شركت های قالیشویی می گوید: شركت هایی كه قصد فعالیت در این زمینه را دارند باید از اتحادیه مربوطه مجوز دریافت كنند.
اما متأسفانه این روزها شاهد تبلیغات مختلفی در سطح شهر هستیم كه برخی شركت های قلابی با سوءاستفاده از نام شركت های رسمی و معتبر به جمع آوری فرش های مردم پرداخته و متواری می شوند.
بنابراین به مردم توصیه می شود قبل از سپردن فرش هایشان به این شركت ها موضوع را از طریق اتحادیه قالیشویی بررسی كنند و چنانچه شركت مورد نظر تأیید شد فرش هایشان را در اختیار آنها قرار دهند.
وی همچنین در مورد نحوه شست وشوی فرش ها از سوی شركت های خدماتی گفت: اصطلاحاتی نظیر اعلاشوری یا سفیدشوری فقط یك ادعا برای جذب مشتری و یا گرفتن پول بیشتر از مردم است. چرا كه شست وشوی فرش ها براساس ماشینی یا دستباف بودن آنها فقط با دو شیوه انجام می شود و با پودر صابون یا مواد شوینده معمولی شسته می شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن