تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820605499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سنسورهای هوشیار نظامی یا asw ها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


آشکار سازی زیر دریایی ها توسط انواع مختلفی از سنسور ها صورت می گیرد. هر سنسور سیستم مخصوص به خود را دارد که به صورت خاصی آشکار سازی می نماید. برخی از این سنسورها با هم استفاده می شوند تا نتیجه نهایی را بهبود بدهند. سنسورهای هوایی ASW به 2 نوع تقسیم می شوند : بر پایه صوت(acoustic) و بدون نیاز به صوت(non-acoustic) .

سنسور های (non-acoustic) توانایی سنسورهای صوتی (acoustic)را تقویت می کنند . این سنسورها در رادارها برای آشکارسازی امواج منعکس شده از بدنه هدف استفاده می شوند.

» رادارها با امواج الکترومغناطیسی برای استفاده و شناسایی موانع مناسب هستند.

» سنسورهای مادون قرمز بیشتر در آشکارسازی دما از سطح مواد استفاده میشوند.

» سنسورهای Magnetic Anomaly Detectors (MAD) آشکارسازهای اختلال مغناطیسی تغییرات جزئی در میدان مغناطیسی زمین را که توسط موانع ایجاد می شوند را حس می کنند.این تکنولوژی پیشرفته در سیستم های جدیدی استفاده می شوند که نیاز دارند به صورت مداوم منطقه عملیاتی خود را تحت نظر داشته باشند مانند زیر دریایی ها و ناو ها که مداما سطح دریا را اسکن می کنند تا از وجود هر نوع تغییری با خبر شوند.

» سنسورهای راداری
سنسورهای رادار از جنگ جهانی دوم تا به حال استفاده می شوند . در زیر دریایی ها این سیستم راداری از طریق یک لوله به سطح اقیانوس هدایت می شوند زیرا دماغه زیر دریایی ها توسط سنسور های (Visual) و سنسورهای راداری بسیار آسیب پذیر هستند و به راحتی کشف می شوند این سنسورهای راداری می توانند در سطح آب شناور باشند توسط لوله های مخصوص و امواج اقیانوس و پارازیت ها مانع از آشکار شدن آنها توسط رادارهاو سیستم های دیداری دشمن می شوند.
همچنین سیستم های هشدار امواج الکترومغناطیس فرمانده زیر دریایی را از وجود رادارهای دشمن آگاه می سازد.
» در زیر دریایی های اتمی مشکل باطری برای کار دائمی سیستم های رادار وجود دارد ، به خاطر محدودیت رادارها معمولا فرماندهان برای اطمینان بیشتر از پیروسکوپ ها (periscope) برای چک دیداری استفاده می کنند.
» رادارهی هوایی برای عملیات های راداری راه دور ASW و شناسایی کاملا مناسب هستند . این رادار ها از فرکانس های مختلف،سرعت های اسکن متفاوت،خصوصیات ارسال امواج مختلف ،طول موج های مختلف و روش های پردازش امواج متفاوت که پارازیتی که در پشت زمینه دریا است را کاهش می دهند و امواج بازگشتی به رادار را بهینه می کنند استفاه می کنند . این در حالی است که زیر دریایی ها می توانند از سنسورهای الکترومغناطیسی برای آشکار سازی اشعه رادار هواپیما ها از فاصله بسیار دورتر اقدام کنند و زمان کافی برای مخفی شدن داشته باشند.
» رادارهایی که توسط نیروی هوایی ایالت متحده استفاده می شوند عبارتند از:
AN/APS-115 (P-3C), AN/APS-124 (SH-60B), and AN/APS-137 (S-3B, some P-3Cs).
» سنسورهای آشکار ساز اختلال مغناطیسی(Magnetic Anomaly Detectors (MAD))
این سنسور ها برای آشکار سازی تغییرات میدان مغناطیسی زمین استفاده می شوند. بعضی از این تغییرات توسط ساختار زمین شناختی و لکه خورشیدی به وجود می آیند. و برخی دیگر از این تغییرات می توانند بر اثر عبور وسایل آهن دار به وجود آمده باشند مانند،تانک ها، خودرو ها، کشتی ها ، زیردریایی ها و حتی هواپیما ها.
» عملکرد سنسورهای آشکار ساز اختلالات مغناطیسی شبیه به فلزیاب و یا یک گنج یاب است اما با مکانیزمی پیشرفته تر.
» سنسورهای الکترومغناطیسی (Electro-Magnetic (EM) Sensors)
این نوع از سنسورها همواره طول موج ها و فرکانس ها را برای ارسالات فرکانسی دشمن جستجو می کنند. این امواج می توانند از سایت های زمینی ، کشتی ها و هواپیما ها باشند.
از نمونه سیستم هایی که بر روی هواپیماهای جستجوگر دریایی نصب می شوند می شود به موارد زیر اشاره کرد:
AN/ALQ-78 and AN/ALR-66 series on the P-3C Orion, the AN/ALQ-142 on the SH-60B Seahawk, and the AN/ALR-76 on the S-3B Viking
» سنسورهای مادون قرمز(Infra-Red (IR) Sensors)
این سنسورها برای آشکار سازی آثار گرما استفاده می شوند که زیر طیف دید انسان هستند که به آنها جستجو گران مادون قرمز هم می گویند. نکته بسیار مهم در این سیستم این است که این سیستم کاملا باید خنک باشد تا بتواند گرما را تشخیص بدهد.
» سنسورهای دیداری (Visual Sensors)
بسیاری از زیر دریایی ها از تکنولوژی سنسورهای دیداری استفاده می کنند. بسیاری از هواپیما ها نیز






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 553]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن