تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820433340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چند خبر فرهنگي
خبرگزاري فارس: رونمايي دو كتاب فيلمنامه در معاونت سينمايي، برپايي نشست كانون فيلم معناگرا و نمايش فيلم‌هاي «باد صبا» و «نقل گرد آفريد» از اخبار امروز فرهنگي هنري هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس، از اخبار فرهنگي‌هنري امروز مي‌توان به خبرهاي زير اشاره كرد؛

*دو كتاب فيلمنامه رونمايي مي‌‌شود
در ادامه سلسله نشست‌هاي تخصصي دفتر توسعه فناوري با موضوع شيوه‌هاي روايت داستان در پرتو فناوري‌هاي نوين سينمايي، از فيلمنامه‌هاي منتشر شده «سوده» و «خوابگرد» نوشته عباس نادري طهماسبي رونمايي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي معاونت سينمايي، منصور ابراهيمي و مجيد شيخ انصاري مهمانان جلسه سه‌شنبه 21 آبان ماه دفتر توسعه فناوري سينمايي هستند كه از ساعت 10 صبح در سالن نمايش فيلم ساختمان معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به ايراد صحبت خواهند پرداخت.

* در دومين روز همايش معماري‌وسينما، ماني پتگر از «بادصبا» مي‌گويد
فيلم مستند «بادصبا» ‌ساخته البرت لاموريس روز يكشنبه 26 آبان ماه در مجموعه آسمان روي پرده مي‌رود. در ادامه نيز ماني پتگر پيرامون اين فيلم سخن خواهد گفت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي وهنري آسمان فرهنگستان هنر، فيلم‌هاي «قوس‌بر قزح‌زنده رود» به كارگرداني فرشاد احمدي‌دستگردي و «لبئوس‌به نام تادئوس» ساخته آربي‌آوانسيان به نمايش درخواهد آمد و پس از آن پيروز كلانتري و روبرت صافاريان به تجزيه و تحليل فيلم‌ها خواهند پرداخت.
اين برنامه از ساعت 13 آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.
دومين همايش معماري و سينما طي روزهاي 25 تا 29 آبان ماه در مجموعه آسمان فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

25* آبان؛ با تمديد نمايشگاه نقاشي مدرسين دانشكده‌هاي هنر تهران
نمايشگاه منتخبي از آثار نقاشي مدرسين دانشكده‌هاي هنر تهران، به علت استقبال بازديدكنندگان تا پايان روز 25 آبان ماه تمديد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران اين نمايشگاه با حضور 100هنرمند مدعو با 242 اثر از روز 8 مهر ماه 1387 در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح و به علت استقبال تا روز 25 آبان ماه ادامه دارد.
در اين نمايشگاه هنرمنداني همچون؛ ناصر آراسته، عبدالمجيد حسيني راد، مهدي حسيني، زهرا رهنورد، مينو اسعدي، ايدين آغداشلو، جواد حميدي، جليل ضياء پور، محمود جوادي‌پور، حسين كاظمي،‌ هانيبال الخاص، جعفر روحبخش، جلال شباهنگي، مرتضي اسدي، حبيب‌الله صادقي، كاظم چليپا و ... به نمايش درآمده است.
بنا بر همين گزارش: در اين نمايشگاه 46 اثر از آثار گنيجنه موزه هنرهاي معاصر تهران از 25 هنرمند مربوط به دهه 20 و قبل از آن نيز وجود دارد كه به علت فوت تعدادي از آن‌ها و يا كهولت سن در كنار آثار استاداني كه در مراكز آموزش عالي تهران تدريس مي كنند به نمايش گذاشته شده است.

* نمايش آثار هنرهاي تجسمي عاشورايي در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع)
موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) از 18 آبان تا دوم آذر ماه،اقدام به برپايي نمايشگاه هنرهاي تجسمي عاشورايي نموده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي موزه، در اين نمايشگاه 33 اثر عكس از گزيده آثار سوگواره عكس عاشورايي كه در سال‌هاي 84 و 85 در موزه عكسخانه شهر برگزار شده است، 20 اثر نقاشي و 30 اثر تصويرسازي از گزيده آثار گنجينه موزه هنرهاي ديني امام علي (ع)‌به نمايش گذاشته مي‌شود.
در راستاي برپايي اين نمايشگاه نيز «كارگاه تخصصي كتيبه‌نگاري عاشورايي» با حضور «استاد علي شيرازي» خوشنويس و 10 هنرمند تذهيب گر با هدف بازآفريني مراثي مشهور ادبي حماسه حسيني به خط خوش فارسي به دست استادان ذبده خوشنويسي و خلق آثار نفيس و موزه‌اي از 26 تا 29 آبان ماه در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) برگزار مي‌شود.

* مستغاثي: سينماي «روبر برسون» در اوج سينماي دراماتيك ديني هاليوود مطرح شد
«سعيد مستغاثي» گفت: برسون سينماي خود را در سال‌هاي اوج فيلم‌هاي دراماتيك و به اصطلاح ديني هاليوود مطرح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، در هفتاد و چهارمين نشست كانون فيلم معناگرا ، «اسماعيل بني‌اردلان» بعد از نمايش فيلم «يك محكوم به مرگ گريخت» ساخته روبر برسون، گفت: اگر چه فيلم‌هاي برسون با استقبال مناسبي از سوي مخاطبان رو به رو نشد ولي هنوز هم در فرانسه برسون فيلمساز مهمي است و او را در مباحث معنوي، در صدر قرار مي‌دهند. برسون شخصيتي منزوي و گوشه گير و تا حدودي متعصب در مذهب بود.
سعيد مستغاثي رييس انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي نيز در اين نشست يادآور شد: برسون سينماي خود را در سال‌هاي اوج فيلم‌هاي دراماتيك و به اصطلاح ديني هاليوود مطرح كرد. سال‌هاي كه فيلم‌هاي مثل بن هور، خرفه و ده فرمان ساخته شد ولي به زعم بسياري از منتقدان اين آثار ديني نبودند بلكه بيشتر جنبه تاريخي داشتند. در واقع در آن سال‌ها هاليوود سيطره خود را بر سينماي جهان آغاز كرده بود و بسياري از سينماگران مطرح از جمله فريتس لانگ و رنوآر جذب هاليوود شده بودند اما برسون در اين دوران آثار خود را مي‌سازد و سينماي جهان را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
وحيد اسلامي منتقد سينما نيز در اين نشست افزود: برسون امر قدسي را به پديده اي عيني تبديل مي كند او با حذف درام و تعليق ، از دل روزمره مفاهيم معناگراي خود را به مخاطب القا مي‌كند.

* برپايي نمايشگاه عكس «ترنج»
نمايشگاه عكس‌هاي طبيعت "ترنج" به كوشش خانه عكاسان حوزه هنري شهركرد از 20 آبان در آن شهرستان برپا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، در اين نمايشگاه، آثار مصطفي معمار و مهدي كريمي از طبيعت ايران در فصل‌هاي مختلف روي ديوار خواهد رفت.
خانه عكاسان حوزه هنري شهركرد با هدف شناسايي، جذب و پرورش استعدادهاي عكاسي از 1386 آغاز به كار كرده و علاوه بر برپايي نمايشگاه‌هاي عكاسي، با اردوهاي عكاسي، چاپ مجموعه آثار، تشكيل جلسات نقد و بررسي و برگزاري كارگاه‌ نيز به آموزش اين حرفه پرداخته است.
نمايشگاه عكس "ترنج" از 20 تا 30 آبان ماه در نگارخانه سوره حوزه هنري شهركرد واقع در خيابان شريعتي، جنب سازمان تبليغات اسلامي آن شهرستان داير خواهد بود.

* نمايش «نقل گرد آفريد» در دانشگاه فردوسي
به دعوت قطب علمي فردوسي‌شناسي دانشگاه فردوسي مشهد، مستند نقل گردآفريد ساخته هادي آفريده در اين دانشگاه نمايش داده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري فيلم كوتاه، در حاشيه اين برنامه كه به مديريت پرفسور محمد ياحقي برگزار مي‌شود، فاطمه حبيبي‌زاد (گرد آفريد) نيز سخنراني خواهد كرد.
نقل گرد آفريد چهارشنبه 22 آبان ساعت 15 در دانشگاه فردوسي مشهد به نمايش درخواهد آمد.
همچنين اين مستند در روز جمعه 24 آبان در پنجمين جلسه ميان فصلي فرهنگسراي فردوسي مشهد نيز بررسي خواهد شد.
نقل گرد آفريد داستان پديدار شدن نخستين نقال زن تاريخ ايران فاطمه حبيبي‌زاد ملقب به گردآفريد است.

اهداي نغمات تركمن و آواهاي كتول به سفراي 40 كشور
نغمات مذهبي تركمن و آواهاي مذهبي كتول، همزمان با برگزاري جشنواره "فرهنگ اقوام" به سفراي 40 كشور جهان اهدا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، به نقل از رئيس حوزه هنري استان گلستان، اين مجموعه به كوشش حوزه هنري گلستان تهيه و توليد شده و در دو بخش موسيقي شرق استان و موسيقي اقوام تركمن، آثاري با عناوين " آواهاي كتول"، " اسماعيل‌خواني"، " ني‌نوازان تركمن"، "سحرده"، "ياد بلور" و "جليل" را در بر مي‌گيرد.
جشنواره "فرهنگ اقوام" از 23 تا 30 آبان ماه با ارايه هنرهاي بومي استان‌هاي تهران، قزوين، گيلان، مازندران، سمنان و خراسان رضوي، در شهرستان گرگان برگزار مي‌شود.

* كاخ باربد تاجيكستان ميزبان عكس‌هاي ايرانيان شد
كاخ باربد تاجيكستان تا 22 آبان ميزبان عكس‌هاي هنرمندان مشهدي خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، در اين نمايشگاه كه "خانه دوست" نام گرفته، 60 قطعه عكس از عليرضا عطارياني، حسين كامشاد و محمد بازدار را كه امسال و سال گذشته از شهرهاي مدنيه، مكه ومراسم حج تهيه شده است، در كاخ باربد شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان در معرض ديد عموم قرار خواهد داشت.
گفتني است مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه روز 18 آبان به كوشش حوزه هنري و موسسه سروش خراسان، با حضور وزرا، مسوولان كشور تاجيكستان، سفير ايران، مجيد مصلحي مدير كل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنري در كاخ باربد تاجيكستان برگزار شد.

* جايگاه آداب معنوي در تكوين هنرهاي سنتي بررسي مي‌شود
جايگاه آداب معنوي در تكوين هنرهاي سنتي به همت موسسه آموزش عالي سوره، در همايش "آداب معنوي در هنرهاي سنتي" بررسي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، همايش آداب معنوي در هنرهاي سنتي بيستم آبان ماه به همت دانشگاه سوره حوزه هنري و با همكاري فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي در تالار انديشه حوزه هنري برپا مي‌شود.
برگزار كنندگان، هدف اين همايش را گسترش و تبيين آداب معنوي حاكم بر عرصه هنرهاي سنتي كشور و انتقال وحفظ اين ظرايف به نسل جوان عنوان كرده‌اند.
انتهاي پيام/ا
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن