تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820342499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دليل بكار گيري اتباع خارجي غيرمجاز: 54 نفر از كارفرمايان هرمزگان جريمه شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به دليل بكار گيري اتباع خارجي غيرمجاز: 54 نفر از كارفرمايان هرمزگان جريمه شده اند
بندرعباس- رييس سازمان كار و امور اجتماعي هرمزگان اعلام كرد : از ابتداي سال جاري 54 كارفرما به جرم استفاده غير مجاز از اتباع خارجي با معرفي به دستگاه قضايي جريمه شده اند.


به گزارش ايرنا، علي اكبر لبافي نژاد يكشنبه در گفت وگو باخبرنگاران اظهار داشت: اين تعداد به پرداخت يك ميليارد و 881 ميليون و 945هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند.
وي اضافه كرد: در مدت ياد شده به منظور شناسايي اتباع خارجي غير مجاز يكهزار500 مورد بازرسي از كارگاههاي اين استان صورت گرفته كه در نتيجه حدود 700 تبعه خارجي فاقد پروانه كار شناسايي و به مراجع ذيربط معرفي شدند.
به گفته رييس سازمان كار و امور اجتماعي هرمزگان، در اين راستا ضمن بكارگيري و جايگزيني 237 نيروي كار ايراني به جاي اتباع خارجي ، پيمانكاران متخلف نيز با پرداخت جريمه متعهد به استفاده از نيروي كار كارگران ايراني شدند.
مهندس لبافي نژاد، ازعمده مشكلات موجود در بازار كار اين استان به فقدان مهارت لازم و تمايل نداشتن برخي نيروها به انجام كارهايي با ماهيت موقت و پروژه هاي ساختماني اشاره كرد.
اين مقام مسوول يادآور شد: هر چند دستمزد در بخش ساختمان نسبت به ديگر بخشها بيشتر است اما اين بخش هم اكنون با كمبود نيرو مواجه است كه يكي از دلايل آن تمايل نداشتن به اشتغال در اين مقوله است.
وي در ادامه با اشاره به ديگر فعاليتهاي اين سازمان افزود: بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده از ابتداي امسال حدود 10هزار نفر از جويندگان كار با مراجعه به 22 مركز كاريابي استان ثبت نام كرده اند كه حدود شش هزار نفر آنان را مردان تشكيل مي دهند.
مهندس لبافي نژاد بيان داشت: 53 درصد از جويندگان كار فاقد هر گونه مهارت بوده و تنها 47درصد آنان داراي جواز تاييد تخصص از مراكز فني و حرفه اي و دستگاههاي دولتي و خصوصي هستند.
به گفته وي 28درصد ثبت نام شدگان داراي تحصيلات دانشگاهي و 33درصد نيز كمتر از ديپلم بودند.
دبير كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري هرمزگان با اشاره به توزيع فرصتهاي شغلي به دست آمده تاكيد كرد: تعداد چهارهزارو 850 فرصت شغلي از طريق بنگاههاي اقتصادي به دست آمده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصد رشد نشان مي دهد.
به گفته مهندس لبافي نژاد، در اجراي ماده 103 قانون برنامه چهارم توسعه مقررشده به منظور كاهش هزينه هاي توليد، كارفرماياني كه نيروي كار مورد نياز خود را از طريق مراكز كاريابي جذب كنند از معافيت حق بيمه سهم كارفرما تا پايان برنامه برخوردار مي شوند.
به گفته وي در اين ارتباط از ابتداي سال جاري تاكنون 995نفر از كارفرمايان اين استان اقدام به جذب دو هزارو 710 نيروي كار معرفي شده از طريق اين مراكز كرده اند .
دبير كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري هرمزگان بيان داشت: اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از رشدي حدود 30 درصدي برخوردار است .
شبد** 512**667**1647
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن