تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814300550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كميته بين المللي المپيك خواستار اصلاحات در فيفا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کميته بين المللي المپيک (IOC) در پي اتفاقات اخير و انتشار خبر فروش رأي براي انتخاب ميزبان مسابقات جام جهاني، از فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) خواست اصلاحاتي را براي رها شدن از چنگ فساد در اين سازمان به اجرا بگذارد.




پس از گذشت حدود 10 سال از بحراني که به دليل افشاي رسوايي انتخاب ""سالت ليک سيتي"" به عنوان ميزبان بازي هاي المپيک زمستاني 2022، در کميته بين المللي المپيک به وجود آمد، فيفا گرفتار ماجراي مشابهي در انتخاب ميزبانان مسابقات جام جهاني 2018 و 2022 شده است. ماجرايي که دنياي فوتبال را تکان داد.
در حال حاضر فعاليت دو تن از اعضاي کميته اجرايي فيفا به دليل پيشنهاد فروش رأي خود به نفع آمريکا به حالت تعليق درآمده و تحقيقات در مورد دو نامزد ميزباني نيز در حال انجام است.
اين اتفاقات موجي از درخواست ها براي انجام يک سلسله تحقيقات مستقل را به راه انداخته است.
""ژاک روگ"" رييس کميته بين المللي المپيک گفت: بعد از افشاي رسوايي اخير به طور مرتب با ""سپ بلاتر"" رييس فيفا در تماس بوده ام و از تصميم او براي انجام تحقيقات حمايت کرده ام. او همه اطلاعات را در اختيار من مي گذارد.
کميته بين المللي المپيک بعد از اتفاق سالت ليک سيتي که بزرگترين رسوايي فساد در المپيک بود، اصلاحاتي از جمله ممنوعيت بازديد اعضاي خود از شهرهاي نامزد برگزاري بازي ها انجام داد. اين کميته همچنين 10 نفر از اعضاي خود را به دليل نقض قوانين و دريافت هدايا از اين سازمان اخراج کرد.
روگ افزود: به نظر من کميته ملي المپيک تصميمات درستي گرفت. ما هر کاري مي توانستيم انجام داديم و مطمئنم که به خوبي از بحران خارج شديم تا بعد از آن سازمان بهتر و شفاف تري باشيم. اميدوارم براي فيفا هم چنين اتفاقي بيفتد.
وي با وجود اقدامات کميته بين المللي المپيک براي جلوگيري از رفتارهاي غير اخلاقي معتقد است، هيچ سازماني نمي تواند خود را عاري از فساد بداند.
روگ گفت: قوانيني که کميته اجرا مي کند قطعا تا جايي که ممکن است از آن حفاظت مي کند اما هرگز نبايد گفت هرگز، چون فريبکاري در ذات بشر است. گاهي از من مي پرسند آيا مي شود ريشه دوپينگ را به کلي از بين برد و من مي گويم غير ممکن است. امروزه ما خيلي هوشيارانه عمل مي کنيم و قوانين سفت و سختي داريم ولي اين از بين بردن کامل تخلفات را تضمين نمي کند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن