تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820272849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين همايش بين المللى فرصت هاى سرمايه گذارى در صنعت گردشگرى برگزار شد سرمايه گذاران ۵۷ كشور در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دومين همايش بين المللى فرصت هاى سرمايه گذارى در صنعت گردشگرى برگزار شد سرمايه گذاران ۵۷ كشور در تهران
گروه اجتماعى ـ آغوش ايران به روى همه گردشگران، تلاشگران و سرمايه گذاران كه معتقد به توسعه ارتباطى از طريق گردشگرى هستند، باز است و دولت به طور جدى از توسعه صنعت گردشگرى حمايت مى كند.
به گزارش خبرنگار «ايران»، رئيس جمهور در دومين همايش بين المللى فرصت هاى سرمايه گذارى در صنعت گردشگرى ايران در سالن همايش هاى ميلاد با تأكيد بر اين كه ايران به عنوان پرچمدار پيشرفت، صلح و امنيت براى همه ملت ها، قوياً و عميقاً از سرمايه گذارى در بخش گردشگرى حمايت مى كند، گفت: توسعه گردشگرى عملى ارزشمند در زمينه بسط فرهنگ انسانى است و معتقديم سرمايه گذاران، صنعتگران و تلاشگران در اين عرصه پيش از اين كه عنصر اقتصادى باشند، يك عنصر فرهنگى هستند.
دكتر محمود احمدى نژاد با بيان اين كه ايران ظرفيت هاى فرهنگى، تمدنى، ارتباطى و اجتماعى عميقى دارد، افزود: اين ظرفيت فقط متعلق به ملت ايران نيست، آن ميراثى كه امروز در ايران متجلى است، از نگاه ما متعلق به همه بشريت است و فرهنگ متعالى و انسان ساز اين سرزمين به همه جهانيان تعلق دارد.

397083.jpg

وى افزود: گردشگرى نه تنها يك صنعت، كار اقتصادى، تجارى و يك عامل بسيار مؤثر در عرصه سياست و تأمين امنيت پايدار است، بلكه ماهيتاً يك كار بسيار ارزشمند فرهنگى است.
احمدى نژاد با بيان اين كه انسان براى زندگى در فضايى سرشار از برادرى، عشق، دوستى، امنيت و آماده براى تعالى معنوى خلق شده است، گفت: براى تحقق اين امر بايد تغييراتى در انديشه، باورها و رفتار جامعه بشرى ايجاد شود، تا زمانى كه انديشه و عمل انسان ها، به خانواده، قبيله، نژاد و حتى مرزهاى جغرافيايى محدود شود، محال است كه جامعه بشرى يك زندگى سعادتمند را تجربه كند.
وى تصريح كرد: وجود قوانين و مقررات متعدد، ناهماهنگ و بعضاً متناقض از حداقل موانع براى توسعه گردشگرى است.
احمدى نژاد گفت: به اعتقاد من مهم ترين عاملى كه در انديشه انسان براى تحقق جامعه سعادتمند بايد اتفاق بيفتد، اين است كه انسان خود را جهانى ببيند و نگاه خود را جهانى كند، يعنى هر مدير، برنامه ريز، انديشمند و هر انسان عامل و مؤثرى كه در هر نقطه عالم مى خواهد بينديشد، تصميم بگيرد و عمل كند، منافع همه جامعه بشرى را مد نظر قرار دهد.
رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه كار گردشگرى بسيار ارزشمند، مبنايى، تحول آفرين و فرهنگى است، گفت: در توسعه گردشگرى نه فقط از منظر اقتصادى كه بايد از نظر فرهنگى هم حمايت هاى لازم را انجام داد.
رويكرد جديد در برنامه توسعه كشور، بر گردشگرى تكيه دارد
معاون رئيس جمهورى و رئيس سازمان ميراث فرهنگى، صنايع دستى و گردشگرى نيز در اين مراسم با اشاره به نقش مؤثر صنعت گردشگرى در توسعه پايدار اقتصادى كشور گفت: رشد و توسعه گردشگرى در ايران يك امر استراتژيك است، از آنجا كه سرمايه گذارى به اطمينان از برنامه ها و نگاه بلندمدت نيازمند است، امروز در ايران فصل تازه اى براى رشد و شكوفايى اين عرصه آغاز شده است.
اسفنديار رحيم مشايى با بيان اين كه گردشگرى در ايران يك امر چندوجهى است كه هر كدام از آنها موقعيت و جايگاه ويژه اى در برنامه توسعه دارد، افزود: اگرچه كشور در گذشته به عللى نتوانست از فرصت ها و ظرفيت هاى موجود براى توسعه اين صنعت بهره ببرد، اما امروز عزمى براى توسعه صنعت گردشگرى جزم شده است، به طورى كه قوانين و مقررات به نفع سرمايه گذاران تدوين و ارتقا يافته و در برخى موارد نيز اصلاح شده است.
وى با اشاره به اين كه امروز نقش صنعت گردشگرى در اقتصاد جهانى بسيار آشكار و بديهى است، گفت: بر همين اساس رويكرد جديد در برنامه توسعه كشور تكيه ويژه اى به بحث گردشگرى دارد، زيرا نقش ظرفيت هاى گردشگرى در توليد ناخالص ملى و افزايش درآمدهاى عمومى بسيار مهم و قابل توجه است.مشايى تصريح كرد: افزايش درآمدهاى مالياتى ناشى از صنعت گردشگرى و اشتغالزايى ساده و سريع با سرمايه گذارى هاى محدود، اين صنعت را در حوزه اقتصاد بويژه در كشور ما با وجود تعداد زياد نيروى جوان بسيار پرجذبه مى كند.
به گفته معاون رئيس جمهور، گردشگرى در توزيع عادلانه درآمد ميان اقشار مختلف نقش آفرين است و دولت موقعيت ويژه اى را براى توسعه و ايجاد فرصت در صنعت گردشگرى ايجاد كرده است.
وى ادامه داد: اين معنا فقط منحصر به ايران نيست، بلكه همه جهانيان با اين فرصت مواجه اند، بر همين اساس اقتصاد و الزامات حوزه اقتصاد، توسعه صنعت گردشگرى را واجب مى كند.
مشايى گفت: اگرچه صنعت گردشگرى وابسته به مسائل سياسى و اقتصادى در عرصه بين المللى است، اما ميزان تأثيرپذيرى مستقيم آن كمتر است، بر همين اساس و با توجه به تلاطم بازار جهانى نفت و تأثيرپذيرى بسيار آن از امنيت بين الملل ما را بيش از گذشته به توسعه صنعت گردشگرى موظف مى كند.رئيس سازمان ميراث فرهنگى، صنايع دستى و گردشگرى به فضاسازى ها و تبليغات دروغين برخى رسانه هاى غربى عليه كشور اشاره كرد و گفت: در شرايطى كه ايران به دروغ در دنيا به يك كشور نا امن متهم شده، صنعت گردشگرى به طور جدى كار خود را آغاز كرده است، البته ما نياز به تعريف و تملق نداريم، فقط كافى است جهانيان ايران را آنچنان كه هست، بشناسند.مشايى با اشاره به اراده جدى دولت در توسعه صنعت گردشگرى گفت: امروز همه شرايط لازم و كافى براى حضور و مشاركت جدى بخش خصوصى در صنعت گردشگرى فراهم شده است، به طورى كه مشاركت فعال و جدى بخش خصوصى با حمايت بخش دولتى مهم ترين اصل در توسعه صنعت گردشگرى و جزو سياست هاى محورى سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى است.
تأسيس بانك گردشگرى در حال تحقق است
همچنين معاون سرمايه گذارى و طرح هاى سازمان ميراث فرهنگى، صنايع دستى و گردشگرى در اين مراسم گفت: ايران با داشتن ظرفيت قابل توجه در حوزه ميراث مذهبى، ميراث فرهنگى و تاريخى با بيش از ۱‎/۲ ميليون اثر، ثبت ۹ اثر جهانى و موقعيت اكوتوريسمى و چهارفصلى خود مى تواند به عنوان يكى از كشورهاى مهم حوزه اقتصاد توريسم بر اساس معيارهاى سازمان جهانى مورد توجه قرار گيرد.
مهدى جهانگيرى افزود: حمايت همه جانبه دولت از سرمايه گذارى داخلى و خارجى به عنوان يك فرصت قابل توجه براى سرمايه گذاران است.
وى با اشاره به تأسيس بانك گردشگرى ايران به عنوان آرزوى ديرينه خانواده گردشگرى گفت: ما معتقديم شرايط بهره مندى سرمايه گذاران از منابع بانكى داخلى و خارجى بايد به گونه اى فراهم شود تا با استفاده از توانمندى نظام بانكى، توسعه صنعت گردشگرى سرعت پيدا كند.
جهانگيرى ادامه داد: بر همين اساس تأسيس بانك گردشگرى با تأكيد و حمايت سازمان و مساعدت بانك مركزى و بخش خصوصى در حال تحقق است كه مى تواند به عنوان يكى از اركان مهم حوزه نقش آفرينى كند.
وى با بيان اين كه امروز آورده سرمايه گذارى، فكر، دانش، ايده، تكنولوژى و مديريت زمان در انجام پروژه است، گفت: قانون تشويق سرمايه گذارى خارجى كشور ايران با رفع هرگونه تبعيض ميان سرمايه گذاران داخلى و خارجى و با پوشش هرگونه ريسك سرمايه گذارى تاكنون در خدمت سرمايه گذاران بوده و به نوعى تهديدها را در اين حوزه به فرصت تبديل كرده است.
درآمد يك تريليونى صنعت گردشگرى در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۰۸
معاون دبيركل سازمان جهانى جهانگردى نيز در اين مراسم با اشاره به افزايش ۵‎/۷ درصدى تعداد گردشگران در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۰۸ در مقايسه با مدت مشابه سال قبل گفت: بر اساس آمار سازمان جهانى جهانگردى در سال ،۲۰۰۸ صنعت گردشگرى حدود يك تريليون دلار درآمد در دنيا و حدود ۲‎/۳ تريليون دلار نيز فرصت از دست رفته در اين صنعت داشته است.طالب رفاهى با بيان اين كه در سال ۲۰۰۸ حدود ۹۰۰ ميليون گردشگر وارد مرزهاى مختلف شده اند، افزود: در صنعت گردشگرى آنچه داريم، مهم نيست، بلكه آنچه مى خواهيم انجام بدهيم، اهيمت دارد، زيرا بسيارى از كشورها فرصت هاى بسيارى براى سرمايه گذارى دارند، اما نمى دانند با آن چه كنند، البته ايران مى داند چه كند.
اختصاص ۷۰ ميليارد ريال منابع بانكى به بخش گردشگرى
رئيس كل بانك مركزى نيز در اين مراسم گفت: سال گذشته ۳۰ هزار ميليارد ريال از مجموع ۱۵۰ هزار ميليارد ريال منابع و تسهيلات بانكى كشور به صنعت گردشگرى اختصاص داده شد و همچنين تاكنون ۷۰ هزار ميليارد ريال منابع بانكى به بخش گردشگرى اختصاص يافته است.
محمود بهمنى افزود: صنعت گردشگرى ايران ظرفيت ۳۰۰ هزار ميليارد ريال سرمايه گذارى را براساس سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور دارد. زيرا اين صنعت علاوه بر كسب درآمدهاى ارزى و ايجاد اشتغال، موجب رشد و توسعه اقتصادى كشور مى شود.
وى همچنين از ارائه لايحه افزايش سرمايه ۱۵۰ ميليارد ريالى سيستم بانكى به مجلس خبر داد و گفت: اين افزايش موجب پرداخت تسهيلات قابل توجهى به طرح هاى زودبازده و گردشگرى از طريق بانك ها مى شود.ديروز نمايشگاه بزرگ فرصت هاى سرمايه گذارى در صنعت گردشگرى ايران همزمان با برگزارى دومين همايش بين المللى فرصت هاى سرمايه گذارى در گردشگرى، با حضور رئيس جمهور و ۵۰۰ سرمايه گذار خارجى به مدت دو روز و در فضايى به وسعت دو هزار و ۴۰۰ متر گشايش يافت.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن