تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805525064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل «دپارس»: با افزايش نرخ و ميزان فروش درآمد پيش‌بيني شده پارس‌دارو محقق مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مديرعامل «دپارس»: با افزايش نرخ و ميزان فروش درآمد پيش‌بيني شده پارس‌دارو محقق مي‌شود
گروه بورس – عليرضا باغاني: مديرعامل شركت پارس دارو اعلام كرد: اين شركت به رغم كاهش فروش برخي اقلام دارويي در 6ماهه اول سال، به پيش‌بيني سود خود دست پيدا مي‌كند.
دكتر محمد تقي دارابي طي گفت‌وگويي در پاسخ به اين پرسش كه فروش شركت در بخش قرص و كپسول در 6 ماهه نخست سال گذشته 460ميليون عدد بوده و اين آمار در 6ماهه نخست سال جاري با كاهش قابل توجه به 390ميليون عدد رسيده، گفت: ما براي فروش محصولات خود استراتژي خاصي داريم و طبق معمول فروش ما در 6 ماهه دوم سال به دليل افزايش نياز به داروهاي آنتي‌بيوتيك افزايش مي‌يابد.
وي در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينكه آيا دليل كاهش فروش محصولات در 6ماهه نخست، فروش محصول در 6 ماهه دوم و بهره‌‌مندي از افزايش نرخ احتمالي در آذرماه است؟ گفت: سياست‌هاي فروش ما بر اساس نياز بازار تغيير مي‌كند و در هر حال بهره‌مندي از افزايش نرخ هم به طور معمول براي شركت‌هاي داروسازي مهم و اثرگذار است. بنابراين در 6ماهه دوم ما به لحاظ افزايش نياز دارويي كشور و همچنين افزايش نرخ مي‌توانيم فروش خود را محقق كنيم.
وي شرايط اقتصادي و تحريم را از جمله دلايل كاهش فروش داروسازان در 6ماه نخست سال‌جاري عنوان كرد و گفت: علاوه بر كاهش نياز بازار، در مدت ياد شده عواملي همچون كمبود نقدينگي و تحريم‌هاي اعمال شده موجب شد در بخش توليد و فروش، شركت‌هاي داروسازي با مشكلات عديده‌اي مواجه شوند.
وي در پاسخ به اين سوال كه چرا هزينه‌هاي مالي‌ شركت نسبت به سال گذشته افزايش پيدا كرده، گفت: تحريم‌ها موجب شد تا ما براي گشايش اعتبار با موانعي مواجه شويم، همچنين كمبود نقدينگي نيز نياز ما را به دريافت تسهيلات افزايش داد كه از اين رو هزينه‌هاي مالي شركت هم افزايش يافت.
او درباره توليد داروهاي جديد در اين شركت گفت: در سال 87 ، 5قلم داروي جديد در پارس‌دارو توليد شده، ولي فعاليت ما در حوزه توليد داروهاي جديد بيش از اين بوده است.اما اين توليدات زماني به عنوان يك داروي مورد مصرف تلقي مي‌شود كه به توليد انبوه رسيده و در بازار عرضه شود.
مديرعامل پارس دارو در پايان تاكيد كرد: با توجه به فروش مناسبي كه شركت در 6ماهه دوم سال‌جاري خواهد داشت، نگراني از بابت تحقق پيش‌بيني سود وجود ندارد.
گفتني است، شركت پارس‌دارو در سال گذشته در بخش قرص و كپسول يك ميليارد عدد فروش داشت و در 6ماهه همان سال 460ميليون از اين فروش را محقق كرد. حال آن‌كه اين شركت با وجود فروش 460ميليون عدد قرص و كپسول در 6ماهه نخست سال‌جاري، براي يك سال فروش يك ميليارد و 760ميليون عدد را پيش‌بيني كرده است.
45درصد از پيش‌بيني سود پارس دارو محقق شد
شركت پارس دارو در 6 ماهه سال مالي منتهي به اسفند 87، 45درصد از پيش‌بيني سود 2هزار و 238ريالي خود را محقق كرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرين سرمايه پارس دارو 70ميليارد ريال اعلام شده و شركت بدون هيچ گونه تغيير پيش‌بيني سود سال 87 خود را 2هزار و 238ريال اعلام كرد، حال آن كه در سال 86، پيش‌بيني سود سال جاري خود را 2هزار و 194ريال اعلام كرده بود.
پيش‌بيني عملكرد سال جاري «دپارس» در مقايسه با سال مالي قبل به ترتيب فروش 15درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته 14درصد افزايش، سود عملياتي 12درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات 2درصد افزايش نشان مي‌دهد.
درآمد حاصل از سرمايه‌گذاري‌‌ها در سال مالي 87 به مبلغ 108ميليارد ريال (مبلغ 1551ريال به ازاي هر سهم) معادل 69درصد از كل سود خالص سال مالي مذكور است.
اين مبلغ در سال مالي گذشته 110 ريال (مبلغ 1580ريال به ازاي هر سهم) معادل 72درصد از كل سود خالص بود. هيات مديره تصميم دارد مبلغ 119ميليارد ريال معادل هر سهم هزار و 700ريال را جهت تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي سالانه سال 87 پيشنهاد كند. شركت پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي 86 را ابتدا مبلغ 2025ريال اعلام كرده كه در نهايت مبلغ 2187ريال تحقق يافته است.
خالص هزينه‌هاي عملياتي سال 86 به مبلغ بيش از 23ميليارد ريال شامل مبلغ 23ميليارد ريال هزينه‌هاي فروش، اداري و عمومي و مبلغ 349ميليارد ريال ساير هزينه‌هاي عملياتي است.
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن