تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيات زنجاني: جرياني به فكر حذف انديشه‌‏هاي امام (ره)از تمام عرصه‌‏ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: بيات زنجاني: جرياني به فكر حذف انديشه‌‏هاي امام (ره)از تمام عرصه‌‏ها است


تهران- خبرگزاري كار ايران
آيت الله بيات زنجاني ضمن هشدار نسبت به حذف انديشه‌‏هاي امام (ره)از تمام عرصه‌‏هاي فكري و اجتماعي تصريح كرد: امروزما دقيقاً در نقطه‌‏اي قرار گرفته‌‏ايم كه با كمال تاسف ذهنيت جامعه نيز به سمتي سوق داده شده كه گويي در طول دوران بعد انقلاب، هيچ كاري براي كشور و مردم نشده است.

به گزارش "ايلنا"، آيت الله بيات در ديدار با اعضاي حزب مردم سالاري با اشاره به حضور دبير كل حزب مردم سالاري در مجلس اظهار داشت: بنده ورود انسان‌‏هاي علمي-دانشگاهي به پارلمان را از نشانه‌‏هاي رشد سياسي جامعه تلقي مي‌‏كنم و اميدوارم روزي پارلمان و مجلس كه مدتي است از جايگاه اصلي خود كه در راس قوا بودن است، خارج شده با ورود انسان‌‏هاي انديشمند و متخصص، به جايگاه واقعي خود بازگردد، چرا كه آزادي، امنيت و نتيجتاً سربلندي يك كشور در گرو آزادي، مصونيت و يقيناً سربلندي پارلمان خواهد بود.
وي ضمن ابرازنگراني از معضلات اقتصادي خاطر نشان كرد: امروزما دقيقاً در نقطه‌‏اي قرار گرفته‌‏ايم كه با كمال تاسف ذهنيت جامعه نيز به سمتي سوق داده شده كه گويي در طول دوران بعد انقلاب، هيچ كاري براي كشور و مردم نشده است، علت اين ذهنيت هم حرف‌‏هائي است كه در طول اين دو- سه سال اخير از تريبون‌‏هاي رسمي به خورد مردم داده شده است.
وي با تاكيد بر اينكه معتقدم فكري در جامعه وجود دارد كه به دنبال حذف امام(ره) از تمام عرصه‌‏هاي فكري و اجتماعي است، خاطر نشان كرد: براي مثال مي‌‏شود به بحث بانكداري اسلامي اشاره كرد، كه در اوايل انقلاب و در اوج قدرت حضرت امام(ره) به تصويب مجلس، تاييد شوراي نگهبان رسيد و جالب اينكه امام(ره) نيز به آن صحه گذاشت به عنوان قانون بانكداري اسلامي مبتني بر عقود اسلامي، اجاره به شرط تمليك، مضاربه و امثال آن به جهت اجرا ابلاغ شد ولي امروز با كمال تاسف،عده‌‏اي هر روز دارند، مي‌‏گويند بانك‌‏ها، ربوي‌‏اند، جاي اين سوال باقي است كه آيا حضرت امام(ره) بانكداري ربوي را تشخيص نمي‌‏داد، شما مي‌‏دهيد؟
بيات با طرح اين پرسش كه چرا جوانان ما در دوران قبل از انقلاب، به دنبال ايست‌‏ها و ايسم‌‏هاي مختلف بودند،ادامه داد: آيا فقط به اين علت نبود كه تجربه موفقي از نظام اسلامي وجود نداشت؟ به مرورانسان به اين نتيجه مي‌‏رسد كه عده‌‏اي براي زير سوال بردن نظام اسلامي و ناموفق جلوه دادن آن ماموريت دارند.
وي با بيان اين اعتقاد كه به راحتي با مفاهيم ديني در اين كشور بازي مي‌‏شود، گفت: متاسفانه اين امر، به يك اخلاق تبديل شده است و اين درد، زماني حاصل مي‌‏شود كه غير متخصصين وارد مباحث تخصصي شده و به خود اجازه اظهارنظر در همه امور را مي‌‏دهند.
اين محقق علوم ديني با بيان اينكه ايراني‌‏ها نسبت به دو چيز حساس‌‏اند؛ يكي دروغ و ديگري تحقير ادامه داد: اگر اين دو رواج پيدا كند، حكومت بزرگترين سرمايه خود را كه اعتماد عمومي است از دست خواهد داد.
بيات خاطر نشان كرد: راه حل رفع تمام اين معضلات، راهي است كه شما عزيزان پيش گرفته‌‏ايد، البته بايد بدانيد اين راه، با تك صدائي تطابق ندارد و تا زماني كه همگي در كنار هم و يكصدا، از اهداف بلند امام(ره) و انقلاب دفاع كنيد، اين اميد باقي است كه مشكلات روز بروز به سمت و سوي حل شدن برود.
وي با تاكيد بر اينكه ادامه پيدا كردن روند فعلي در مديريت اجرائي كشور، يقيناً به حذف تفكر امام(ره) و مردم‌‏سالاري مبتني بر احكام دين منجر خواهد شد، خاطر نشان كرد: به همين علت بر همه دوستان واجب است اختلافات را كنار گذاشته و هر چه سريع‌‏تر براي رفع اين مشكلات با اتكا بر نقاط مشترك، براي آينده‌‏ اي روشن در كنار هم بايستند.
بر اساس اين گزارش در اين نشست مصطفي كواكبيان دبير كل حزب مردمسالاري، ضمن تقدير و تشكر از مرجع عاليقدر، اظهار داشت: حزب مردم‌‏سالاري نسبت به انتخابات آينده بسيار نگران است و از حضرت‌‏عالي مي‌‏خواهد به عنوان يكي از بزرگان اين جريان فعال باشيد تا مشكلي پيش روي اصلاح‌‏طلبان نباشد.
وي تاكيد كرد: حزب مردم‌‏سالاري در چارچوب حركت نيروهاي خط امام فعال است.
كواكبيان افزود: حكميت در بين نيروها، بايد با حضرتعالي و شخصيت‌‏هائي همچون شما باشد.شرايط اصلاً مناسب نيست و ما به شدت نسبت به آينده نگرانيم چرا كه خيلي از اخباري كه به مردم داده مي‌‏شود، صحت ندارد و ناهنجاري‌‏هاي موجود در جامعه، گفته نمي‌‏شود و براي خروج از اين شرايط، راهنمائي‌‏ها و ارشادات شما راهگشا خواهد بود.
پايان پيام

كد خبر: 456216
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن