تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819920910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس قوه قضائيه:وجود پرونده‌‏هاي زياد در دادگستري نشان از بيماري حقوقي در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس قوه قضائيه:وجود پرونده‌‏هاي زياد در دادگستري نشان از بيماري حقوقي در كشور است


تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس قوه قضائيه گفت: وجود پرونده‌‏هاي زياد دردادگستري نشان از بيماري حقوقي دركشور است.

به گزارش خبرنگار" ايلنا"، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در ديدار قضات و كاركنان دستگاه قضايي و سازمان‌‏هاي تابعه استان اصفهان با بيان اينكه علي‌‏رغم تلاش‌‏هاي صورت گرفته هنوز به قله‌‏هاي مرتفع نرسيده‌‏ايم، گفت:‌ بايد به هر چه دست يافته‌‏ايم قانع نباشيم و تلاش خود را براي رسيدن به قله‌‏هاي مرتفع ادامه دهيم.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه انسان مومن و صالح هيچ‌‏گاه از اقدامات خود راضي نمي‌‏شود،‌‏ اظهار داشت: مدير نبايد هيچ گاه احساس كند اگر فلان كار يا سياست يا طرح را موفق انجام داده كار تمام است. كار هنوز تمام نشده و نواقصي دارد. به همين دليل بايد مدير نگاه نقادانه به عملكرد خود داشته باشد و انجام دادن كاري نبايد باعث غرور و عجب مدير شود.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه نبايد مباني توسعه قضايي را از نظر دور كنيم، اظهار داشت: ما بايد توجه داشته باشيم كه دستگاه و مديران و مسوولان قضايي كشور در تحقق رسيدن به توسعه قضايي،‌آرمان‌‏ها و مقاصد وظايفي دارند.
هاشمي شاهرودي توسعه و كارآمد كردن تشكيلات قضايي، اصلاح فرآيند دادرسي،‌‏ اصلاح لوايح و تشكيلات قضايي‌‏ را از وظايف مسوولان قوه قضائيه بيان كرد كه كار قوه قضائيه را كارآمدتر و خروجي را بهتر و در اختيار مردم قرار مي‌‏دهد.
هاشمي شاهرودي تصريح كرد: ‌اجراي عدالت،‌تعقيب مجرم، صدور كيفر و اجراي مجازات وظيفه ذاتي قوه قضائيه است ولي اين وظيفه به تنهايي كافي نيست، ما درتوسعه قضايي بايد مقاصد سيستم قضايي را در نظر بگيريم.
وي به احياي حقوق عامه و گسترش عدالت اشاره كرد و ادامه داد: احياي حقوق عامه و گسترش عدالت به اين معنا نيست كه مسائل حقوقي جامعه براي مردم تامين شود. تامين شدن تنها به اين معنا نيست كه فقط دادگاه‌‏ها را بيشتر كنيم بلكه بايد توجه كنيم و تدابيري اتخاذ كنيم كه پرونده و دعواي حقوقي دركشور اصلاً‌پيش نيايد.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه وجود پرونده‌‏هاي زياد در دادگستري نشان از بيماري حقوقي در كشور است،‌‏گفت: ما بايد احساس كنيم كه وضعيت كشور به سوي يك ناامني حقوقي است و اين بايد دغدغه عمومي باشد.
هاشمي شاهرودي در ادامه به ضرورت اصلاح برخي ساختارها اشاره كرد و گفت:‌ به طور مثال دركشور ما سالانه حدود يك ميليون پرونده چك داريم. زماني آقاي نوربخش رئيس بانك مركزي بود به ايشان گفتم كه بانك‌‏هاي جهاني بانك جامع اطلاعاتي دراختيار مشتريان قرار مي‌‏دهند اما در ايران چنين بانك اطلاعاتي وجود ندارد. بعد از آن آقاي نوربخش فوت كرد و شيباني رئيس بانك‌‏مركزي شد. به شيباني گفتم در كشور اين همه پرونده چك وجود دارد و چك بين مردم بي اعتبار شده است.ما نيازمند ايجاد بانك اطلاعاتي هستيم كه شيباني به پاسخ به من‌‏گفت كه اين كار سه سال طول مي‌‏كشد. اخيراً به آقاي بهمني اين موضوع را يادآوري كردم كه وي نيز گفت در حال اتمام است.
وي در ادامه بر بهداشت حقوقي در جامعه تاكيد كرد و گفت:‌‏ بهداشت حقوقي مانند واكسيناسيون در مقابل ويروس‌‏ها است. اگر در كشور بهداشت حقوقي را انجام دهيم ويروس مشكلات و اختلافات از بين مي‌‏رود و اين امر موجب كاهش پرونده‌‏هامي‌‏شود.
پايان پيام

كد خبر: 455981
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن