تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814213267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ 47مديركل دفتر منطقه‌اي آيسسكو: مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان نشان از توسعه فرهنگ قرآني در آموزش عالي ايران دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ 47مديركل دفتر منطقه‌اي آيسسكو: مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان نشان از توسعه فرهنگ قرآني در آموزش عالي ايران دارد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم دانشجويان مسلمان فرصتي براي تبيين فرهنگ قرآني است كه اساس آموزش عالي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود.
«عباس صدري» مديركل دفتر منطقه‌اي سازمان علمي آموزشي آيسسكو در تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: پيام مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان به جهانيان بايد اين باشد كه توسعه فرهنگ قرآني و توجه ويژه به علوم قرآني اساس فلسفه آموزش در دانشگاه‌هاي كشور اسلامي ايران است.

وي فلسفه تربيت در ايران را قرآن كريم معرفي و تصريح كرد: فرصت ايجادشده به واسطه برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان بايد در راستاي شناساندن ريشه‌هاي تربيت نيروي انساني در ايران كه تنها آيات الهي است، به جوامع بين‌المللي باشد.

صدري در پاسخ به اين پرسش كه حضور نمايندگان مسلمان از ساير ملل چه نقشي در توسعه فرهنگ قرآني ايران به آن كشورها دارد، اظهار كرد: به لطف خداوند در ايران اسلامي براي توسعه فرهنگ قرآني اقدامات خوبي انجام مي‌شود و در اين راستا اگر مسئولان توسعه فرهنگ قرآني در كشور از نزديك در جريان مسابقات قرار گيرند و راه‌كارهاي به كار بسته در اين زمينه را براي نمايندگان ساير ملل بيان كنند، به نتايج مطلوبي دست خواهيم يافت.

مديركل دفتر منطقه‌اي سازمان آيسسكو تاكيد كرد: تبيين راه‌كارهاي گسترش فرهنگ قرآني در ايران و آموزش عالي، همچنين معرفي توان‌مندي‌ها و اقدامات گسترده جوانان ايراني در عرصه فعاليت‌هاي قرآني در كنار برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان ضمن ايجاد انگيزه در جوانان، بازتاب جهاني مثبتي به ارمغان خواهد آورد.

وي در پاسخ به اين پرسش ايكنا كه اجراي چه برنامه‌هاي جنبي را هم‌زمان با برگزاري اين رقابت‌ها موثر و ضروري مي‌دانيد، عنوان كرد: هدف اصلي در برگزاري اين مسابقات ايجاد انگيزه در جوانان براي انس با قرآن است و در اين زمينه برنامه‌ريزي همه امور بايد با رويكرد ايجاد انس با قرآن و توجه ويژه به توسعه فرهنگ قرآني همراه باشد.

صدري در ادامه افزود: اهداي جوايز نفيس به برگزيدگان مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان، ايجاد تصوير مثبت و تبليغات مطلوب از برگزاري مسابقات قرآن در دانشگاه‌ها و دعوت از طيف وسيعي از اقشار فرهيخته و جوانان براي حضور در مكان برگزاري مسابقات و استماع تلاوت‌هاي متسابقان از فعاليت‌هاي اثرگذار در رسيدن به برگزاري كارآمد مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان است.

مديركل دفتر منطقه‌اي سازمان آيسسكو در پاسخ به اين پرسش كه راه‌كار و پيشنهاد شما براي ارتقاي سطح برگزاري مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان چيست، اظهار كرد: باز هم تاكيد مي‌كنم تمامي اقدامات ما بايد معطوف بر ايجاد انس با قرآن ميان جوانان باشد و محوريت و هدف قرار دادن قرآن كريم در امور اجرايي مسابقات خود موجبات ارتقاي سطح كيفي را فراهم خواهد آورد.

تهيه بيوگرافي، مصاحبه با نفرات برتر اين مسابقات و انعكاس رسانه‌اي آن نتايج مطلوبي دارد

وي در ادامه با اشاره به نتايج مطلوب تهيه بيوگرافي و مصاحبه با نفرات برتر اين مسابقات و انعكاس رسانه‌اي اين جريان گفت: ايجاد كانون‌هاي قرآني در دانشگاه‌‌ها و ارائه پروژه‌هايي كه در بسط و گسترش فرهنگ قرآني ميان جوانان موثر است از جمله امور كارآمد در راستاي اشاعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني است.

صدري اجراي فرامين اسلامي و دستيابي به زندگي سعادتمند را منوط بر پيروي از قرآن كريم دانست و تاكيد كرد: جامعه قرآني و مسئولان با فرهنگ‌سازي مناسب مي‌توانند جوانان ما را از اجراي سهل و آسان دستورات الهي در قرآن كريم و پيامدهاي فوق‌العاده آن مطلع كنند.

مديركل دفتر منطقه‌اي سازمان علمي آموزشي آيسسكو در پاسخ به اين پرسش ايكنا كه سازمان آيسسكو چه نوع مشاركت و همكاري در زمينه برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان دارد، تاكيد كرد: سازمان آيسسكو به منظور مشاركت و حمايت از برگزاري هرچه بهتر مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان در شوراي راهبردي اين مسابقات با ارائه نقطه نظرات خود حضور فعال داشته است.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي علمي، آموزشي و فرهنگي سازمان آيسسكو مبني بر تقويت وحدت مسلمانان، اظهار كرد: نمايندگان سازمان آيسسكو به واسطه حضور در كنفرانس‌ها و سمينارهاي خارج از كشور بر تشويق و ترغيب ساير كشورها براي حضور در اين مسابقات و پي‌گيري جدي نتايج آن اهتمام ويژه داشته‌اند.

صدري در پايان يادآور شد: به‌طور كلي آيسسكو تلاش بسيار زيادي را در راه توان‌مندي تعاليم ديني صرف كرده است و دوره‌هاي آموزشي متعددي را در زمينه آموزش قرآن و ارتقاي فرهنگ قرآني در كشورهاي مختلف برگزار مي‌كند و اميدواريم به موجب برگزاري مطلوب مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان شاهد ارتقاي سطح فرهنگ و تعاليم ديني در جهان باشيم.
 جمعه 17 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن