تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820567855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست بعدي در دوم دي /پايان دور دوم گفتگوهاي ملي لبنان با تاكيد بر ادامه آرامش سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست بعدي در دوم دي /پايان دور دوم گفتگوهاي ملي لبنان با تاكيد بر ادامه آرامش سياسي
دومين دور نشست رهبران و نمايندگان چهارده گروه سياسي مهم لبنان در چارچوب گفتگوهاي ملي، امروز در كاخ بعبدا با تاكيد شركت كنندگان بر ادامه پايبندي به آرامش سياسي و دوري از فضاها و اقدامات تحريك آميز پايان يافت.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري رسمي لبنان، دومين دور گفتگوهاي ملي لبنان صبح امروز در كاخ بعبدا به رياست ميشل سليمان رئيس جمهوري اين كشور با حضور رهبران و نمايندگان چهارده گروه سياسي براي تكميل بررسي مسائل مطرح شده، آغاز شد.

در پايان نشست، بيانيه اي صادر شد. اين نشست با سخنان ميشل سليمان رئيس جمهوري لبنان آغاز شد كه طي آن، توافق به دست آمده در اولين نشست به ويژه درباره تقويت فضاهاي آشتي و آرامش و تاكيد بر اجراي تصميمات باقي مانده از كنفرانس آشتي ملي و مسائلي را كه همچنان به رايزني و تلاش بيشتري نياز دارد، يادآوري كرد.

رئيس جمهوري لبنان ديدگاه خود را درباره نيازها و عناصر استراتژي فراگير دفاعي ملي و به ويژه در زمينه هاي سياسي و ديپلماتيك و اقتصادي و اجتماعي بيان و بهبود عملكرد نهادهاي دولتي و اصلاح آن را مورد تاكيد قرار داد.

سليمان همچنين بر اهميت حمايت خارجي از روند گفتگوي ملي لبنان تاكيد كرد.

شركت كنندگان در دومين نشست گفتگوهاي ملي، امكان گسترش ميز گفتگوها و موضوع استراتژي دفاعي را بررسي كردند و به ديدگاه ميشل عون رئيس جريان ملي آزاد در اين زمينه گوش فرا دادند.

در پايان نشست امروز، شركت كنندگان درباره مسائل زير به توافق رسيدند:

1- هموار كردن راه براي افزايش تماسها و رايزني هايي كه رئيس جمهوري براي نزديك كردن ديدگاهها انجام مي دهد

2- پايبندي به ادامه شيوه آرامش سياسي و رسانه اي و تشويق روند آشتي و دوري از هرگونه تحريك آفريني

3- تكميل بررسي موضوع استراتژي دفاعي

4- ساعت 11 صبح بيست و دوم دسامبر(دوم دي) به عنوان زمان سومين نشست گفتگوهاي ملي در كاخ بعبدا تعيين شد.

به گزارش شبكه المنار، پطرس حرب، وليد جنبلاط، ميشل المر، محمد رعد، اغوب بقرادونيان، نبيه بري، امين الجميل، الياس سكاف، فواد سنيوره، ميشل عون، سمير جعجع، سعد حريري، غسان تويني و محمد الصفدي از رهبران و نمايندگان گروههاي سياسي چهارده گانه شركت كننده در دومين نشست گفتگوهاي ملي بودند.

محمد رعد نماينده جنبش حزب الله درباره پافشاري اين جنبش بر گسترش ميز گفتگوها گفت : ما بر پايبندي به استراتژي دفاعي اصرار داريم .

فواد سنيوره نخست وزير لبنان هم درباره نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريكا و پيروزي باراك اوباما تنها به اين عبارت بسنده كرد و گفت : خيلي خوب است.

اما سمير جعجع در واكنش به اين انتخابات مدعي شد : نامزد هشتم مارس (گروه حاميان مقاومت) در آمريكا پيروز شد.

نخستين نشست گفتگوهاي ملي لبنان 26 شهريور گذشته به رياست ميشل سليمان برگزار شد كه در آن نشست كه فضاي آن مثبت توصيف شده بود، شركت كنندگان درباره بررسي استراتژي دفاعي به عنوان يك اولويت به توافق دست يافتند.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن