تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820116908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرگزاري فرانسه: سياست هاي اوباما بر صادرات نفت تاثيري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خبرگزاري فرانسه: سياست هاي اوباما بر صادرات نفت تاثيري ندارد
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 87/8/15
كارشناسان نفتي روز چهارشنبه گفتند سياست باراك اوباما رئيس جمهور منتخب امريكا كه خواستار كاهش وابستگي واشنگتن به واردات نفت از خارج است ، تهديدي براي توليد كنندگان حاشيه خليج فارس نيست.
اوباما در زمان مبارزات انتخابات رياست جمهوري وعده داده بود ظرف مدت بيست سال هشتاد و پنج درصد از خودروهاي امريكا ديگر با سوخت هاي برگرفته از گاز يا نفت كار نخواهند كرد.اوباما همچنين مخالفت خود را با قانون پيشنهادي براي حفاري هاي برون ساحلي كاهش داده است.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از دبي اعلام كرد ،حفاري هاي نفتي برون ساحلي تلاشي براي افزايش توليد نفت در داخل امريكا است و موجب مي شود اتكا به واردات نفت از خارج كاهش يابد و از قيمت ها كاسته شود.
علي الدكاك رئيس مركز مطالعات اقتصادي الدكاك در عربستان گفت حتي اگر اوباما موفق به اجراي سياست خود شود ، در اينده نزديك مشكلي براي كشورهاي حاشيه خليج فارس بوجود نخواهد امد.
دكاك افزود اوباما هر كاري كه انجام دهد ، همچنان به مدت طولاني به واردات نفت از خارج كشور نياز خواهد داشت.
وي ادامه داد امريكا قادر نخواهد بود با افزايش توليد داخلي ، قيمت نفت را كاهش دهد زيرا هزينه هاي توليد نفت در امريكا بسيار بالا است.
كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس متشكل از عربستان ، امارات عربي متحده ، كويت ، قطر ، عمان و بحرين روزانه چهارده تا پانزده ميليون بشكه نفت توليد مي كنند كه اين ميزان كمتر از بيست درصد از نيازهاي جهان به نفت است.
حجاج بوخدور يكي از كارشناسان نفتي كويت گفت اين شش كشور كه چهل و پنج درصد از ذخاير اثبات شده نفت خام را در اختيار دارند ، روزانه حدود سيزده ميليون بشكه نفت صادر مي كنند كه ده تا دوازده درصد از اين مقدار به امريكا صادر مي شود.
بوخدور افزود كشورهاي حاشيه خليج فارس به سبب ذخاير عظيم خود از سياست هاي جديد امريكا در خصوص انرژي اسيبي نمي بينند.
وي ادامه داد زماني كه توليد نفت در مناطق ديگر كاهش يابد ، اهميت كشورهاي حاشيه خليج فارس به طور قطع زيادتر مي شود.
بوخدور به خبرگزاري فرانسه گفت ذخاير نفت خام در كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس و نيز ذخاير نفت خام عراق و ايران اكنون شصت و پنج درصد از ذخاير جهان را تشكيل مي دهند و اين كشورها زماني
كه توليد نفت در مناطق ديگر كاهش يابد ، در ميان مدت منبع اصلي نفت خواهند بود.
قيمت هاي نفت ماه ژوئيه (مرداد) به يكصد و چهل و هفت دلار در هر بشكه رسيد و اوباما و جان مك كين نامزد حزب جمهوريخواه كه از وي شكست خورد ، در زمان مبارزات انتخاباتي پيوسته در خصوص سياست نفتي با يكديگر بحث مي كردند.
با اين وجود اوباما و مك كين هر دو معتقد بودند امريكا ، بزرگترين مصرف كننده و وارد كننده نفت در جهان ، بايد بويژه وابستگي خود را به نفت خاورميانه كاهش دهد.
قيمت هاي نفت در سه ماهه گذشته بيش از نيمي از قيمت خود را به سبب بحران اقتصادي در جهان از دست داده است.
اوباما در زمان تبليغات رياست جمهوري خود وعده داد يكي از اولويت ها در زمان رياست جمهوري اش ترغيب خودرو سازان به توليد خودروهايي با بهره بري بالا در زمينه سوخت خواهد بود.
اوباما گفته بود حدود سي درصد از سوخت در امريكا در بخش حمل و نقل مصرف مي شود و اگر ما بتوانيم اين موضوع را اصلاح كنيم ، مي توانيم در جهت كاهش وابستگي به سوخت حركت كنيم.
با اين وجود ، تحليل گران از كشورهاي حاشيه خليج فارس خواسته اند تا براي هر احتمالي اماده باشند.
دكاك گفت كشورهاي حاشيه خليج فارس بايد در صورت جدي شدن عمل به اين وعده هاي انتخاباتي بدنبال گزينه هاي ديگري باشند زيرا قيمت نفت موضوعي بسيار حياتي است.
درامدهاي نفتي بيش از هشتاد درصد از درامدهاي عمومي در بيشتر كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس را تشكيل مي دهد.
بوخدور نيز گفت احتمال اينكه امريكا واردات نفت از كشورهاي حاشيه خليج فارس را كاهش دهد ضعيف است ولي ما بايد از هم اكنون در اقدامي احتياطي بدنبال بازارهاي بديل باشيم .
براورد مي شود كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در شش سال گذشته ، حدود دو تريليون دلار درامد نفتي داشته اند و سرمايه گذاري هاي خارجي را به حدود يك و نيم تريليون دلار افزايش داده باشند.
135/132
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن