تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805644517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رياست جمهوري باراك اوباما در آمريكا : نگراني‌هاي پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رياست جمهوري باراك اوباما در آمريكا : نگراني‌هاي پاكستان
كليات. پاكستان . آمريكا. روابط دو جانبه
اسلام آباد - احمد فراهاني : پيروزي باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا جداي از پيامدها و تغييراتي را كه متوجه جامعه اين كشور خواهد كرد ؟ بطور قطع به تغييراتي در عرصه سياست خارجي كاخ سفيد نيز منجر مي‌شود.

پاكستان و افغانستان از جمله موضوعاتي بوده كه در مبارزه انتخاباتي جان مك كين و باراك اوباما مورد توجه قرار گرفته بود بطوريكه اين دو نامزد دمكرات و جمهوريخواه قول داده يودند كه در صورت پيروزي در انتخابات چهارم نوامبر به افغانستان و پاكستان اولويت دهند.

نكته مهمي كه هم اينك براي پاكستاني‌ها با اهميت جلوه كرده حضور جوزف بايدن به عنوان فرد نزديك و مطلع به مسايل پاكستان در سمت معاون اول اوباما است .

مقام‌هاي پاكستاني اميدوار هستند با ديدگاههي كه از بايدن سراغ دارند بتوانند با گروه جديد كاخ سفيد تعامل مثبت تري داشته باشند.

زرداري امروز (چهارشنبه ) در پيامي ضمن تبريك به اوباما تاكيد كرد كه دولت پاكستان اميدوار
است با حضور اوباما در كاخ سفيد؟ واشنگتن و اسلام آباد بايكديگر به همكاري نزديكتري براي ايجاد صلح و ثبات در منطقه مبادرت كنند.

گيلاني نيز بعد ازاعلام پيروزي اوباما در بيانيه‌اي اظهاراميدواري كرده كه از فرصت‌هاي پيش رو؟آمريكا و پاكستان در جهت تحكيم روابط دو كشور استفاده شود.

هرچند مقام‌هاي پاكستاني چند ساعت بعد از اعلام رسمي پيروزي اوباما پيام‌هاي تبريك خود را براي وي ارسال كردند اما رييس جمهوري جديد آمريكا رويكردي متفاوت نسبت به بوش را در مواجهه با مسايل پاكستان اتخاذ خواهد كرد.

گزارش حزب دمكرات آمريكا همزمان با برگزاري كنوانسيون ملي اين حزب كه در آن نامزدي سناتور باراك اوباما به طور رسمي اعلام شد، ، راهبرد حزب دمكرات درباره پاكستان
ارتقاي سطح همكاري با اين كشور به عنوان مركز اصلي شكل‌گيري نيروهاي تروريستي، مبارزه با تروريسم در گستره‌هاي فراتر از افغانستان و پاكستان را مورد توجه جدي قرار داده است .

اين راهبرد هرچند در ظاهر با استقبال پاكستان مواجه شد اما سفر اخير زرداري به آمريكا و بي‌توجهي به اوباما نشان داد كه دولت اسلام آباد مايل نبوده اوباما در كاخ سفيد حضور يابد.

ديدگاههاي اوباما> درباره تفكر تركيب شده طالبان و سازمان القاعده و تاكيد بر اينكه اين دو خطر اصلي براي امنيت ملي آمريكا محسوب مي‌شوند ؟ زمينه نگراني‌هايي را براي اسلام آباد ايجاد كرده است .

اوباما صحنه اصلي جنگ با تروريسم را در مناطق قبايلي پشتون در دو سوي خط مرزي مناقشه آميز يوبند بين پاكستان و افغانستان مي‌داند.

اوباما ديدگاهي را در سفر به كابل مطرح كرد كه در دوران رياست جمهوري خود پيگيري خواهد كرد.

وي در كابل گفت كه ارتش آمريكا وارد مناطق قبايلي شمال پاكستان مي‌شود.

اگر در دوره قدرت بوش و نومحافظه كاران اين اتفاق نيفتد در دوره قدرت حزب دمكرات و اوباما محتمل خواهد بود، بنابراين پاكستان و شخص گيلاني مي دانند كه نبايد به به تغيير راهبرد آمريكا درباره كشورشان اميدوار باشند پاكستاني‌ها در شرايط حاضر - بعد ازپيروزي اوباما - ممكن است با گسترش حملات موشكي آمريكا عليه مناطق قبايلي مواجه شوند و اين مساله ارتباطي با انتخاب اوباما نخواهد داشت .

راهبرد حزب دمكرات در ارتباط با افغانستان خواسته يا ناخواسته به پاكستان و مناطق قبايلي اين كشور گره خورده و بطور قطع با سياست جديدي كه دمكرات‌ها در افغانستان پيگيري خواهند كرد؟ دخالت‌هاي نظامي آمريكا در مناطق شمالي پاكستان گسترش خواهد يافت و اين پيامي بوده كه ژنرال پترائوس در سفر اخير خود به اسلام آباد به زرداري و ژنرال كياني فرمانده ارتش پاكستان انتقال داده است .

درمجموع انتخاب اوباما نمي‌تواند مورد دلخواه دولت جديد پاكستان باشد و بطور قطع فضاي سنگين بين واشنگتن و اسلام آباد - حداقل در ظاهر - ادامه خواهد يافت و در بدترين شكل بايد حمله مستقيم آمريكا به مناطق قبايلي آن كشور را مورد توجه قرارد اد.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن