تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804067153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت عشق و دلدادگي نگاهي به نمايش هاي اجرا شده در روز دوم جشنواره تئاتر رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: روايت عشق و دلدادگي نگاهي به نمايش هاي اجرا شده در روز دوم جشنواره تئاتر رضوي
سه روز ابدي
نمايش سه روز ابدي به نويسندگي محمد ابراهيميان و كارگرداني رهام مخدومي در روز دوم جشنواره به روي صحنه رفت.

رهام مخدومي در گفت وگو با خبرنگار خراسان در خصوص آغاز فعاليت و نحوه انتخاب بازيگر براي اين نمايش مي گويد: در يك گروهي به نا م تئاتر زندگي كه متشكل از دوستان و هم دانشكده اي هايم است فعاليت مي كنم و به دليل اقتضاي متن و كسب تجربه از 2 بازيگر باتجربه علاوه بر اعضاي گروه كه همگي جوان هستند استفاده كردم.

وي مي افزايد:با توجه به فيزيك، نوع داستان و جنس بازي كه در بچه هاي گروه خود سراغ داشتم دست به انتخاب بازيگر زدم.

وي تلفيق بازيگر جوان و پيشكسوت در يك اثر را در كيفيت كار موثر مي داند و مي گويد: اين امر زمينه مناسبي را براي استفاده از تجربيات هنرمندان پيشكسوت فراهم مي كند. وي در رابطه با اين كه متن چگونه و كي تصويب شد مي گويد: متن نمايش سه روز ابدي در سومين دوره جشنواره تئاتر رضوي برگزيده و به چاپ رسيده ولي تاكنون اجرا نشده بود، متن را خواندم و پذيرفتم و پس از ارسال براي هيئت بازبيني آن جا تصويب شد و خوشبختانه امتياز خوبي نيز به دست آورد.

وي مي افزايد: براي اجراي اين نمايش نزديك به 5/2 تا 3 ماه تمرين داشتيم. مخدومي در رابطه با اين سوال كه طرح تغيير دكور چطور به ذهن تان رسيد مي گويد: وقتي نمايش نامه خوانده شد طراح صحنه به دليل 7 تغيير دكور دچار وحشت شد و باتوجه به بودجه و امكانات كمي كه در اختيار ما مي گذاشتند قرار شد دكورهايي ساخته شود كه علاوه بر اين كه در صحنه هاي مختلف، كاربردهاي متفاوتي دارد، تكراري نيز نباشد.

وي مي افزايد: همه اين عوامل موجب شد تا دكورهاي چندمنظوره ساخته شود. وي در خصوص مشكلات موجود براي اين نمايش مي گويد: تاكنون براي ساخت دكور حدود 20 ميليون ريال هزينه شده اما تنها 10 ميليون ريال آن پرداخت شده است.

وي در رابطه با انگيزه شركت در اين جشنواره مي گويد: علاقه به كار در زمينه تئاتر ديني و رسيدن به اين نكته كه آيا مي شود در زمينه تئاتر ديني كار كرد بدون اين كه شعار داد و يا مي شود مخاطب با تئاتر ديني ارتباط برقرار كند كه خوشبختانه با كار در اين زمينه به نتيجه فوق رسيدم.

ناهيد مسلمي يكي از بازيگران نمايش سه روز ابدي در خصوص نحوه پذيرش خود در اين نمايش بيان مي كند: از آن جايي كه در سال گذشته با رهام مخدومي و سياوش تهمورث در تئاتري براي جشنواره رضوي كار كرده بودم، اين همكاري ها سبب شد تا امسال نيز پيشنهاد كار در اين نمايش به من داده شود و من نيز به دليل آشنايي با دوستان كار در اين زمينه را پذيرفتم.

وي با اشاره به اين كه تاكنون در جشنواره هايي هم چون جشنواره تئاتر رضوي، فجر و همايش عاشوراييان شركت داشته و توانستم مقام هايي را كسب كنم بيان مي كند: اجراي من در اين نمايش به دليل تمرين هاي زياد و به دليل فرصت كوتاه و نبود سالن براي تمرين در بجنورد و هم چنين گريمور باعث شد نتوانم آن طور كه بايد به ايفاي نقش بپردازم.

الهام شعباني از ديگر بازيگران اين نمايش با بيان اين كه اولين بار است كه در جشنواره تئاتر رضوي شركت مي كنم مي گويد: به دليل گرفتگي صدا به خاطر سرماي هوا نتوانستم آن طور كه بايسته و شايسته بود به ايفاي نقش بپردازم و در واقع از اجراي خودم راضي نبودم.

وي با ابراز نارضايتي از كم توجهي مسئولان استان بيان مي كند: امكانات لازم و كافي براي اجراي نمايش هم چون نور مناسب، گريمور حتي در تهيه يك خودرو براي رفتن به سالن را در اختيار ما نگذاشتند.

علي شمس يكي ديگر از بازيگران اين نمايش با اشاره به متن قوي به دليل دراماتيك بودن و رويكرد فلسفي موجود در متن مي گويد: در انتخاب نقش ها آن گونه كه بايد و شايد متناسب با متن عمل نشد و من نيز نتوانستم نقش جانداري و در قالب ظرفيت هاي موجود از خود ارائه دهم.

نمايش واقعه خواني
نمايش واقعه خواني به نويسندگي و كارگرداني آرمان طيران از ديگر نمايش هاي موجود در روز دوم جشنواره بود كه به روي صحنه رفت.

آرمان طيران در گفت و گو با خبرنگار خراسان در خصوص انگيزه خود براي شركت در اين جشنواره مي گويد: براي عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در اين جشنواره شركت كردم.

وي با اشاره به اين كه 2 ماه براي اجراي اين نمايش تمرين كرديم بيان مي كند: براي انتخاب بازيگر تا حد امكان سعي كردم به دليل آشنايي با روحيات و شيوه كار، اعضاي گروه، بازيگران را از گروه هنري خود انتخاب كنم.

وي با بيان اين كه صحنه و سن موجود در اين تالار با فضاي نمايش و فعاليت ها بسيار متفاوت بود مي افزايد: كار و اجراي اين نمايش بايد در قالب و يك چارچوب خاص اجرا مي شد بنابراين با وجود امكانات موجود در اين مكان به حذف برخي از ميزانسن ها شديم.

وي بااشاره به اين كه متن در سال گذشته جايزه ادبيات نمايشي جشنواره رضوي را از آن خود كرد مي گويد: عوامل فوق سبب شد تا متن را به مرحله اجرا برسانم. وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا در اين جشنواره مقامي كسب مي كند، مي گويد: من به قصد دريافت جايزه و كسب مقام در اين جشنواره شركت نكرده ام فقط مي خواستم با شركت در اين جشنواره علاوه بر كسب تجربه، از نزديك شاهد كارهاي ارائه شده و نقاط ضعف و قوت موجود در آن ها باشم.

وي در خصوص برگزاري جشنواره تئاتر رضوي بيان مي كند: برپايي جشنواره هايي از اين دست علاوه بر تبادل افكار و انديشه زمينه رشد و تعالي در هنر تئاتر را فراهم آورده و بستر مناسبي براي كسب تجربه و دانش اندوزي است.

فرهاد نظري از ديگر بازيگراني كه سومين تجربه بازيگري و اولين تجربه حضور در جشنواره آن هم با نام امام رضا(ع) را دارد بيان مي كند: حدود 3 ماه به طور مداوم براي اين نمايش تمرين كرديم اما اين كه چه قدر توانستم از عهده نقشي كه داشتم برآيم را بايد از تماشاگران پرسيد.

يكي ديگر از بازيگران با اشاره به اين كه براي تمرين اين نمايش از سوي سازمان هاي مختلف هيچ گونه حمايتي انجام نشد مي گويد: ما در پاركينگ منزل يكي از اعضاي گروه نمايش را تمرين كرديم.

فرانك جوادپور مي افزايد: باتوجه به كمبود امكانات و مشكلات موجود گروه تمام تلاش خود را كرد تا بتواند نمايشي خوب و در خور نام اين جشنواره ارائه دهد و اين كه تا چه حد در اين زمينه موفق بوديم بايد نظر تماشاگران را جويا شد.

وي استقبال تماشاگران را از عوامل موثر در اجراي خوب يك نمايش عنوان مي كند و مي گويد: باتوجه به فقر مخاطب در هنر تئاتر اين استقبال گسترده تاثير به سزايي در افزايش روحيه و ارائه يك كار قابل قبول دارد.

نمايش عاشقستان
نمايش عاشقستان به كارگرداني غلامرضا جهان پا در بخش ميهمان ساعت 18 روز دوشنبه به روي صحنه رفت. اين كارگردان در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اين كه اين نمايش به نيت شركت در جشنواره تئاتر رضوي در سال 86 توليد شد مي گويد: متاسفانه اين كار سال گذشته انتخاب نشد و هم زمان با پنجمين دوره تئاتر رضوي در جشنواره ماه شركت كرده و 4 جايزه را از آن خود كرده و به عنوان نمايش برتر معرفي شد.

وي با اشاره به اين كه هم چنين اين نمايش در جشنواره منطقه اي فجر نيز 9 جايزه را كسب كرد مي افزايد: نمايش عاشقستان تنها نمايشي بود كه در مجموعه تئاتر شهر در بيست و ششمين جشنواره تئاتر فجر اجرا شد.

اين كارگردان نمايش اضافه مي كند: امسال دبير جشنواره اذعان داشت كه نسبت به نمايش شما اجحاف شده و از ما براي اجرا در بخش ميهمان جشنواره دعوت كرد.

وي با اشاره به اين كه از ابتدا ما به نيت جشنواره تئاتر رضوي عاشقستان را كار كرديم مي افزايد: امشب راحت ترين اجرا را داشتيم زيرا هدف مان گرفتن جايزه نبود بلكه رضايت تماشاگر بود و اجرايي خوب براي تمامي اعضاي گروه اهميت داشت كه اين اتفاق نيز افتاد.

جهان پا عنوان مي كند: جشنواره هاي معنوي مختلفي با موضوعات گوناگون در كشور برگزار مي شود. دين در تمام زندگي ما انسان ها مستتر است و ما نسبت به خدا متعهد هستيم.

وي مي افزايد: همين موضوع و معنوي برگزار شدن جشنواره ها و تعهد انسان ها نسبت به دين و خدا باعث مي شود كه نويسندگان و كارگردانان همه در راستاي خلق اثري زيبا و متفكرانه تلاش كنند و آن زيبايي ها و زوايا و ديدگاه هاي خود را به تصوير بكشند.

نويسنده و بازيگر نمايش عاشقستان ضمن ابراز خرسندي از استقبال بي نظير مردم مي گويد: باتوجه به اين كه بيش از يك سال از توليد اين نمايش گذشته آن كيفيت اوليه را نداشت، ولي اجراي راضي كننده اي داشتيم.

كيوان صباغ با اشاره به ارتباط خوب نمايش با مخاطب مي افزايد: برگزار شدن جشنواره ها در استان ها از لحاظ كيفي و استقبال خوب است.

وي نكاتي را در رابطه با نگارش متن اين نمايش متذكر مي شود و مي افزايد: در همه موضوع ها نمايش نوشته بودم به جز نمايش در رابطه با امام رضا(ع) به همين دليل دوست داشتم كه تجربه اي در اين موضوع داشته باشم.

وي بيان مي كند: در نگارش متن نمايش عاشقستان بخشي از تحقيق و بخشي از تخيل خودم استفاده كردم.

سروش طاهري بازيگر نمايش عاشقستان با اشاره به اين كه در جشنواره ماه و فجر بازيگري اول را از آن خود كردم به خبرنگار ما گفت: اگر ما خراساني ها و مشهدي ها خودمان را جزئي از بارگاه منور بدانيم، جايگاه ويژه اي دارد و اگر هنرمندان با همان عشق كار كنند بسياري از ضعف ها و تكنيك ها پوشيده مي شود.

وي مي گويد: اين نمايش به خاطر داستان، كارگرداني، بازيگري، نويسندگي و ... در همه جا مورد استقبال واقع شد.

وي با اشاره به ويژگي هاي نقش خود در اين نمايش مي افزايد: اين شخصيت شخصيتي است كه هر لحظه يك جور است به دليل اين كه تحولي در شخصيت به وجود نمي آيد، كار براي رسيدن به نقش سخت بود.

وي بيان مي كند: بازيگري حرفه اي سخت است از امام رضا(ع) مي خواهم حاجت نيازمندان را برآورده كند و خودم نيز هميشه موفق باشم.

نمايش راز
به دليل تهيه گزارش نمايش عاشقستان در سالن قبلي ساعت 19:50 به سالن گلشن براي ديدن اين نمايش آمديم كه هرچند گفتيم خبرنگار خراسان هستيم و براي تهيه گزارش و خبر آمده ايم ولي از ورود ما به داخل سالن ممانعت كردند. به دليل تماشا نكردن اين نمايش و راه ندادن ما به داخل سالن از تهيه خبر و گزارش اين نمايش معذوريم.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن